Carwist  Race.fi

Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S

  • 18 Vastauksia
  • 5390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #15 : 16.09.2013, 19:40:23 »
Taitaa vaparikoneisessa 850 volvossa olla siemens fenix ruisku, ja 960 on aina bosch motronic 1,8 1991-1995 ja 1996-1998 motronic 4.4. Laatikko haluaa moottoriohjaukselta kaasun asennon potentiometriltä, momentinvähennyspyynnön on/off kaapelilla (ei välttämätön), perän nopeusanturilta signaalin ja myös moottorilta kierrossignaalin. Sit jos lootan ohjausboksi on jotain 1995-> ni sinne on myös ohjelmoitu perävälitys. Jos välitys ei vastaa boksin ohjelmaa se menee vikatilaan ja vain 3+4 vaihteet käytössä.

Helpoimmalla pääsisitte istuttamalla vaan 960 volvon tekniikan sinne, menisi ihan suoraan heittämällä. Mutta jääräpäitä kun olette, ette tietenkään halua sitä tehdä.  ;)
Trööt 20valve on 4.4 motikalla aika helpollakin, kun on tota vuosimallia(96), voi siellä teoriassa olla kyllä lh 3.2, mutta sen erottaa boxien määrästä, motikassa yks koneelle ja yks lootalle ja lhssa 2koneelle ja yks lootalle jos siis tomaatti.

Mutta siis jos 4.4 niin aika plug&pray touhua laittaa 960n tomaatilla  :pomo:
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #16 : 16.09.2013, 21:11:30 »
Trööt 20valve on 4.4 motikalla aika helpollakin, kun on tota vuosimallia(96), voi siellä teoriassa olla kyllä lh 3.2, mutta sen erottaa boxien määrästä, motikassa yks koneelle ja yks lootalle ja lhssa 2koneelle ja yks lootalle jos siis tomaatti.

Mutta siis jos 4.4 niin aika plug&pray touhua laittaa 960n tomaatilla  :pomo:
täytyneekin kurkata muoviseenkteloon mikä on repsikanpuolella autoss aetä monta motikkaa sieltä löytyy, yks on ainakin kuskin puolella ilman suojakuoria.
Hieno projekti  ;)

Vanhoista raadoista voi muuten ottaa vaikka peltiä talteen. Harvoin on katto ruostunu niin saa muutaman neliön puuhapeltiä jos pitää jotain väkästellä.

Itellä kun makaa toi veljen vanha raato (fiiu) tossa niin en oo viittiny vielä hävittää kun ei ikinä tiä millon tulee tarve jollekin pikku palikalle.
palasteltava auto on vieläpä paremmassa kunnossa pelleiltään kun uo aihio mistä lähdetään rakentamaan, lokasuojissa ei ole ruostepistettäkään vielä ja ovet yms lähes tulkon virheetömiä ellei laske muutamaa maalissa olevaa naarmua.:)

EDIT: unohtu laittaa niitä kuvia aihiosta joetn tässä linkki muutamaan kuvaan tuonne naamakirjan puolelle ---> https://www.facebook.com/Rantanen.J/media_set?set=a.10201421087982154.1023507598&type=3
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013, 21:14:13 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #17 : 21.09.2013, 21:19:01 »
se olis sitte ensimäinen volvo purettu ja palasteltu tämän projektin takia, normaali takapenkki tullaa luutavammin korvaamaan 2 etupenkillä ja sitten olis vielä tarkoitus sullo takakonttin 4x 10 tuumasia subbareita ja vahvistimet olis ratkotus kyhätä sitten takpenkien väliin. että sellanen laulu auto siitä on sitten tulossa. väriksi on kaavailtu ikkuna linjasta ylöspäin mattamustaa ja muuten auto pysyisi punasena ja toinen rakentaja haus jotain oransia nin ajatelmtin sitten että jos laittas oransit shelby raidat.:D suunitelmat saataa vielä muutua moneen kertaan mutta näillä lähdetään liikkeelle ja jatko jalostetaan tarpeen mukaan.:)
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #18 : 29.09.2013, 19:19:15 »
suunitelmat saataa nyt muutua sen verran että tekniikaksi saattaa löytää tiensä sittenkin 960 tuttu 2.5 24 ventiiinen 6 moottori ja siihen jatkoksi tietysti samaisesta autosta automaatilaatikko, tässä nyt juuri yritän saada kyseistä autoa myyvää henkilöä kiinni mutta toistaseksi ei ole vielä onnistanut. tämä muutos vähentäsi huomattavasti tekemistä kun ei tarvitsisi niin mahdottomasti harrastaa tuota jumpaamista kun ei tarvisi öljypohjaakaan alkaa itte muokkaamaan, saatika pakosarjaa. moni muukin asia helpottaisi sitten siinä.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

TamCar  KKD Motorsport