Vain tietyt vikakoodit sytyttää vikavalon, en osaa sanoa näiden moottoriohjauksista ja niiden vikakoodien tallentumisista juurikaan, mutta yleensä vian on oltava riittävän tiheään toistuva.
Jos vikavalo syttyy, mutta vika poistuu, sammuu vikavalokin, vikavalon sytyttänyt koodi voi olla edelleen luettavissa järjestelmästä.
(Mutua tämä vain on, kun en tiedä, miten tämän ikäiset vehkeet säilyttää koodeja muistissaan, eli poistuuko koodi, kun vika on poissa, onko vikakoodille laskuria, joka laskee vian esiintymistiheyttä, onko vikavalon sytyttämisperuste riittävän kauan vika päällä vai)
Pointtini on kuitenkin se, että autossa voi olla paljonkin vikakoodeja, eikä vikavaloa sytytetä vielä.. autossa voi olla jopa pahoja oireita, eikä vikavaloa sytytetä vielä.
Aika yleinen vikavalon syttymissyy voisi olla lambda-anturin mukautusrajojen saavuttaminen, esim. ilmuvuodon sattuessa, esim. juurikin aktiivihiilisäiliön letkun ollessa poikki.