Kone tuli kasailtua ja perään laitettua T-5R kytkin joka saa luvan piisata. Sachs sinne meni, olisin laittanut LUK:in version(ainakin satkun halvempi), mutta sen ois saanu vain tehdastilauksella eli 4-6 viikon päästä. Muita valmistelevia hommia oli 960 johtosarjan perkaaminen ylimääräisistä johdoista ja tarvittavien merkkaaminen. Muutenkin koetin katsella paikat niin valmiiksi kuin vain suinkin, että asennus menisi suht sujuvasti. Kardaaninetupätkä löytyi sopiva ilman laakeria ja tukikumia, katista laikkasin takapään auki ja kolistelin sisukset pois, yms. Työnantajalta löytyi melkein uusi ohjaustehostimen painelinja, oma oli aika heikossa kunnossa putkiosastaan.
Laatikko on 245:n vanha josta monilevykytkin söi kytkinakselin booria
(Ojennus tehnyt hieman väljät keskiöt). Ostin aiemmin vinokoneen lootan josta oli kolmosen tukirenkaan hampaat tyrkätty pois paikoiltaan. Meinasin siirtää akselin siitä, mutta laatikkoa avatessa paljastui, että joku pala oli mennyt kytkinakselilla toisena olevan pikkurattaan väliin ja murtanut siitä puolet pois. Hetken tuumailun jälkeen päätin että en laita sitä akselia vaan annan olla vanhan toistaiseksi. Kattoo jos löytyis jostain akseli ehjillä hampailla, vaikka kolmosen tukirengas oiskin pois paikoiltaan.
Tiistaina kävi sen verran touhuilemassa, että otin tekniikan pois, laitoin koneen ja syylärin paikoilleen. Eilen enää loput, vei melkein tuplat aikaa. Vaihdoin kardaaninetupätkään vasta uusitun laakerin ja kumin vanhasta. Jostain syystä etupätkä ei suostunut oikein yhteistyöhön takapätkän kanssa, vaan jumitti heti kun booriosat olivat sisäkkäin. Hioin pinnoitetta pois takapätkästä ja sillä sai liikkeen toimimaan. Pakoputkea muutin etupöntön etupuolelta katin kanssa yhteensopivaksi, vedin sähköt ja muutin muutamaa johdotusta vähän ajatellusta. Aikani pyörittelin öljynpainetta koneeseen ja jo aiemmin väsymisen merkkejä osoittanut akku ei enää jaksanut. Kävin 142:n akun ja jatkoin hetken pyörittelyä.
Käynnistyksessä ei ihmeempiä, sen kuin starttasi normaalisti. Ei käryttele, tms. Alkukäyttelyn jälkeen koneen etupuolella oli parin kämmenen kokoinen öljyläikkä. Kasatessa laitoin öljypohjan ja jäähdytysnesteenkiertopalikan väliin uuden tiivisteen, joka näytti hieman liian ohuelta ja epäilin pitääkö. Vaihdoin vanhan takaisin ja toimii. Putkiston ääni on ok, tyhjä katti vaan aiheuttaa melkoista pärinää. Eli pitänee tehdä se peltipakosarja pikimmiten

Maantiellä veto on vähän ohuenlaista, pienillä kierroksilla toimii aika hyvin. Vikakoodeja ei 10km testilenkin aikana ehtinyt vielä antamaan. Vois kokeilla toista ilmamassamittaria enshätään.
Konehuone vaiheessa:

Sokeripala todellakin on väliaikaisliitin iltapäivään asti kun tilalle tulee Amp Superseal

Lämppärin vesihana olikin hyvää laatua. Hanan vaihdon jälkeen on nestettä hävinnyt hiljalleen ja sieltä se tulee säätövivun akselia pitkin. Uusiksi takuuseen ja katsotaan miten pitkään seuraava kestää. Töissä asiakkaiden autoissa samat hanat kestäneet, itellä sit ei

Remmiahdinta ajatellen kysäisin autosähköliikkeestä tarvikkeita hakiessa moniurahihnapyöriä. Löytyi suoraan hyllystä metsäkoneen pyörä joka voisi käydä hienosti tarkoitukseen. Välityssuhteeksi tulee sopivasti noin 2:1 ja keskireikää pitää sorvauttaa pari milliä isommaksi. Hintakin alle 20e.