Elekma  Autoracing

262C

  • 288 Vastauksia
  • 105482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #225 : 26.03.2015, 13:52:26 »
Siniseltä sai ainakin 960 farmarin sähköantenniin uuden maston. Olisiko ollut 40e hintaa.

Tuotakin voisi kyllä yrittää. Antennin paketissakin lukee 240/260/740/760/940/960 sedan antenna 3533342-6. Kysyikin joskus tätä siellä käydessä mutta 200-sarjan osanumeroinnit saattavat olla tällaisissa jo vähän puutteellisia ja jos kysyy että onko mitään 200-sarjan antenniosia saatavana niin vastaus on helposti ei. Olishan tuolla tuota hintaa mutta pitääpä käydä kysymässä.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015, 13:55:14 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #226 : 26.03.2015, 18:08:59 »
Muistaakseni viime kesänä kyselin Oulun Wetteriltä 240 volvoon sähköantennia. Jonku aikaa siinä kaverin kanssa kateltiin vida:aa ja muistaakseni sieltä ei löytynyt sähköantennia 240 osiosta. Sitten tuli jonoa tiskille niin, kun olen ollut siellä töissä niin myyjä antoi mulle semmosen volvon varaosakirjan missä oli pelkästään volvon lisävarusteita ja menin sivummalle lukemaan sitä. Löysin siitä kirjasta sitten ainakin sen kokonaisen sähköantennin varaosanumeron, mutta kateltiin sitten kaverin kanssa tietokoneella ruotsin päästä, että ei saa enää volvolta. Kannattaa kysyä jos käy sinisellä, että löytyykö myös heiltä tämmöstä volvon merkkiliikkeille lähetettyä ohutta (n.5cm) harmaakantista lisävarustekirjaa. Siitä voi löytyä paremmin noita pikkuosiakin antenniin.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 17:16:59 kirjoittanut Dmies »

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #227 : 26.03.2015, 21:08:55 »
ohutta (n.5cm) harmaa kantista lisävaruste kirjaa.

 :D
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #228 : 01.04.2015, 00:32:15 »
Kysyin eilen wetterillä käydessä huvikseni noita sähköantenni juttuja. Kaveri ei löytänyt vida:lta ollenkaan 200-sarjan radiota tai antenneja, mutta lisävarustekirjasta sitten tulosti pari kuvaa sähköantenneista.

http://dmies.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_0004.jpg/_full.jpg
http://dmies.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_0002.jpg/_full.jpg
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 00:35:14 kirjoittanut Dmies »

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #229 : 01.04.2015, 10:55:17 »
Kysyin eilen wetterillä käydessä huvikseni noita sähköantenni juttuja. Kaveri ei löytänyt vida:lta ollenkaan 200-sarjan radiota tai antenneja, mutta lisävarustekirjasta sitten tulosti pari kuvaa sähköantenneista.

http://dmies.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_0004.jpg
http://dmies.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_0002.jpg

Kiitoksia, siinähän ne. Minäkin kävin paikallisella, mutta siellä ei osattu lötyää tätä sivua. Minulla näyttäisi olevan ainakin ulkomuodon perusteella tuo keskellä oleva tolppa numero 17, eli 3523791-6. Tämä numero ei tosin täsmää meikäläisen tolpan numeroon (3533342-6), mutta luulisin olevan hyvin todennäköistä että sama piiska (ja se puuttuva pikkuputkilo) sopisi. Sen numero voisi olla kuvassa 7 eli osanumero 1384561-5. Pitääpä seuraavan kerran käydessä kysellä näiden saatavuutta. On myös mahdollista, että se pikkuputkilo sisältyykin asennussarjaan.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #230 : 01.04.2015, 14:51:57 »
Kiitoksia, siinähän ne. Minäkin kävin paikallisella, mutta siellä ei osattu lötyää tätä sivua. Minulla näyttäisi olevan ainakin ulkomuodon perusteella tuo keskellä oleva tolppa numero 17, eli 3523791-6. Tämä numero ei tosin täsmää meikäläisen tolpan numeroon (3533342-6), mutta luulisin olevan hyvin todennäköistä että sama piiska (ja se puuttuva pikkuputkilo) sopisi. Sen numero voisi olla kuvassa 7 eli osanumero 1384561-5. Pitääpä seuraavan kerran käydessä kysellä näiden saatavuutta. On myös mahdollista, että se pikkuputkilo sisältyykin asennussarjaan.

Noni :D No käydessäni wetterillä oli ensiksi hukassa koko kirja, kun ei ollut sama kaveri siinä jolta kysyin sitä viime kesänä. Noh lopulta kirja löytyi ja lueskelin sitä varaston puolella rauhassa. :D Muistaakseni oli nuo 2 sivua antenneja ja sitten oli autopuhelin osio. Antenneja ennen oli radiot, mutta muistaakseni siinä osiossa ei ollut antennin osia. Mistä sulla on se tolppa (3533342-6), onko se alkuperäinen vai jostain hommattu. Jos se on uudempi/uudemmasta niin kirjan tolppa 3523791-6 voi vaihtaa varaosanumeroa varaosaohjelman ruotsin ruudussa tuohon sinun tolpassa olevaan numeroon tai johonkin muuhun jos varaosanumero tai osa on jotenkin päivittynyt ajan saatossa, mutta se varmasti selviää katsottaessa saatavuutta ruotsista. 

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #231 : 01.04.2015, 17:54:20 »
Mun masto ei ole alkuperäinen: Ruottista hommattu joskus vuosi sitten. Kauhtuneessa paketissa lukee että se sopii 200/700/900-sarjojen neliovisiin malleihin. Asennussarjaa ei ollut mukana mutta yksi antenni oli kyllä ilman sitä pientä putkea, joka tarvitaan siihen ulommaiseksi. Ysisatasia valmistettiin aina vuoteen 98 saakka ja näitä varaosa-antenneja on voinut saada vielä vuosia senkin jälkeen. Tuosta sun kopioimasta kuvasta tuli mieleen että tarvikkeina on myyty samaa mastoa ja asennussarjassa voi sitten olla pieniä eroja 200-700-900-sarjojen kesken.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #232 : 01.04.2015, 21:41:37 »
Mun masto ei ole alkuperäinen: Ruottista hommattu joskus vuosi sitten. Kauhtuneessa paketissa lukee että se sopii 200/700/900-sarjojen neliovisiin malleihin. Asennussarjaa ei ollut mukana mutta yksi antenni oli kyllä ilman sitä pientä putkea, joka tarvitaan siihen ulommaiseksi. Ysisatasia valmistettiin aina vuoteen 98 saakka ja näitä varaosa-antenneja on voinut saada vielä vuosia senkin jälkeen. Tuosta sun kopioimasta kuvasta tuli mieleen että tarvikkeina on myyty samaa mastoa ja asennussarjassa voi sitten olla pieniä eroja 200-700-900-sarjojen kesken.
okei. Juu jotakin pelkkää varaosamastoa sai ainakin vielä v.2010 tiskiltä, kun olin viimeksi wetterillä töissä. Jos en väärin muista nii sama masto kävi useampaan malliin. ja saattaa olla sama masto minkä Kisko mainitsi. Asennussarjoissa on varmaankin joitain pieniä eroja antennin koriin kiinnitys osissa. Yksi vanha patu tietäisi varmasti mitä on kuulunut asennussarjaan, mutta se jäi pari vuotta sitten eläkkeelle wetteriltä. Oli jonku 40v töissä wetterillä ja loppuajat inventoi varastoa ja tiesi asiat paremmin, kun tietokone :D

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #233 : 11.04.2015, 18:57:59 »
Kävin tänään heittämässä kevään ensimmäisen testiajon. Aluksi en meinannut saada moottoria pysymään käynnissä millään. Imupuolen säädöt ovat hieman pielessä, koska yksi suutin on ollut jo ties kuinka kauan löysällä ja korjailin letkut aiemmin talvella alla olevan kuvan mukaiseksi.



Pääsin lopulta kuitenkin heittämään pienen lenkin ja kokeilin nimimerkiltä GHOST hankittua tasaisennopeudensäätimen keskusyksikköä. No, koko järjestelmä lähti toimimaan kuin unelma, vaikka olikin tällaisen maallikon asentamana.



« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 00:30:33 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #234 : 05.06.2015, 09:44:10 »
Koneen tyhjäkäynnin kanssa oli keväällä ongelmia etenkin lämpimänä. Tarkistin imusarjan säädöt tämän ohjeen mukaan. Säätöruuvi pohjaan ja takaisinpäin 5 (ruuvi 2) tai 1,5 (ruuvi 3) kierrosta. Alkuperäiset säädöt olivat jotain ihan muuta.



CO-arvon säätöön tarvitaan melko pitkä 3mm kuusiokoloavain, jollaisen löysin paikallisesta Tools-liikkeestä. Kävin aamulla säätämässä tyhjäkäynnin (kuvassa ruuvi 1) ja CO-arvot Hämeen autovarusteella ja pääsimme tällaiseen tulokseen, ks. kuva alla. Lämpötila-anturi taisi jäädä kytkemättä kun näyttää rapsassa nollaa mutta kone oli noin 10 kilometrin ajon jäljiltä lämmin. Käsittääkseni nämä arvot ovat tämän ikäiselle autolle ihan ok, vai mitä ootte mieltä? Vanhassa pakoputkessa saattaa toki olla vuotoa jossain kohtaa, mikä toki voi vääristää mittausta.




Vaihdelaatikon nesteiden kanssa on ollut ongelmia pitkin kevättä. Ensin vuoti peräpuolen tiiviste ja holkkikin piti vaihtaa. Nyt näyttää vuotavan etupäästäkin ja vaihteenvalitsimen reiästä myös. Laatikko toimii muuten todella hienosti ja vaihtaa huoltojen jälkeen pehmeästi. Viime kesäistä töksäystä pienemmälle vaihtaessa ei tunnu enää. Tämänhetkninen toimintasuunnitelma on seuraava:

- hankin kaikki vaihdelaatikon ulkoiset tiivisteet (paitsi takakotelon tiivisteet)
- hankin uuden pakoputken etuosan ja keskiosan varusteineen (nykyiset ovat alkuperäiset)
- vaihdelaatikko otetaan syksyllä alas ja huolletaan
- asennetaan vaihdelaatikko ja uusi pakoputki
« Viimeksi muokattu: 05.06.2015, 10:07:46 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #235 : 05.06.2015, 16:01:18 »
Oliko sulla siellä jo aw71 (kun ei voi muistaa)? Jos ei, niin suosittelen alkuperäisen BW55 askin vaihtamaan loikkariaskiin, ja unohtamaan bw55:n remppaamisen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #236 : 05.06.2015, 22:01:47 »
Savut on vallan kohillaan olettaisin että noin hyvin polttava kone myös käy hienosti.

Se loikkarillinen aski on ihan pätevä kyllä. Suosittelen jos yhtään ajelee isompia vauhteja. Toisaalta jos ajelee enempi ni joutaishan sinne sen koneenkin vaihtaa  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #237 : 07.06.2015, 15:17:07 »
Savut on vallan kohillaan olettaisin että noin hyvin polttava kone myös käy hienosti.

Se loikkarillinen aski on ihan pätevä kyllä. Suosittelen jos yhtään ajelee isompia vauhteja. Toisaalta jos ajelee enempi ni joutaishan sinne sen koneenkin vaihtaa  :2funny:

Ei sinne nyt yksiselitteisesti mitään parempaa konetta ole tarjolla, ainakiaan kovin helposti heitettäväksi.

Lisäksi sen aw71:n saa heitettyä sinne hyvinkin alkuperäisen oloisesti.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #238 : 07.06.2015, 16:30:55 »
Täältä myös ääni aw71(L) laatikolle, loikkari ja mahdollinen lukkoturbiini nostaa maantienopeuksissa mukavuustasoa huomattavasti.

Mistä vuosimallista alkaen loikkari-aw:ta on 240 sarjaan saanut? Nimittäin omassa -76 mallissa joutui poraamaan uudet reiät pohjaan vaihteistopalkkia varten.

Poissa jartsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #239 : 08.06.2015, 01:25:54 »
Eiköhän tuo auto ole sellaisessa kunnossa, ettei se kaipaa mitään tekniikan muutoksia. Pitäähän sitä nyt edes yksi pussihousu 262 olla. 8)
S80 D5 -08
S80 2,5T -07
V70 2,5T -07
740 2,3 -90

 

Samppasport  Futurez