Hyvä että äänien lähde löytyi!
Itsellä myös ex 240:ssa kiilahihnat pitivät ääntä jota en ikinä olisi uskonut hihnojen saavan aikaan.Onko tämä vemputus ylös-alas liikettä? Silloin taitaa hihna olla liian löysällä.Itse vaihtaisin kaikki kiilahihnat, hihnat maksaa ehkä yhteensä 15e yhteensä motonetissä. (Ja omassa toiminut motonetin hihnat ongelmitta
)
Varsinkaan kun niiden vaihto ei ole iso projekti.
Sama kun edelliseen, kaikki hihnat vaihtoon.
Kun en oikein ymmärrä tuota hihna spraytä, toimii ehkä 500km. Varsinkin kun kiilahihnat ovat puoli ilmaisia...
Se vemputus laturin puolen pienessä kiilahihnapyörässä oli hävinnyt kun tänään katsoin sitä moottorin käydessä. Liike oli vielä perjantaina klo 16:30 sivuttaisuuntaista. Olikohan "terva" hävinnyt, joka korjasi asian? Hihnan ääni ei ole onneksi palannut.
Hihnat oli ostettu Biliasta eli Volvon alkuperäisosia. En kyllä ajatellut vaihtaa kuin sen "hätäremmin", joka oli ollut ulkona valolle alttiina jo viime vuoden elokuusta, jolloin kaikki remmit, myös jakopään hihna, tulli vaihdetuksi (itse vaihdoin).
Työkaveri suositteli että hihnaspray poistaa äänet hihnasta. Saa nyt nähdä, kuluuko se pois äkkiä. Viikonloppuisin tulee helposti ajoa lähes 300 km, joten viikon päästä voisi nähdä onko aineen taika hävinnyt. Biliasta saan remmin + pari pikkuosaa tulevalla viikolla. Toivottavasti Volvon osien laadussa ei ole vikaa.
Muuten, en uskalla ostaa Motonetista hihnoja, elleivät ne ole merkkitavaraa, kuten esim. Gates tai Contitech.
Ilmeisesti vesipumpun hihna on ollut melko löysä. Laitoin vanhan remmin takaisin, en siis sitä viimeisintä joka oli kääntynyt ylösalaisin. Ylösalaisin menneestä remmistä ei enääkalua saanut. Se putosi helposti pois vaikka oli hyvin kiristetty. Viiko sitten remmin ääntely palasi. Äänet häipyivät ed. kerralla, kun kiristin remmin. Luulen nyt, että remmin löystymiseen on ollut syynä se, että joskus aiemmin olin laittanut vaseliinia säätöpulttiin ja muihinkin, isompiin kiinnityspultteihin! Pitää kai kiristää taas vesipumpun hihna. Se on selvästi löysällä, ja ääntelee. Pitää varmaan yrittää pyyhkiä liiat vaseliinit pois pulteista. Sitten voisi ehkä laittaa vanhanaikaisia jousiprikkoja mutterien alle.