Taitavat olla miinusohjatut? Jos näin niin kytkentä seuraava.
Akusta (sulake väliin) piuha releelle nasta 30 (päävirran sisäänmeno), siitä hyppyjohto herätenastaan 86 (ohjauspuolen sisäänmeno), 87:sta (päävirran ulostulo) johto lisävalojen plussaan ja omien pitkien (h4) piuhasta johto releen maadoitusnastaan 85 (ohjauspuolen ulostulo).
Akulta tuleva johto tarjoilee virtaa valoille sekä releelle herätettä. Kaapeli ja sulake valittava valojen tarvitseman virran mukaan. Lisävalojen miinus maihin sitten oman suunnitelman mukaan.
Kytkentä selkeämmin lyhykäisyydessään
Syöttöpuoli lisävaloille:
Akku->sulake->rele 30
ja
rele 87->lisävalo +
Ohjaus releelle:
Akulta oma piuha tai haaroitus releen navasta 30-> Rele 86
ja
omien ajovalojen pitkien ohjaus->rele 85
Heräte maadoittuu tuonne omien valojen pitkien ohjauskarvaan, jonka jännite tippuu alle volttiin kun pitkät on kytketty päälle. Yleismittarilla saat oikean navan selville mittaamalla polttimon perästä missä navassa jännite tippuu kun pitkät kytketään.
Jos haluat kytkimen kajuuttaan, pitäisi tuota nastojen 30 ja 86 välistä hyppyjohtoa katkoa, eli se käyttää ohjaamossa kytkimellä.
Virheet ja erheet mahdollisia, joten omalla vastuulla, kuten muutkin sähkötyöt.