Elekma  Autoracing

D24t motonetin kytkin??

  • 26 Vastauksia
  • 6111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
D24t motonetin kytkin??
« : 04.10.2013, 03:43:12 »
Eli oisko kellään kokemusta tuosta motonetin kytkin paketista ku itselläni rupesin kytkin luistamaan. Luistaminen alkaa vasta 3, 4 ja 5 vaihteilla (nappivitosel)  kun saapi täydet ahtopaineet (kevyet 1,5 bar)  eli luistaminen alkaa n. 2500-3000 rpm  ja autollakaan ei ole ajettu ku vasta 280 tkm mutta ollut melkein koko ikänsä pk seudulla kunnes tuli minulle. Mitään muita virityksiä ei tällä hetkellä ole kuin nuo ahdot nostettu ja syöttöjä lisätty. Kestääkö tuollainen motonetin kytkin paketti sitten yhtään auton jatkojalostusta ku hyllyssä oottas isompaa ahdinta ja teho tavotteet pyörii siinä 200hv läheisyydessä.  Ehdotuksia otetaan vastaan jos jollakin kokemusta kyseisestä kytkin paketista tai muista vaihtoehtoisista paketeista.  Kiitos etukäteen auttaneille :)

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #1 : 06.10.2013, 14:21:58 »
Ainakin täällä on sellaista kokemusta että lievässä virissä kestää (pumppua ruuvattu), mutta enemmästä ei sitten mitään hajua. Mutta tuo GH merkkinen motonetin kytkin oli kyllä aika huono käytökseltään, tärisytti vähän ja nappasi kiinni melkein kerralla, en laittaisi sitä. Vaihdettiin vasta valeon kytkinpakettiin kun rupesi takertelemaan ilmeisesti kytkinakselilla ja ei irrottanut kylmänä.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #2 : 06.10.2013, 14:26:30 »
No kestääkö tuo valeon kytkin setti yhtään tehon lisäystä?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2160
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #3 : 06.10.2013, 16:41:35 »
Eikö 200hv tehoille kannattaisi laittaa suosiolla tuo hyväksi todettu SRE 763 asetelma ?...on hyvä käyttää eikä ole edes erityisen jäykkä..

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #4 : 06.10.2013, 16:47:22 »
Mistä kyseisen asetelman saa?  Viitikö laittaa linkkiä?  Kai kyseinen asetelma on vielä normaali eikä mikään sintteri?  Osaatko sanoa minkä kokonen on kyseisessä koneessa kytkinakselin paksuus ja poorien määrä?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2160
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #5 : 06.10.2013, 16:52:49 »
Mistä kyseisen asetelman saa?  Viitikö laittaa linkkiä?  Kai kyseinen asetelma on vielä normaali eikä mikään sintteri?  Osaatko sanoa minkä kokonen on kyseisessä koneessa kytkinakselin paksuus ja poorien määrä?
Massalevyn kanssa tuolle luvataan 430nm väännönkesto, eli sintterille ei ole tarvetta ihan heti ja tuo kytkinakselin boorien määrähän riippuu vaihteistosta ei moottorista... ;). Omassa dieselissä on tuo -763 asetelma M90 laatikon kanssa ja toimii hienosti.

Race.fi ja Us-parts ainakin myy tuota noin 300e hintaan...
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 23:40:42 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #6 : 06.10.2013, 16:55:59 »
Moottori on d24t ja laatikko m46.  Linkkejä saa laittaa :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #7 : 10.12.2013, 19:43:26 »
Niin mitä massalevyä te olette käyttäny ton 763-sre asetelman kanssa? Mulla laatikkona M46...

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/658/autot/volvo/940-960-s90-v90-91-98#Voimansiirto-Kytkinlevyt

Tuo d24/d24t levy(84-3207) vaiko sitten bensa-turbon levy(84-3564) vai käykö jopa ihan vapaastihengittävän/matalapaine turbon 228mm levy(84-3227)?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #8 : 10.12.2013, 20:26:51 »
Levyn halkasija tossa on just toi 228mm mut en enää muista boorien määrää.Vuosimallin mukaa varmaan menee oikein ku ei kai nois deekuis oo ku tota m46 tai m90 lootaa ja niis eri boorit.Varmahan en asiasta oo mut jotenki noin se menee.Scandixilta muistaakseni pääsee kattomaa runkonumeron perusteel et mitä sinne alunperin kuuluu.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #9 : 11.12.2013, 11:00:29 »
No tää ei nyt kyllä auttanut yhtään :P
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #10 : 11.12.2013, 13:16:23 »
84-3207 laita toi.Boori pitäs käydä ja ilmeisest isompi kitkakerroin ku nois bensavehkeitten levyis.Niin noi jotku ainaki puhuu että dieselin levy pitää enemmän ku bensan.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #11 : 11.12.2013, 21:57:30 »
Mulla on sachshin tekemä bensaturbon levy sre:n kanssa ja pitää. Oli n.puolet halvempi ku tdic:n levy. Muuta eroa ei näyttänyt olevan ku keskiön jousitus erilainen.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #12 : 12.12.2013, 12:20:09 »
Mulla on sachshin tekemä bensaturbon levy sre:n kanssa ja pitää. Oli n.puolet halvempi ku tdic:n levy. Muuta eroa ei näyttänyt olevan ku keskiön jousitus erilainen.

Mistä ostit ja mitä maksoi?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #13 : 12.12.2013, 19:08:59 »
Oiskohan ollu jotain 60-80€. Ostopaikkakaan ei oo mieleen jäänyt. Mahdollisesti paikallisesta varaosaliikkeestä, mut en varmaksi mee sanomaan. Sen muistan et oli n.puolet tdic:n vastaavaa halvempi. Voiskai mulla jostain kuittiki löytyä ku viittis vaan ettiä.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #14 : 18.12.2013, 11:14:07 »
Pitiköhän tohon SRE-asetelmaan ostaa joku toisenlainen painelaakerikin? Vai toimiiko se ihan tolla alkuperäisellä d24/d24t:n painelaakerilla?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy