Tuli ostettua kesän lopulla tuollanen katsastamaton b200k koneella+m45 oleva 240 DL, vuosimallia -85. Todella hyväkuntoinen ikäisekseen ja mittarissa olevat 189tkm pitävät paikkansa. Löytyy täydellinen huoltokirja vuodesta -85 alkaen

On huollettu hyvin ja PALJON! Kone muuten toistaseksi vakio mutta nokaks vaihdettu vx3..
Ruostetta oli odotettavissa mutta eipä löytynytkään kuin reikä vasemmasta takapyöränkaaresta, putkessa oli tietenkin reikä ja kemppiperä löytyy tottakai..
Väliin vähän kuvia ostokunnosta:


No ensimmäisenä lähti kattotelineet pois ja sitten matkahuoltoon ilmestyi pieni paketti..

Sitten alkoi lyhyet pohjatyöt ja ensimmäistä kertaa pääsin maaliruiskua käyttämään..



Uuden värin jokainen voi tietysti arvata



Joku halppis kuppipenkki autosta löytyikin sekä inhottavaksi kulunut mokkaratti..Vaihdoin sitten riisikiposta eli skylinestä Sparcon ratin jota jaksaa sitten talven tullessa veivata



Reikäinen putkisto sitten lyheni yhden änkän mittaiseksi kylkiputkeks josta kaikuu mukavasti vinokoneelle tutut pärinät

Myöhemmin sai rosteripinnoitteen päälle muttei siitä enää kuvaa löydy..

Joku saattaakin putkesta bongata lambdan jonka nappasin senkin Nismosta eli PLX:n laajakaista tuli asenneltua tulevien asennuksien varalta..Vaihdekepinnuppikin tuli laiteltua kun ei ollut ollenkaan aikaisemmin..


Ennen katsastusta tein myös perushuollot eli öljyt, suodattimet, tulpanjohdot yms. pientä. Samalla sitten tein kuppipenkistä säädettävän kun oli melkoiset patentit tehty vakiokiskojen päälle..

No hyväthän niistä tuli ja aika yksinkertaiset


Venakoppaa vähän "puhdistelin" sekä samalla vaihtui kopan tiiviste


Tässä välissä tuli se pelottava hetki, joka sijoittui tälle viikolle..KATSASTUS!!!
No oikeastaan vikalistaa sitä lähdin hakemaan joka sieltä tulikin..Jarruvalokatkaisin valutti jarrunestettä, vilkut liian valkoiset, takapuskuri puuttui sekä muuta pientä..No aamukahdeksalta kun tuli vikalista niin ennen 12 tuli käytettyä jälkitarkastuksessa eikä sieltä enää tullut mitään muuta huomautusta kuin, että äänimerkki ei toimi. Eli leimapeli leimapeli

Eipä siinä tainnut kauaa mennä ennen kuin keulimiselle piti tehdä jotakin elikkäs etujousista lähti muutama kierros, takakontin luukku vaihtui vähemmän lommoiseen ja samalla laittelin volvo lätkät konttiin kiinni




Sitten kun autoa koululla käytti niin opettaja tottakai tyrkytti turboa yms. halvalla joten käsistähän tääkin talvipulkan parantelu lähtee

Feel free to comment..Aloitusviesti on tottakai yhtä sekava kuin kaikissa omissa projekteissa..
Kori/ulkonäkö:
-Maalattu ruiskulla Mipan puolikiiltävällä mustalla. Pohjavärinä Trotonin epoksi.
-Kaikki valot kalvotettu Lamin-x Smokedilla
-Takalasit tummennettu Gilan kalvoilla
-Tummat sivuvilkut
-Edessä laikkamadallus
-Nissan Skyline R32 gts-t spoileri
-Tarroja..
Moottori/voimansiirto:
-LH2.4 moottorinohjaus
-Mitsubishi Td04hl-13C
-337cc suuttimet
-B230ft imusarja+bensakisko
-Säädettävä bensapaineensäädin.
-Halkosarja
-VX3 nokka
-Bilteman vv-suodatin
-740 2,25" downpipe muokattuna (kääritty Thermotecillä).
-Kuulajousiventtiili pitämässä ahdot kohdillaan.
-Skylinen bensapumppu tankissa, 130l/h.
-Pottamallin vauhtipyörä ja turbon asetelma+levy.
-Kemppiperä
-Syylärin kokoinen sähköflekti termostaatilla pitämässä lämmöt kurissa.