RallyBaron  Samppasport

Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?

  • 9 Vastauksia
  • 5993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JamppaL

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« : 05.10.2013, 20:01:00 »
Kylminä aamuina auto ei suostu siis käynnistymään, starttimoottori ei pyöri ollenkaan. Akku on vaihdettu n. kk sitten ja se on hyvässä kunnossa ja sulakkeet olen katsonut. Kaikki elektroniikka myös pelaa täydellisesti. Kun avainta kääntää niin rele omasta mielestä naksahtaa ja starttimoottorista kuuluu myös ääntä, mutta auto ei suostu käynnistymään. Ajon jälkeen yleensä käynnistyy ihan hyvin/tai muuten jos on ilmat hieman lämpimämmät. Aamuina kun auto ei käynnisty olen kopautellut starttia, mutta siitä ei ole ollut apua.

Mistä vikaa kannattaisi lähteä haravoimaan - huoltoon ei tohtisi viedä kun soittelujen perusteella pelkkä tutkimustyö maksaa hunajaa.
Auto on siis S60 vm. 2001 T5

Suuret kiitokset etukäteen avunantajille  :)

Poissa veeseitkyt72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #1 : 05.10.2013, 20:32:07 »
Eli startti ei pyöritä ollenkaa? Saattaa startti tulossa tiensä päähän sitten.Jos pyörittää
heikosti niin koeta laittaa moottorin ja rungon väliin akkukaapeli jos vaikka maadotus olisi huono
v70 2,4 170hp -06

Poissa JamppaL

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #2 : 05.10.2013, 20:45:28 »
Eli startti ei pyöritä ollenkaa? Saattaa startti tulossa tiensä päähän sitten.Jos pyörittää
heikosti niin koeta laittaa moottorin ja rungon väliin akkukaapeli jos vaikka maadotus olisi huono

Ei tosiaan pyöri ollenkaan kun sattuu sille päälle, mutta välillä toimii ihan moitteetta. Onko se starttimoottori vaihdettavissa kuinka helposti itse? Merkkihuolto veloittaa 450€ kaikkine kuluineen ja nyrkkipajalla hintaa tulisi n. 300-350€.. Nosturipaikan varmaan vaatii jokatapauksessa?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5138
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #3 : 05.10.2013, 21:16:30 »

Onko se starttimoottori vaihdettavissa kuinka helposti itse?

Nosturipaikan varmaan vaatii jokatapauksessa?


Pystyy vaihtamaan itse ja  tässä on keskustelua foorumin sivulta, kylläkin V70:sestä:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27684.0

Paljonko kilometrejä tällä hetkellä takana, voi starttimotoori olla loppukin..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #4 : 06.10.2013, 07:59:18 »
Onko johdot kunnolla solkkarissa kiinni,saako varmasti kunnolla maata,nää kannattaa tutkia ennenkun alkaa starttia irti repimään :)vaikuttas vähän maavialta,kun välillä toimii ja välillä ei,sillon kun toimii onko ääni IHAN normaali
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 08:02:33 kirjoittanut mara h »

Poissa JamppaL

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #5 : 08.10.2013, 06:55:23 »
Noniin, auto teki taas temput ja laitoin moottorin ja rungon väliin kaapelin, mutta siitä ei ollut apua. Kumminkin hetki sen jälkeen kun olin irroittanut maadoituskaapelin niin käynnistyi hyvin. Ja ääni on ihan normaali kun toimii.

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #6 : 08.10.2013, 11:16:07 »
Saakohan se herätevirran jokakerta,virtalukon pohja,rele,solkkari paskanen,tässä vaihtoehtoja

Poissa JamppaL

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #7 : 08.10.2013, 11:42:02 »
Ainakin jokaisella avaimen käännöllä rele naksuu. Solenoidin puhtaudesta en tiedä, mutta tässä päästään taas siihen, että starttimoottoria joutuisi purkamaan. Taitaa mennä korjaamokeikaksi. Saisi joko toimia tai olla toimimatta, pahimmat nämä satunnaiset toimimattomuudet.  >:(

Poissa donvolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #8 : 08.10.2013, 13:33:35 »
Minulla d5:ssa oirehti startti tämän kaltaisesti, satunnaisia käynnistys ongelmia, välillä jopa tuntui kuin olisi pätkiny startatessa. Saattoi toimia jonkin aikaa hyvin. Startin vaihdon pystyy kyllä suorittaan itse, jos on jakari joskus ollu kädessä  ;)
Kilometrejä takana 225tkm kun oireet ilmeni.

Poissa Patrosenmasa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • 2.5T+?
Vs: Volvo S60 starttimoottorissa vikaa?
« Vastaus #9 : 08.10.2013, 18:08:25 »
Tuuhan käymään lauantaina niin ni katotaan tiedät kyllä osoitteen :hello:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron