Autodiagnoosi  Carcom Oy

TKR: Hegen märät päiväunet ja Volvo 164 vm73 B30 R6--->B36 V8

  • 216 Vastauksia
  • 84775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Onkyllä härskin näköinen kampe keulastapäin näin vakiona :D
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Tälle toivon menestystä, on kyllä mitä parhain fiilistelylaite tulossa 8) Ei se teho, vaan äänet ja tunnelma, ei tällaisella saa kiire ollakaan.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kiitosta vaan. Niin eihän se remeli tuotakaan ku ääntä ja lämpöä. :P mutta tyylillisesti se sopii tonne mielestäni parhaiten. Tiivisteet aika niukassa muuten. Joutuu varmaan ison kasan tekemään tai teetättämään.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oijoi.. Nättiä! Ehdottomasti seurantaan !
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
:) hyvä kiinnostus ja kannustus porukalla päällänsä :)

Tuossa selvittelin, että kansipaffit on teetettävissä kun löytyy avaamaton kone niin saa mallit vanhoista tiivisteistä. Vanhat laakerit voi pinnoittaa ja ajavat ilmoitettuihin mittoihin. Tiivisteet ja stefat ku löytäs. Tietty muista moottoreista sovitettavissa sitä sun tätä :)
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 09:42:09 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3437
  • Accidental Motorsport - Koska voin
:) hyvä kiinnostus ja kannustus porukalla päällänsä :)

Tuossa selvittelin, että kansipaffit on teetettävissä kun löytyy avaamaton kone niin saa mallit vanhoista tiivisteistä. Vanhat laakerit voi pinnoittaa ja ajavat ilmoitettuihin mittoihin. Tiivisteet ja stefat ku löytäs. Tietty muista moottoreista sovitettavissa sitä sun tätä :)

Stefat saat varmaan saat mittojen mukaan
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Stefat saat varmaan saat mittojen mukaan
totta :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Kylllä kai nyt pientä piristystä pannu saa? :D Ei nyt kummoisia, mutta kyllä nyt enempi kuin tuosta kutosesta.

Ja V8+manuaali -yhdistelmää ei suorilla putkilla voita mikään. 8)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kylllä kai nyt pientä piristystä pannu saa? :D Ei nyt kummoisia, mutta kyllä nyt enempi kuin tuosta kutosesta.

Ja V8+manuaali -yhdistelmää ei suorilla putkilla voita mikään. 8)
Kyllä kuten totesin tuossa jo kivasti, niin ylimääräinen hihna pyörittämään uutta "apulaitetta". Pitää tutkia tarkemmin, mutta jos mikäli oikein tajusin, niin runkolaakerointi aika onnettoman pieni. Mulle ei tässä iässä tule yhtään automaattia.  :buck2:

Suorat putket tottakai :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Kun tällä nyt mikään "ensikesäksihetiajoonperkele" -kiire lie ole (?), niin selvittele saako sinne teetetettyä mihin hintaan isompaa laakerointia/parempaa alakertaa.

Ja onhan nuita tehoja otettu onnettomistakin alakerroista. Mm. syöksysämpylä -rallisaab (tehoa, eh eh) V4 ei kestänyt tietyn kierrosalueen yli päästämistä ollenkaan, tuli heti kanki pihalle (kasvoi alakerran värinät niin kovaksi, että laakerointi petti). Ja sama homma lähes jokapuolella, huolellisella tasapainotuksella jne. kierrosten rajoittamisella paketti kyllä kestää.

Suoriin putkiin kannattaa joku pieni mutkapätkä/vaimennin hommata, ettei pää räjähdä siihen jumalattomaan höpinään. Sitten kun "antaa happea", niin kuuluu höpähdys.

Mutta varmaan yksi erikoisimmista ja täten hienoimmista moottorivaihtoehdoista! :hello:

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi

Suoriin putkiin kannattaa joku pieni mutkapätkä/vaimennin hommata, ettei pää räjähdä siihen jumalattomaan höpinään. Sitten kun "antaa happea", niin kuuluu höpähdys.

Mutta varmaan yksi erikoisimmista ja täten hienoimmista moottorivaihtoehdoista! :hello:

Fordin (vakio)pikkulohkokasiin tuli muikeat äänet, kun lähelle putkien (2") päitä laittoi pienet simonsin läpivirtaavat vaimentimet ja putkisto oli ilman muita vaimentimia tai mitään tasaus/X-putkia.
Ajelukierroksilla kohtuuhiljainen mutta happea annettaessa lähti makoisat lätinät.

Hauskanoloinen projekti tuo.  O0
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Mulle ei tässä iässä tule yhtään automaattia.
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh

Oote ihan väärässä, kasiin tomaatti sopii, kuin nemä päähän.   :nuhtelu

Miksi sitä tikkua pitäisi käsin veivata, jos kone tekee sen puolestasi.Saa tomaattiin sitten shift kitin, niin taas pääsee käsin veivaamaan, jos se kerran niin kivaa on...
Itsekin olin nuorenmpana asian suhteen väärässä.

Mutta joo, turha tästä on sen enempää alkaa vääntään, hege tekee niinkuin tykkää ja uskon, että lopputulos on hieno.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh

Jännä homma vain että kumminkin esim. vartilla kaikki nopeimmat autot on automaatilla  :o Kyllä tehokkaassakin autossa se automaatti on mukava kun on tosiaan joku ohjaus tai shift kit sille.

Esim. Peltolan drifteri mersussa on AMG:een automaatti. Ja on muuten pirun hyvä aski sellasella toteutuksella mihin vaan kampeeseen. Keppia napauttamalla eteen tai taakse niin menee isompaa/pienempää ja on jatkuva veto päällä. Ja vaihtaa todella terävästi ja nopeesti. Sitten on vielä kytkinpoljin varmuudenvuoksi (elektroninen kytkin joka huijjaa laatikon vapaalle) jos haluaa esim vähän herätellä kytkimen kanssa.. Eli yhdistettynä kaikki manuaalin ja automaatin parhaat ominaisuudet..

Toki tälläiseen nyt tuskin kannattaa laittaa 2000euron elektronisesti ohjattua laatikkoa mutta ei se automaatti huono vaihtoehtokaan ole. Ja ei nyt kumminkaan ehkä suoria putkia. Kuullostaa lähinnä aika surulliselta V8:ssa jos ei ole paljoa tehoa. Sitten kun on oikeasti hereä kasi isoilla puristuksilla,kireillä nokilla ja joka kiertää sen 8000-9000 niin sitten alkaa suoremmat huilut olemaan asiaa..

Mutta ei siinä, mielenkiintoinen homma ja tsemppiä prokkikseen  :hello:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Luulempa, että oli laakerointi millainen tahansa niin originaali määrää tahdin. Eli en lähde edes kysymään koneistusta isommalle laakerille, koska varmaan tällöin kampiakseli uusiin puihin.

Mutta missään tapauksessa ei mitään räyhäpeliä olla tekemässä vaan vähän vääntävämpi kone ja mielellään sillä remmin ulinalla ;)

Hmm uudet työntötangot saadaan mittojen mukaan ja melko varmasti "sponssihinnoin".

Edit. Ei mitään väliä onko automaatti vai manuaali nopeampi. Kyse on siitä että lähestulkoon inhoan automaattilaatikoita. Tykkään vaan rouhia ja kurautella vaihteet ihan ite! :D On mulla tiedossa se varmaan 100kilonen alkuperäinen synkronoimaton aski tohon, niin saadaan "suorakytky", eikä ainakaan syncrot mene :D
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 13:05:39 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo