Onkohan kukaan törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan Bi-xenonien kanssa, kyseessä V50 2009 malli.
Vaikuttaa ettei tuo automaattinen valojen korkeussäätö toimi. Sytytysvirran kun kääntää päälle niin valojenhan pitäs tehdä "ylös-alas" liike, omassa koslassa tuota ei tapahdu. Umpiosta kyllä kuuluu "surinaa" että yrittää jotain säätää mutta valot eivät nouse eikä laske vaan pysyvät paikallaan. Ja tämän tuloksena valot näyttävät mielestäni aivan liian alas. Sama ongelma siis molemmilla puolilla.
Lueskelin juttua ulkomailta ja sieltä pongasin juttua sensoreista jotka määrittää auton asennon ja sen perusteella säätävät valojen tason.
Jos noissa sensoreissa olisi ongelmaa niin voiko se vaikuttaa myös tuohon testaukseen mikä tapahtuu aina kun sytytysvirta kytketään päälle?
Sivulla 25 kuvattuna tuo sensori:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-Electrical.pdf