Autoracing  KL-varaosat

940 TD itercoolerin kuva

  • 5 Vastauksia
  • 2032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo TDI

  • Vieras
940 TD itercoolerin kuva
« : 27.03.2011, 16:12:59 »
Olisko jollain kuvaa mistä näkis miten kennot on kiinni siis ilmastoinnin, intercoolerin ja jäähdyttäjän. Kyseessä on siis 940 TDIC -93.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 TD itercoolerin kuva
« Vastaus #1 : 27.03.2011, 18:09:38 »
Ilmeisesti haluat kennot irti autosta?

Ilmastoinnin kenno on tapauksesta riippuen joko kiinni välijäähyssä, tai vaihtoehtoisesti erillisessä tukiraudassa alapuolella ja yläpäästään kumituteilla "lukkopellissä". Kennojen purku lähtee syylärin yläreunasta cooleriin menevien ruuvien irrotuksella, sitten ne syylärin päällykiinnikkeet irti, ja muista myös irrottaa öljynjäähytin syylärin alareunasta. Tämän jälkeen syyläri on letkujen varassa, cooleri letkujen ja ehkä ilmastoinnin kennon, olen nähnyt äkkimuistista sanoen kolmea erilaista kylmäkennoa 940:eissä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: 940 TD itercoolerin kuva
« Vastaus #2 : 27.03.2011, 18:32:31 »
Joo ajattelin jos olis tukossa kun oli turbovika ja kojauksen jälkeen ollut aina vaikeuksia saada päästöistä läpi katsastuksessa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 TD itercoolerin kuva
« Vastaus #3 : 27.03.2011, 20:07:10 »
Sieltä tulee kyllä aika herkun näköstä settiä kun sen pesee sisältä, ja sitä öljymössöä valuu todella kauan ja paljon kun jätät sen lähtö alaspäin valuttamaan johonkin vaikka vuorokaudeksi. Mutta ylläolevin ohjein irtoaa kivasti, öljynjäähyäkään ei ehkä tartte irrottaa jos käännät syyläriä vaan vähän koneeseenpäin ja nostat välijäähyn sieltä välistä ylös. Niitä ajovalonvieruksen muovilirpakkeita irrotellessa kannattaa varoa, ovat joskus aika rapeita.

Jos veikata saa, ei välijäähy niin tukossa ole että se savumittaukseen vaikuttaa, todennäköisempää on esim EGR:n tukkima imusarja, ja vielä todennäköisempää on että uusi (tai "uusi") ahdin herää eri lailla kun vanha, jolloin joko ahtoja ei tule yhtään, tai sitten ahtoja tulee sen verran enempi että ahdonalaisen syötön kara ehtii liikahtamaan ja täten lisää syöttöjä -> molemmissa tapauksissa savua.

On muuten ehkä maailman typerin mittaus. Mie käännän ihan suosiolla syöttöruuvia reilusti pienemmälle leiman ajaks, ei tuo nuijasodan aikanen apukammiokone vedä ennen ahtimen heräämistä yhtään jos ei se hiukan pölläytä, ja toisaalta mulla ainakin se savu alkaa jostakin 3500rpm yläpuolelta, niin ei normiajossa ole savusta tietoakaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: 940 TD itercoolerin kuva
« Vastaus #4 : 28.03.2011, 14:01:11 »
Pitää odotella parempia remonttisäitä kun sain säätämällä päästöt kohdalleen. Kuuluuko tässä pelissä olla ilmastintikennon edessä puhallin? Visko on mutta tähänmennessä ei kukaan ole pystynyt sanomaan pitääkö olla vielä toinen jäähdytyspuhallin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 TD itercoolerin kuva
« Vastaus #5 : 28.03.2011, 16:18:08 »
Ilmastoidussa on viskon kaverina tuommosta puhaltavaa kyllä ollut. Käytäppä uhallas irti se ropeli, sen alta on kenno meinaan aika hurjan näkönen jos ei sitä ole jo vaihdettu, hautoo kosteutta ja muuta suolamössöä tosi kivasti siihen kennoon ::). Sitä ohjaa se sllärin ylänurkassa oleva termostaatti, käytännössä se ropeli ei pyörähdä ikinä ja usein se onkin rikki juuri tämän takia. Ei ole mitenkään vältämätön tai edes tarpeellinen suomen oloissa jos vaan visko pelittää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport