RallyBaron  Samppasport

-98 V70 TDI vikavalo(lambdan valo) syttyy ja sammuu itsekseen?

  • 6 Vastauksia
  • 3100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rallikuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vika on siis seuraava: Ajat taajamassa normaalisti, valo ei pala. Kun siirryt isolle tielle ja ajat vaikka tasaista 80km/h niin muutaman (noin 2-10) kilometrin päästä valo syttyy palamaan, mutta sitten kun taas siirtyy tasaiseen taajama-ajoon niin valo sammuu??

Samoin valo syttyy jos seisoo pitkään tyhjäkäynnillä, mutta taas sammuu kun pyörii hetken keskustassa. Mystistä.

Vikakoodit on luettu, herjaa jarrupoljin anturia. En oikein usko että vika olisi siinä? Luulisi sen silloin palavan kokoajan tai silloin kun jarrua käyttää.
Mittasin poljin anturin, toimii muuten hyvin mutta yhdessä kohdassa se pätkäisee, eli on kulunut. Eikös vian/vikavalon silloin pitäisi syttyä vaan kun jarrua käytetään (eli vika tulee "päälle") eikä tasaisessa matka-ajossa jossa anturin antama tieto on oikea eikä sitä muuteta?

Voiko dynaaminen ajoitus tehdä sen että sytyttelee tuota vikavaloa vaikkei vikakoodia anna/jätä siitä muistiin?
Entäpä suutinanturi? Voiko se tehdä saman, ei jätä vikakoodia siitäkään...

Pikaisia apuja kaivataan.

Lisäyksenä vielä että tuo jarrupoljin anturi on ollut tiettävästi siitä asti rikki kun auto on minulla ollut, eikä kuitenkaan ensimmäiseen 1/2 vuoteen välkytellyt tuota vikavaloa.
Chevrolet malibu '78, Mercedes Benz 260E '88, Mercedes Benz C280 '93, BMW E91 325d '10, Volvo 960 '92, Kirppu '66, Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15, Polaris RR '09

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Jos ajoitus on niin pahoin pielessä, että sytyttää vikavaloa, huomaat asian jo ajossa/käynnistyksissä. En usko että siihen liittyy.

Mikä se vikakoodi tarkalleen ottaen on ja millä laitteella olet koodit lukenut / luetuttanut? Mietin hieman sitä mahdollisuutta, että jospa käytetyllä laitteella ei saada ihan kaikkea tietoa pihalle.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa rallikuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Oiskohan ollu Autocomin testeri. Se ainakin antoi nollata vikakoodin (ei siis ollut muita vikakoodeja). Olen aikaisemmin lukenut vol-fcr (vai mikä se nyt oli) softalla ja sillä sama koodi(eikä muita koodeja), sain myös poistettua sen sillä myös.
Autocom antoi vikakoodiksi jarruvaloanturin(siis sen mikä mittaa polkimen liikettä), saman antoin myös tuo vol-fcr (oisko ollu brake pedal sensor vikakoodi tuolla)

Käynnistyvyydessä ei oo mitään vikaa, viime vuoden lopulla vaihtelin vauhtipyörän ja siinä samalla laittelin pumpun- ja jakohihnan sekä tarkastin/säädin pumpun mekaanisen ajoituksen. Lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä ja siltä väliltä. Vedot tuntuu olevan tallessa, mitä nyt pikkusen työntää harmaata putkesta kun vedättää, saattaa rurbo kyllä sen verran valskata että työntää inan öljyä kompurakotelon kautta imusarjaan.

Voiskos egr tehdä tota samaa vikaa, vaikkei jättäis vikakoodia? Jos vaikka jumittaa pikkusen auki sitä ja jumii siihen, ettei siis sulkeudu/avaudu oikein.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2013, 15:17:51 kirjoittanut rallikuski »
Chevrolet malibu '78, Mercedes Benz 260E '88, Mercedes Benz C280 '93, BMW E91 325d '10, Volvo 960 '92, Kirppu '66, Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15, Polaris RR '09

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
MSA 15.7 ohjauksessa (joka sinullakin ilmeisesti on) ei EGR-venttiili aiheuta mitään koodeja tai lampun syttymisiä minnekään. Sen toimintaa kun ei moottorinohjaus seuraa. Nimim. "ilman reikää oleva tiiviste jo neljättä vuotta..." :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1058
  • www.vrcf.fi
Meillä kans polttelee satunnaisesti vikavaloa ja BSR herjaa jarrupoljinanturia. Yleensä syttyy jo käynnistyksen yhteydessä, ei vaikuta auton kulkuun muuten kuin sen että vakkari on valon palaessa toimimaton. Sammuu itekseen jokusen käynnistyksen jälkeen.
Just tuoreempi -99 jossa uudempi äly moottorinohjauksessa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa jarski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Täällä kans vastaavanlainen ongelma  ??? Vaihdoin jo Imm:in, vaikutti parempaan suuntaan, muttei poistanut ongelmaa kokonaan.
Vol-fcr viittasi tuohon Imm:iin... Pitää lukasta vaihteeksi vikakoodit...
« Viimeksi muokattu: 17.10.2013, 09:47:30 kirjoittanut jarski »
850 T5-R, Subaru Forester XT SJ

Poissa rallikuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Tänään aattelin viritellä vastuksen poljinanturiin ja lukea/poistaa vikakoodit, saapahan sitten (kait) eliminoitua tuon anturin...

Ei tuossakaan mitään eroa huomaa tehoissa/kulussa siihen nähden että palaako valo vai ei.
Chevrolet malibu '78, Mercedes Benz 260E '88, Mercedes Benz C280 '93, BMW E91 325d '10, Volvo 960 '92, Kirppu '66, Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15, Polaris RR '09

 

KL-varaosat  Race.fi