Henkkoht. ajoin kyseisellä autolla ison osan ajoistani vajaan puolen vuoden ajan, ja ei tuo kyllä sinä aikana syönyt öljyä mitenkään erikoisen reippaasti, olisko 6tkm matkalla kadonnut vähän reilu puolet tikun vaihteluvälistä. Konehan oli kyllä seissyt jokusen hetken ennenkun otin sen uudelleen ajoon. Männänrenkaita voi koittaa liotella kaatamalla letkulla ja suppilolla tulpanreiästä polttoöljyä sylinteriin, siten että kääntää ensin koneen 0-merkkiin ja siitä 90 astetta jompaankumpaan suuntaan, jollonka männät on puolivälissä iskuaan. Viikonlopun ylite kun pitää tollaite ja tarkkailee miten hyvin löpö pysyy pytyissä saa aika paljon selvyyttä puristusten puutteeseen. Tossa padassahan lie sama puristus kun 230FT:ssä, eli 8.7, vaiko?
Muok: jos teet tuon liotuksen polttoöljyllä/dieselillä, ennen käynnistystä laita hiton iso palju alle ja pyörittele konetta käsin muutamia kierroksia ilman tulppia, jotta pytyt tyhjenee. Mieluusti vielä muutama kierros startillakin ilman tulppia, mutta sillon kannattaa vähän suojata paikkoja koska puhaltaa aika isosti sitä löpöä pihalle tulpanreiästä.