KL-varaosat  Race.fi

V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis" MYYTY

  • 219 Vastauksia
  • 73980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #135 : 12.01.2014, 02:04:30 »
Noitten ledien kans tuuskasin sisustaan aikani ja saman suuntasia kokemuksia kulmiksen kans,aina joku jäi hiillostaan.heitin kuikkaan kaikki ja laitan sitte ku joku saa ne oikeasti toimiin,monenlaisia mollukoita testasin mutta ei siitä hyvää saanu.
Siksi jätin nykyisessä kulkineessa moiset hairahdukset tekemättä. Kaikki valot kun palaa ja pelaa niinkuin suunnittelija on tarkoittanut niin se on tyylikäs 8)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #136 : 12.01.2014, 09:14:42 »
Mulla on facelift umpioissa pitkillä 55w xenonit ja toimii aivan oikein.
Mikähän lie totuus asiassa kun osa myyjistä väittää että ero 35w ja 55w välillä tehtäis polttimolla ja toisten mielestä ballastilla?.omassa ainaki uskoin ballasti tarinaan..
Noitten ledien kans tuuskasin sisustaan aikani ja saman suuntasia kokemuksia kulmiksen kans,aina joku jäi hiillostaan.heitin kuikkaan kaikki ja laitan sitte ku joku saa ne oikeasti toimiin,monenlaisia mollukoita testasin mutta ei siitä hyvää saanu.Etuparkkeina ainoastaan ledit jotka toimii niinku pitääki.

Mulla on tässä nyt Cobran sarja ja siinä on ballastin etiketissä kaksi ruutua, 35w ja 55w, joista jälkimmäiseen on vedetty punaisella tussilla rasti. Sarjan alkuperäiset polttimot olivat luonnollisesti myös 55w, mutta ne toiset olivat 50w. Se ero niissä oli, että ne 50w polttimot syttyivät ihan heti, mutta näissä 55w polttimoissa on selvä viive. Siitäkin syystä ne toiset olisivat olleet paremmat, mutta harmillisesti se toinen vain vilahti, kun laittoi valot päälle. Täytynee hommata jostain (varmaan siltä samalta myyjältä) vaihtopolttimo.

Mitä tulee siihen korkeudesäätömoottorin viiveeseen, niin tuskin se ominaisuus voi johtua muusta, kuin ballastista? Sehän siihen alkuperäisen polttimon tilalle on kytketty ???

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #137 : 12.01.2014, 09:19:06 »
Jotkut laittavat 75W ballastin 55W polttimoille ja 110W ballastin 75W polttimoille viiveen minimoimiseksi. Noissa 55W sarjoissa on yleensä myös 55W polttimot. 35W ballasteilla ei varmaan syty 55W polttimot.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #138 : 12.01.2014, 09:22:06 »
Jotkut laittavat 75W ballastin 55W polttimoille ja 110W ballastin 75W polttimoille viiveen minimoimiseksi. Noissa 55W sarjoissa on yleensä myös 55W polttimot. 35W ballasteilla ei varmaan syty 55W polttimot.

Kestäisiköhän 35w polttimo ihan normaalisti tuon 55w ballastin kanssa? Nuo ovat tosiaan jo melkein liian tehokkaat, joten jos viiveestä pääsisi kokonaan eroon, niin pienempi tehoinen polttimo olisi ihan oiva vaihtoehto.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #139 : 12.01.2014, 09:33:28 »
Kestäisiköhän . w polttimo ihan normaalisti tuon 55w ballastin kanssa? Nuo ovat tosiaan jo melkein liian tehokkaat, joten jos viiveestä pääsisi kokonaan eroon, niin pienempi tehoinen polttimo olisi ihan oiva vaihtoehto.
Joku nettikauppa antoi valita polttimon tehon kun katseli muutossarjaa esim 55W ballasteilla. Kun vaan löytäisi sen.

edit: Tuolla sanotaan, että 35W polttimoa voidaan huoletta käyttää 70W ballastilla: http://katuauto.fi/product_info.php/products_id/502

edit2: käyttöajan kustannuksella tosin.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2014, 09:39:02 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #140 : 12.01.2014, 10:04:36 »
Joku nettikauppa antoi valita polttimon tehon kun katseli muutossarjaa esim 55W ballasteilla. Kun vaan löytäisi sen.

edit: Tuolla sanotaan, että 35W polttimoa voidaan huoletta käyttää 70W ballastilla: http://katuauto.fi/product_info.php/products_id/502

edit2: käyttöajan kustannuksella tosin.

Tuohan olisi aika loistavaa ja käyttötunneillakaan ei ole merkitystä, kun pitkät valot kuitenkin kyseessä.

Vielä kun keksisi ratkaisun siihen tyhmään viiveeseen. Joku tuollainen "Ak_i":n mainitsema välijohto voisi olla ihan hyvä vaihtoehto.

donnari

  • Vieras
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #141 : 12.01.2014, 12:23:33 »
On sillä ballastilla muuten joku vaikutus kun 55w ei sytytä polttimoviasta kertovaa ilmotusta.
Muuten tulee kyllä tunne että normi kiinan krääsää nämä on,tulee mitä milloinki sattuu..
Hetken kestää että saavuttaa täyden kirkkautensa,mutta tuolla liikenteessä senkin huomaa yleensä kertaalleen vaikka käyttää lähivaloilla en minä ainakaan huomaa enää eroa kerrasta valkenee latu.
Laatueroja noissa tosin on aika paljon.
Niitä vastuksia ei kyllä voi suositella kellekkään,kerran ollut ja toista kertaa ei tuu.Ne tosiaankin lämpenee aikalailla..
Toiset kehuu noita can-väylälliseen tarkoitettuja sarjoja,mutta eipä oo omaa kokemusta hintaerosta johtuen.

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #142 : 12.01.2014, 12:33:24 »

Mullahan on autossa tälläinen ylimääräinen ohjainpurkki. http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe Siinä olisi sellainen mahdollisuus, että saisi kaistanvaihtovilkun ym. paljon muutakin toimimaan, mutta ainoastaan vuoteen -04 asti. Uudemmissa on erilainen cem, joten tässä mallissa toimintovaihtoehdot ovat huomattavasti vähäisemmät.
Ootko hommannu ton boksin ihan tuolta volvotechiltä vai jostai muualta? Pitikin mennä lueskeleen ja katteleen mitä kaikkee tolla saa aikaseks, nyt mäkin haluan omaan tommosen  8)
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #143 : 12.01.2014, 13:00:50 »
Ootko hommannu ton boksin ihan tuolta volvotechiltä vai jostai muualta? Pitikin mennä lueskeleen ja katteleen mitä kaikkee tolla saa aikaseks, nyt mäkin haluan omaan tommosen  8)

Juurikin sieltä tilasin. Moni muukin sellaisen jo on innostunut tilaamaan. TÄSSÄ keskustelua aiheesta.


Käväisinpä äsken tallissa tekemässä kliinisiä kokeita. Laitoin toisen ballastin virtajohtojen rinnalle Amazonin käsijarrun 4 wattisen merkkivalon lisäkuormaksi. Wow!! Homma toimii kuin unelma ja valokuvio laskee alle 0,5 sekunnin kuluessa takaisin normaalille tasolle, kun vaihtaa lyhyille. Taas täytyy sanoa, että vanhassa vara parempi :2funny:
« Viimeksi muokattu: 12.01.2014, 14:56:20 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #144 : 12.01.2014, 14:41:30 »
Käväisinpä äsken tallissa tekemässä kliinisiä kokeita. Laitoin toisen ballastin virtajohtojen rinnalle Amazonin käsijarrun 4 wattisen merkkivalon lisäkuormaksi. Wow!! Homma toimii kuin unelma ja valokuvio laskee alle 0,5 sekunnin kuluessa takaisin normaalille tasolle, kun vaihtaa lyhyille. Taas täytyy sanoa, että vanhassa vara parempi :2funny:
Ei muuta kuin laitat sen merkkivalon jonnekkin nätisti konehuoneessa. Voi käyttää tarvittaessa konehuoneen valaistukseen, jos tarvii pimeässä peltiä avata. Hyvä että homma ratkesi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #145 : 12.01.2014, 20:46:36 »
Juurikin sieltä tilasin. Moni muukin sellaisen jo on innostunut tilaamaan. TÄSSÄ keskustelua aiheesta.


Käväisinpä äsken tallissa tekemässä kliinisiä kokeita. Laitoin toisen ballastin virtajohtojen rinnalle Amazonin käsijarrun 4 wattisen merkkivalon lisäkuormaksi. Wow!! Homma toimii kuin unelma ja valokuvio laskee alle 0,5 sekunnin kuluessa takaisin normaalille tasolle, kun vaihtaa lyhyille. Taas täytyy sanoa, että vanhassa vara parempi :2funny:

No noinhan mä käskin sitä kokeilemaan. :)

Sen polttimon sijasta siellä voisi kokeilla myös jotain tehovastusta, jos haluaa vähemmän puuharatkaisun. Tosin polttimossa on se hyvä puoli että sen vastus laskee jännitteen laskiessa, vetää vähän nopeammin alas.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen uusi käyttis"
« Vastaus #146 : 12.01.2014, 21:05:36 »
No noinhan mä käskin sitä kokeilemaan. :)

Nyt mä tunnen itseni vähäsen tyhmäksi. Mä ihmettelinkin, että miten mä sen millään polttimolla totean, eli mitä sä tarkoitat sillä toteamisella. Nyt tänään päivällä keksin tuon polttimo jutun ihan itse, mutta just sitä samaa säkin tarkoitit :D

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #147 : 13.01.2014, 12:33:08 »
 :)

Tuli muuten mieleen että diodi ajaisi todennäköisesti saman asian. Tai rele.. Kuvittelisin että tuo hitaasti vaipuva kaukovalo johtuu siitä että ballastissa on jonkinlainen häiriökonkka jonka se purkaa nykyisellään sen kaukovaloluukun kautta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #148 : 13.01.2014, 13:04:18 »
:)

Tuli muuten mieleen että diodi ajaisi todennäköisesti saman asian. Tai rele.. Kuvittelisin että tuo hitaasti vaipuva kaukovalo johtuu siitä että ballastissa on jonkinlainen häiriökonkka jonka se purkaa nykyisellään sen kaukovaloluukun kautta.

Diodi kävi myös mielessä, mutta senhän pitäisi olla aika iso, koska ballastin ja polttimon virta kulkisi sen läpi. Mä ajattelin sitä ballastin + johtoon. Vai ajattelitko sä sitä johonkin eri johtoon?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 "R" AWD -06 "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #149 : 13.01.2014, 13:39:57 »
Diodi kävi myös mielessä, mutta senhän pitäisi olla aika iso, koska ballastin ja polttimon virta kulkisi sen läpi. Mä ajattelin sitä ballastin + johtoon. Vai ajattelitko sä sitä johonkin eri johtoon?

Diodi ei sinällään mikään kovin suuri tarvi olla tuohon kohtaan laitettuna (vähintään ballastin ottama virta+varmuuskerroin), niitä kyllä löytyy vaikka minkä kokoisia, mutta en käsitä mitä se siinä välissä tekisi. Alentaisi vain kynnysjännitteen (0,7V) verran ballastin saamaa jännitettä=> hyöty 0
Enkä kyllä ymmärrä mitä se siinä rinnallakaan tekisi, ei ainakaan myötäsuunnassa=> oikosulu, estosuunnassa voi kyllä vapaasti koittaa, mutta tuskin silläkään on mitään vaikutusta.

Tuon 4W polttimon vois korvata esim. 47 Ohmin 7W tehovastuksella.

 

Autoracing  KL-varaosat