Aah, vapaapäivä. Sain paljon tallissa aikaiseksi

Laatikko on nipussa ja aika pitkälti kasattu koneeseen kiinni. Huomenna voisi kuvitella nostavansa tekniikan takaisin autoon


Ihmetystä herättänyt kulmavaihteen keskityksen puuttuminen sai tänään myös ratkaisun. Ongelma on siis se, että laatikon ja kulmavaihteen vastapinnat ovat ihan tasaiset, eivätkä siis keskitä mitenkään kulmavaihdetta oikeaan kohtaan. Ehkä uutena, kun osat eivät ole kuluneita, niin se surullisen kuuluisa booriholkki varmaan keskittää osat jonkinlaisella tarkkuudella, mutta booriholkkia uusittaessa, tai kuten nyt vanhoilla osilla kasatessa ovat boorit kuitenkin sen varran väljät, että osat asettuvat täysin mielivaltaiseen paikkaan toisiinsa nähden, koska pulttien reiätkin ovat tosi väljät.
Tartuinpa siis härkää sarvista ja kehtittelin aivan ainutlaatuisen keskitysrenkaan kulmavaihteelle

Rengas kulmavaihteessa

Sama rengas vaihdelaatikossa

Asensin osat toisiinsa ensin väliaikaisesti, kun laatikko on vielä kiinni pukissa. Booriholkin ja kulmavaihteen välisiin booreihin laitoin sellaista ydinpomminkestävää peltiliimaa ja sitten pulttasin osat kiinni ja liiman kuivuttua osat saivat jäädä odottamaan lopullista asennusta, joka seurasinkin myöhemmin tämänpäivän tallisession aikana.
Tuli myös samalla havaittua, että juurikin tuosta samaisesta saumasta pääsee vesi ja kosteus booreihin, jotka ovatkin normaalisti aina ihan ruosteessa ja tämä ruostumen varmasti osaltaan edesauttaa myös booriholkin hajoamista. Tuo tekemäni keskitysrengas ja väliin laittamani vaseliini myös tiivistävät sauman, joten ruostumista ei pitäisi enää tapahtua. No toisaalta siellä booreissa on sitä liimaa, niin ei se sieltä kyllä enää ruostu ikinä muutenkaan.
Se, että jos joskus tuo pitää purkaa, niin saattaa olla aika mielenkiintoista, koska tuo liima on niin jämyä. No tokkopa sitä tarvii enää ikinä purkaakkaan, kun siitä tuli niin hyvä
