KKD Motorsport  Samppasport

Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit

  • 1312 Vastauksia
  • 231546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3973
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1305 : 12.08.2019, 11:33:24 »
Keksi muutakaan paikkaa tälle:
Jos nämä koulujen ongelmat ratkaistaisiin, opettajat jaksaisivat paremmin – ”Vaihdoin alaa jatkuvien pahoinpitelytilanteiden takia”

Pakko sanoa, että ymmärrän ton opettajien ongelmat täysin. Näin tämän "yhteisvertaistamisen" ongelmat jo silloin, kun itse olin ylä-aste ikäinen 2000-luvun alkupuolella. Porukka oikeasti kärsii siitä, että opettajalla ei ole välineitä eikä keinoja ottaa kaikkia huomioon, mutta sitä vaaditaan.

Onneksi omat opettajat viittasi tuolle kintaalla ja antoi osaavammille lisähommia ja neuvoja eteenpäin, jotta opettajalle jäi aikaa opettaa niitä opetusta tarvitsevia. Muutoin osaavat olisivat tympääntyneet...

...ammattikoulussa tuo ongelma nosti päätään vielä enemmän ja koko amis meni periaatteessa itseopiskeluna, koska opetustahti oli aivan jäätävän hidas.

Samaa tarinaa kuullut kaikilta tutuilta, jotka on opettajia.


Hullu maailma.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1306 : 12.08.2019, 12:22:14 »
Oman näkemykseni mukaan homma alkoi mennä päin p...tä kun tasokurssit poistettiin. Itse olin joskus 80-luvun lopulla satunnaisesti yläasteella matikan ja fysiikan sijaisena, ja esim. 8. luokalla saattoi olla samassa porukassa niitä, jotka laskivat kaikki tunnille suunnitellut tehtävät viidessä minuutissa ja sitten niitä, joille piti ratakiskosta taivutella miten positiivisesta kokonaisluvusta vähennetään negatiivinen kokonaisluku. Jälkimmäisten kanssa meni kaikki aika, ja ensin mainitulle piti vaan sanoa että "laskekaa siitä vaan eteenpäin".

Jotkut ovat tosin sitä mieltä, että jo peruskoulu-uudistus vei homman väärille raiteille. Itse olen viimeistä ikäluokkaa joka on käynyt vielä yhden luokan kansakoulua (ainakin kotipaikkakunnalla, peruskouluhan tuli eri aikoihin eri puolille maata).
« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 12:24:40 kirjoittanut tj86430 »

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 393
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1307 : 14.08.2019, 11:08:03 »



760:en valmistus alkoi 1982.

Eka vuosimalli taisi olla 1983
Kyllä se eka vuosimalli oli 82. Se hieman myöhästyi, niin ettei valmistus alkanut syyskuussa 81, vaan vasta vuodenvaihteessa. Samasta syystä vuosimallin 82 260 mallit on kaikki tehty käytännössä 81.

Itseasiassahan 700-sarjan valmistus lopetettiin ennen 200-sarjaa.

Niin.. Kyllähän Volvollakin varmasti syy pitää nuo rinnakkain valmistuksessa on kuitenkin ollut sama kuin moparillakin.. "asiakkaat pitävät edelleen myös vanhasta mallista"


Volvo 760 koeajo löytyy Tekniikan Maailman numerosta 13/82, auto oli Volvo 760 GLE Turbodiesel.
Yksilö oli Ruotsin kilvissä, Suomessa koekilvillä koeajossa.
Taisi olla aivan ensimmäisiä yksilöitä joita Suomessa oli koeajon aikoihin.
Numero 13/82 ilmestyi siis keskikesällä, myynti ja ensimmäiset autot olivat liikenteessä loppukesästä 1982 mutta lienevät Volvon tapaan olleet virallisesti mallia 1983.
Valmistenumerostahan sen voisi tarkistaa mutta mistä löytyy tuollainen auto josta se katsoa...?

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1308 : 14.08.2019, 18:13:24 »
https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/9fdf0cb3-5a64-49f9-b0b5-fbf9f270274c

Nyttemmin Iltalehden uutista on muokattu. Ilmeisesti Radio Nova ottaa uutisensa suoraan Iltalehdeltä. Sinäänsä urheilun seuraajaa ei harmita, että Novan uutiset päättyy usein lätkä- uutiseen. Mutta tänään Novan uutiset kertoivat, että Lahden Pelicans on palkannut maalilleen Tomi Karhusen... pälä pälä pälä...Karhunen voitti viime kaudella jopa kolme Suomen mestaruutta.  :idiot2: Lukeekohan uutistentekijä/lukija uutisiaan etukäteen...

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1102
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1309 : 15.08.2019, 16:02:10 »


Volvo 760 koeajo löytyy Tekniikan Maailman numerosta 13/82, auto oli Volvo 760 GLE Turbodiesel.
Yksilö oli Ruotsin kilvissä, Suomessa koekilvillä koeajossa.
Taisi olla aivan ensimmäisiä yksilöitä joita Suomessa oli koeajon aikoihin.
Numero 13/82 ilmestyi siis keskikesällä, myynti ja ensimmäiset autot olivat liikenteessä loppukesästä 1982 mutta lienevät Volvon tapaan olleet virallisesti mallia 1983.
Valmistenumerostahan sen voisi tarkistaa mutta mistä löytyy tuollainen auto josta se katsoa...?
No Tekniikanmaailman arkistohaulla on juttu 760 GLE:stä on lehdessä 3/1982, jossa mainitaan että tulee (suomessa?) myyntiin keväällä (1982) ja ainoa vaihtoehto on aluksi V6 ja myöhemmin tulossa diesel ja 2,3l turbo. Ensimmäisen kerran tuosta on kirjoitettu jo 7/1981, ja mukana jokunen enemmän tai vähemman salaa otettu kuva oikeasta autostakin, mutta ovat vielä kuvitelleet että se olisi uusi 264, joka se tietysti tavallaan olikin.

Mä en kyllä enää muista mistä olen lukenut, mutta valmistus on kuitenkin alkanut vuoden 1982 alussa. Sen piti alkaa siinä normaalin vuosimallivaihdoksen yhteydessä syksyllä, mutta jotain viivästyksiä siinä oli.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6463
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1310 : 15.08.2019, 16:19:29 »
No Tekniikanmaailman arkistohaulla on juttu 760 GLE:stä on lehdessä 3/1982, jossa mainitaan että tulee (suomessa?) myyntiin keväällä (1982) ja ainoa vaihtoehto on aluksi V6 ja myöhemmin tulossa diesel ja 2,3l turbo. Ensimmäisen kerran tuosta on kirjoitettu jo 7/1981, ja mukana jokunen enemmän tai vähemman salaa otettu kuva oikeasta autostakin, mutta ovat vielä kuvitelleet että se olisi uusi 264, joka se tietysti tavallaan olikin.

Jossain peitellyn seiskan proton koeajokuvien jutussahan veikkailtiin että Volvo varmaan nimittää tämän 400-sarjaksi.  :D
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 965
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1311 : 15.08.2019, 17:43:40 »
Valmistenumerostahan sen voisi tarkistaa mutta mistä löytyy tuollainen auto josta se katsoa...?

Mulla oli joskus 5/83 rekisteröity 760GLE, valm.nr:YV1 704 6 87 D 1 009319 (ch.3800-33719), eli D=1983 ja C=1982 ja ekat 3799 ovat MY 1982.
ent.142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nyk. AMAZON -70, 965 "nokkis" -92, V40 T4 -99.

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 401
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #1312 : 15.08.2019, 21:34:34 »
Mulla oli joskus 5/83 rekisteröity 760GLE, valm.nr:YV1 704 6 87 D 1 009319 (ch.3800-33719), eli D=1983 ja C=1982 ja ekat 3799 ovat MY 1982.

Mulla on C-koodilla oleva '82, Valmistenumero 000524.

940TDIC '95 [Sönder tillfälligt] , 760GLE V6 B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89, Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88

 

Autoracing  KL-varaosat