Olen etsiskellyt nyt tarjontaa eri hirsitalovalmistajilta, mutta harva tänä päivänä näyttäisi pitävän pyöröhirsisiä mallistoja esillä. Pääasiassa lamellihirsisiä on näytillä, ei sillä, etteikö joskus kun tämä on mahdollisesti ajankohtainen asia, lamellihirsinenkin talo kiinnostaisi. Tonttien hintoja kyselin utelaisuuksissani tässä viime viikolla työkaverilta, ja tonttitarjonta onkin laaja täällä Keski-Karjalassa, ja hintahaitari samate myös.
Mutta kysynkin, minkä hirsitalovalmistajista täällä on kelläkin omaa kokemusta? Sellainen omakohtainen kerronta ko. rakennusurakastakin kiinnostaisi. Toistaiseksi olen katellut Kontion, Kuusamo hirsitalon, Honkatalojen, Lapponiahousen ja Mammuttihirren hirsitalovalmistajien tarjontaa. Myös tätini "toimitusjohtaa" yhtä kansainvälistä hirsitalovalmistajien yritystä ja mahdollisesti perheenkin osaamista voisi tässä käyttää hyväksi jossain määrin. Olen ajatellut pääasiassa 1-tasoista hirsitaloa, tai parvellista.
Rakentaminen siis ei ole vielä ajankohtainen ja on ns. toisena ehdokkaana
jo valmiin talon kanssa kun asuntomarkkinoille/rakennuspuuhiin ryhdytään, mutta ajatukset ja kokemukset tästä kohtaa on jo nyt enemmän kuin tervetulleita!