Pulttasin koneen kaveriksi lootan puolikkaan ja siihen autotallin lattialla vuosia maanneen startin. Startti aluksi vain pärisi, mutta kyllä se siitä heräsi henkiin kun räpsi muutaman kerran sille virtaa irtoakusta.
Siinä sitten sain konetta pyöriteltyä ja puristuksia mittailtua, aluksi tuli ihan mitä sattuu, 5-16-9-7-9 tai jotain sen tyylistä... Aikansa kun pyöritteli, niin alkoi tulemaan tasaisempia lukemia, 11,5 tai 12 - mutta kakkospytty antaa koko ajan yli 16...
Laitoin desin dieseliä joka pyttyyn ja jätin projektin yöksi tauolle. Äsken kävin katsomassa: Muissa oli vielä nestettä jonkin verran, mutta kolmonen ja nelonen olivat kuivia. Kaadoin niihin uudet löpöt ja pyörittelin käsin konetta jonkin aikaa.

Mittailen puristukset uudestaan kunhan kaikki pytyt ovat valuneet kuiviksi.
Kone on johtopalon kokeneesta autosta ja seisonut jonkin aikaa ulkona. Perimätiedon mukaan 460 tkm ajettu (vaparitinakoneelle melkoinen lukema...), vuosimallista ei muistikuvaa. Sarjanumeroltaan 441776 eli ei nyt ainakaan ihan alkupään tuotantoa. Tinakoneeksihan tuo on ulkoisesti jopa melko kuiva, öljytkin näyttivät kohtuullisen siisteiltä, mitä nyt tikun päästä nopeasti vilkaisin. Pakopuoli on vahvasti mustan karstan peitossa...