Elekma  Autoracing

?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??

  • 19 Vastauksia
  • 6160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: ?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??
« Vastaus #15 : 14.11.2013, 10:56:57 »
Täällä kuvat aukesi kyllä.
Tuohan näytti aika hyväkuntoiselta ja varsinkin ehjä orkkissisusta kiinnitti huomiota.
Pelastamisen arvoinen laite. O0
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 11:02:00 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa eekoogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: ?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??
« Vastaus #16 : 14.11.2013, 17:29:55 »
joo ilmeisesti ovi tai takaluukku ollut raollaan jossain vaiheessa kun takapenkin alla oli iso hiiren pesä ja istuimen takakulmat on kusesta ruskeana.  Muuten sisus on aika hyvä, ratin sisäkehys , konepellin keskipatsas ja tuuletusikkuna on päreinä mutta varosa-autossa on aika hyvät. Pellit ja puskurit on saanut kolhuja kun traktorilla on siirrelty :sundaydriver:..  Yli 40v seisonta oli jumittanut sähkökatkaisijat ja todnäk latausreleenkin? Kaikkien lamppujen kannat oli hapettuneet, Hauska yksityiskohta kun B pilarin sivuvaloille  ja mittariston valoille oli laitettu jälkikäteen oma katkaisin, ilmeisesti sähkön säästön vuoksi, tuskin oli tehdasasennus?
Kurikassa PV -54,58 , FireFairlane-66, avoFury -65 ,museoFury -74 ralliEscort -70 ja palio aloittamattomia projekteja.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: ?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??
« Vastaus #17 : 16.11.2013, 09:48:17 »
Hyvänoloinen aihio kyllä! Tuossa vielä jotain tietoa moottoreista:

http://pv-klubben.org/teknik/motorerna/

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: ?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??
« Vastaus #18 : 16.11.2013, 19:13:29 »
:sundaydriver:..  Yli 40v seisonta oli jumittanut sähkökatkaisijat ja todnäk latausreleenkin?
Kannattaa ehkä tutkailla, että onko vanha rele elvytettävissä.
Ainakin oma kokemus (tosin 12V) latausreleistä on, että uustuotanto taiwanreleet on totaalikuraa. Yksi toimi noin 2000 km jonka jälkeen kärjet oli palaneet p**kaksi. Seuraavat kaksi ei suostuneet toimimaan ollenkaan.
Orkkis Bosch kesti ilmeisesti yli 40 vuotta ja kärjissä oli vasta pientä mustumaa.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa eekoogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: ?? B16 ja B4B moottorin numero iän selvittämiseksi ??
« Vastaus #19 : 16.11.2013, 19:52:21 »
joo 6v releen toimivuudesta ei vielä tietoa, en ole edes katsonut saako kantta auki?
 Auto on ammattikoululla pojalla projektina, siellä saa tehdä kaikki muut paitsi ruostekorjaukset.  Olen hankkinut osia ja saanut ansiokkaasti pidettyä pojan motivaation  koulunkäynnissä.
Koneen kumikorvat oli hajalla, lähes samanlaisia  varmaan saa kaikista vauhtikaupoista. Parasta kytkinta on etsitty jumikoneista, Kytkinkoppia ei saa vaan irti jos kone ei pyöri eli täytyy ottaa ala-ja yläpää auki ja irroitella männät... vai ollanko tyhmiä?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2013, 07:26:42 kirjoittanut eekoogee »
Kurikassa PV -54,58 , FireFairlane-66, avoFury -65 ,museoFury -74 ralliEscort -70 ja palio aloittamattomia projekteja.

 

Elekma  Autoracing