RallyBaron  Samppasport

2.5TDI pa järjetelmän ilmaus

  • 4 Vastauksia
  • 4445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
2.5TDI pa järjetelmän ilmaus
« : 15.11.2013, 16:01:33 »
Moi, pojan kaverilla tuollainen kone, ja oli päässyt tankki tyhjäksi. Nyt ei lähde käymään, lupaa mutta ei jää käyntiin. Olisko tuohon jotain konstia, niin voisin välittää. kiitos  :hello: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI pa järjetelmän ilmaus
« Vastaus #1 : 15.11.2013, 16:08:23 »
Ei siihen sen kummempaa konstia ole kun vain startata ahkerasti kunnes hörähtää. Jos vaan akussa piisaa puhtia niin kyllä se siitä lähtee.

Jos haluaa askartella, niin täyttää naftasuodattimen täyteen. Mutta itse en tuotakaan viitsisi tehdä, kyllä se lähtee kun vaan jaksaa starttailla.

Ja tämä on ihan omakohtainen kokemus. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI pa järjetelmän ilmaus
« Vastaus #2 : 15.11.2013, 16:11:14 »
Ok, välitä tietoa, kiitos, kerron miten kävi. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: 2.5TDI pa järjetelmän ilmaus
« Vastaus #3 : 15.11.2013, 23:20:32 »
Työnpuolesta (autonasentaja) olen turhia leikkimättä imaissut alipainetoimisella jarrujen ilmauslaitteella suodattimen täyteen ja yskimättä on auto käynnistynyt.
Toisaalta joskus on tullut vastaan tapauksia että asiakas on "ajanut tankin tyhjäksi" (en käsitä syytä miksi niin pitää tehdä) mutta kuitenkin auto on tuotu korjaamolle kun ei ole itse saatu käyntiin.
Siinä tapauksessa tuo imuri on laitettu pumpulta tankkiin menevään putkeen ja imetty että polttoaine virtaa. Ellei vieläkään syty niin imuri päällä starttaus ja ei mene kuin muutama sekunti kun kone käy.
Tuo homma on todella yleinen CommonRail-systeemien kanssa jokseenkin kaikissa merkeissä joissa ei ole tankin sisäistä siirtopumppua.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI pa järjetelmän ilmaus
« Vastaus #4 : 18.11.2013, 14:33:13 »
Noniin, kun suodattimen täytti ilmausruuvin kautta isolla hevosruiskulla, lähti aina käymään, mutta  sammui 2-3min kuluttua. Imi siis ilmaa jostain. Menin itse paikalle, ja ruvettiin tutkimaan, että mistä moinen. Löytyihän se syy, tankin päältä, mihin letkut tulee, oli ns. painettava liitin pompannu irti. Piti letkua hiukan löysätä, niin saatin se kiinni, ja rupesi toimimaan. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Autoracing  KL-varaosat