Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 takaluukun paneelin irroitus

• 5 Vastauksia
  • 9042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marsten

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 takaluukun paneelin irroitus
« : 31.03.2011, 10:29:03 »
Millä ihmeen tavalla V70:ssä saa takaluukun paneelin irti? Reunoiltahan se on niillä klipsuilla, jotka pitänee sitten repimisen jäljiltä uusia (tuossa oli sattumalta threadi paneelin kiinnityksestä, mutta ajattelin tehdä oman aiheen tästä), mutta en keksi mitään muuta kuin silmittömän väkivallan jolla sen paneelin saisi irti myös siitä keskeltä hantaakin kohdalta.

Paneeli pitäisi saada irti kun sekä pyyhkimessä että lukon avausmekanismissa on jotain häikkää.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 takaluukun paneelin irroitus
« Vastaus #1 : 31.03.2011, 11:50:15 »
Ei siinä taida muuta keinoa olla.
Kokemusta on irrotuksesta ja arvaappa miten kävi?   :(

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
« Vastaus #2 : 31.03.2011, 12:02:02 »
Se avausveivin kehys pois kampeamalla jollain meisselillä vaikka. Ei auta kuin silmitön väkivalta.
Itselläni ainakin tuo kehys pysynyt ehjänä kun pari kertaa irroittanut.

Paneelinalaklipsut meni repimällä ja ylhäältä lähti sitten kun nosti paneelin ylös, vai miten se meni. Toki repimällä nekin lähtee irti. Sitten vaan voi paikan mennä rikki ja sen jälkeen tarvitset tuota kiinnitys-thrediä.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #3 : 31.03.2011, 12:10:15 »
Yläosa pitää nostaa mutta niinkuin mulla oli että joku jo tuhonnut kiinnikkeitä niin eipäs auttanu kuin voima.

Poissa marsten

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 01.04.2011, 14:15:29 »
Kiitos vinkeistä.. Lähtihän se sitten lopulta. Se piti siis tehdä niin, että se kahvaa ympäröivä muovikehys keskellä paneelia piti ottaa ensin irti; ilmeisesti oikea tapa olisi koettaa painaa sitä ikään kuin sen paneelin ja kehyksen listan välistä jollain ohuella työkalulla ylhäältä päin kohti takaluukun alareunaa. Kun kehys irtoaa yläreunastaan paneelista pois päin, se on helppo ottaa kokonaan irti. Kyllä mä jotain siinä mennessä taisin rikkoa, mutta se itse kehys pysyi jotakuinkin ehjänä.

Poissa HTK

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 01.04.2011, 16:48:43 »
Kiitos vinkeistä.. Lähtihän se sitten lopulta. Se piti siis tehdä niin, että se kahvaa ympäröivä muovikehys keskellä paneelia piti ottaa ensin irti; ilmeisesti oikea tapa olisi koettaa painaa sitä ikään kuin sen paneelin ja kehyksen listan välistä jollain ohuella työkalulla ylhäältä päin kohti takaluukun alareunaa. Kun kehys irtoaa yläreunastaan paneelista pois päin, se on helppo ottaa kokonaan irti. Kyllä mä jotain siinä mennessä taisin rikkoa, mutta se itse kehys pysyi jotakuinkin ehjänä.

Suurinpiirtein noin se lähtee. Kannattaa ensin herkistellä verhoilua joka puolelta, ja tarkistaa ettei sitä ole kiinnitelty esim. ruuvein, voi mennä paskaksi koko verhoilu.

Autodiagnoosi  Carcom Oy