Futurez  Kulkukoira

Ajotietokoneen asennusongelma

• 2 Vastauksia
  • 971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

• Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Ajotietokoneen asennusongelma
« : 16.11.2013, 20:38:55 »
Juu kysytäämpäs viisaammilta apua ja mielipiteitä asiaan. eli siis meinasin tuossa laittaa varaosamittaristosta otetun ajotietokoneen tuohon porukoiden -94 855:seen mutta kun sain mittariston käteen niin eihän se mennytkään niin kuin stromsössä sillä siellähän näytti tältä

paikallaan siis kellolla ja lämpömittarilla varustettu aparaatti.

tältähän siellä siis pitäisi näyttää ja siinä luulossa elinkin tänäiseen asti :D

eli kuten saattaa huomata niin ajotietokoneellisessa tuo kytkentäjohto on kolvattu mittariston piirilevyyn kiinni ja liitin kytketään sitten ajotietokoneeseen kiinni kun taas tuossa köyhien mallissa on johto kiinni näytössä ja liitin laitetaankin kiinni mittariston piirilevyyn.
ja kaikenlisäksi nuo liittimet on aivan erilaiset  ;D ei ole helpoksi tehty tätäkään  ;D

semmoinen tuli mieleen että josko tekisi noista liittimistä jonkin sortin adapterin, sehän ei olisi homma eikä mikään mutta se että onko johtojen järjestys molemmissa mittareissa sama mietittyttää vähän :) toki tuossa köyhien mallissa on vähemmän noita johtoja mutta pinnejä olisi kyllä kaikille johdoille tarpeeksi :) Jännä että ovat noi erilaiset vaikka molemmat ovat vdo:n tekeleitä ja numerokooditkin ovat molemmissa samat  :o
muuten kyllä voisin laittaa tuon varaosamittariston kiinni matkamittarin vaihdolla mutta kun tuo on -96 automaatti turbon mittari niin siinä on vaikka mitä lie ylimääräisia varoitusvaloja ja ahtomittarikin :buck2:
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013, 20:41:00 kirjoittanut JoonasH »

Poissa arska11

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Ajotietokoneen asennusongelma
« Vastaus #1 : 17.11.2013, 09:22:36 »
Sulla taitaa olla vuosimalli ero noissa mittaristoissa...vaikka en kyllä tiedä käykö nuo hilut vaparin ja turbon mittaristoissa sekaisin?
Mutta mitä noita itse olen rassaillut, niin esim. -94 T5 ja -96 T5:sen mittaristossa on eroja.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa JoonasH

• Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Ajotietokoneen asennusongelma
« Vastaus #2 : 17.11.2013, 16:30:59 »
Sulla taitaa olla vuosimalli ero noissa mittaristoissa...vaikka en kyllä tiedä käykö nuo hilut vaparin ja turbon mittaristoissa sekaisin?
Mutta mitä noita itse olen rassaillut, niin esim. -94 T5 ja -96 T5:sen mittaristossa on eroja.
Niin joo jäikin kertomatta että omassa ärrässä sekä tuossa varaosamittaristossa on tuo ajotietokoneen liitin samanlainen ja mun ärrähän on -94 puolella valmistunut kuten myös tuo porukoiden kulkine eli voisi luulla että mulla sekä porukoilla olis samanlainen mittaristo mutta göran onkin sitten laittanut prefaceliftiin vanhemman mallin mittarin :D ei siinä sitten, kohta vissiin löytyy yksi ajotietokone markkinapaikalta :D

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron