RallyBaron  Samppasport

740 Käsijarru

  • 63 Vastauksia
  • 25023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Calderon

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Käsijarru
« Vastaus #60 : 30.12.2016, 16:22:32 »
No soittelin motonettiin tiskille  ja kas, siellä luki tuotteen palautushistoriassa että oli puutteellinen.. ja viimset 2 kappaletta, menee siis ens viikolle koko homma.. oispa kaljaa!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Käsijarru
« Vastaus #61 : 30.12.2016, 18:22:03 »
No soittelin motonettiin tiskille  ja kas, siellä luki tuotteen palautushistoriassa että oli puutteellinen.. ja viimset 2 kappaletta, menee siis ens viikolle koko homma.. oispa kaljaa!
No voi *****[[!!! Mikä motonet kyseessä?

Ihme touhua tuolta firmalta, ei voi käsittää. Viimeksi eilen kirosin motonetin maolikohtaisen rt-pään kanssa, joka oli ihan joka suhteeasa vääränmittainen. Motonetin kanta "kyllä tää meidän koneen mukaan kuuluu tohon, ei meillä muuta tarjota ole".  >:(

Jooh, toivottavasti löydät jostain. Toki uusilla kengillä ja linkkujen herkistelylläkin voi alkaa toimimaan (näin minulla).

s73

  • Vieras
Vs: 740 Käsijarru
« Vastaus #62 : 31.12.2016, 07:05:46 »
Tuo, ettei pidä ollenkaan, viittaisi vaijerin/linkun jumiutumiseen.

Onko rumpuun kulunut ura? Jarrukengät näyttävät kuluneilta, muttei loppuunkuluneilta. Onko pinta ns. "lasittunut"?

Jos rumpu on hyvä, niin uudet kengät + säätöruuvi ja vaijerilinkun huolellinen herkistely.

Just näin, linkun pitäisi liikkua ihan omalla painollaan irrallaan ollessa.

Tarkista myös ne taka-akselin päällä olevat ohjurit, omassa käsijarru alkoi vuodessa jumia kun saksisokka puuttui
pidikkeestä ja perän päältä puuttui kokonaan ohjuri.
Oikean puolen ohjurille riittää kääntäminen ellei muovi ole lahonnut.
Vaijerin pidike löytyy motonetista,
muut volvolta.

Säätöruuvia kengille en ole vielä tarvinnut kertaakaan, tarvikkeilla
jarrut on kasattu, pois lukien palat.
:smoke: 

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Käsijarru
« Vastaus #63 : 31.12.2016, 17:15:52 »
Noista säätöruuveista tosiaan puuttuu osa. Ainakin mulla ongelmana oli se, että tuota alkuperäistä H:n muotoista palaa ei voi mitenkään säätää, ja kuluneen rummun ja kuluneiden jarrukenkien kanssa linkin vipusuhde jää sellaiseksi ettei vaijerista vaan saa kiskottua riittävästi voimaa painamaan kenkiä rumpua vasten. Tuon säätöruuvin kanssa linkku saadaan 'alueelle' riippumatta kenkien ja rummun kunnosta, ja jarru alkaa pitämään.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy