Samppasport  Futurez

960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.

  • 27 Vastauksia
  • 6442 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #15 : 30.11.2013, 12:02:50 »
Yhdellä tunkilla itsekin tein. Lumihangessa maaten.

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #16 : 30.11.2013, 18:41:29 »
Onko missään ohjeita pnp puhdistamiseen?
Ei tunnu järkeviä löytyvän pikasella googlauksella..

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #17 : 01.12.2013, 00:13:01 »
Pitäis täältä foorumiltakin löytyä. Etsippä 850 pnp kytkimellä. Sitä voi soveltaa. Mutta eipä tuossa muuta kuin vsnha auki ja vanhat rasvat pois. Pintojen kiillotus vaikka teräsvillalla. Tarkastaa ettei ne 3 pientä palasta ole loppuun kuluneita. Niitäkin saa skandiksilta ostaa erikseen. Uudet rasvat esim. HHS2000. Kasaus säätö ja kovaa ajoa.

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #18 : 12.12.2013, 13:10:03 »
Jooh elikkäs.. Katellut noita pnp ohjeita nyt viikon ajan eikä löydy selkeää ohjetta.

Muutama kysymys olisi:
Saako pnp remontin tehtyä kokonaan auton alta, vai pitääkö myös konehuoneesta ottaa noita ilmaputkia sun muita ja sitäkautta tehdä jotain. (Kaikki step by step ohjeet kuvien kera on vanhentuneet, mitä löysin.)
Voiko auto hajota remonttia tehtäessä? (Palaa tjs. Luin)
Mikäli ymmärtänyt oikein niin auton alta aukastaan se kotelo ja pnp pitäisi näkyä? Mutta kaikissa ohjeissa mennään konetilan kautta jonnekkin.


Voisiko joku kirjoittaa yksinkertaiset askel askeleelta ohjeet lyhyesti.
Kiitos.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #19 : 12.12.2013, 13:29:51 »
Jooh elikkäs.. Katellut noita pnp ohjeita nyt viikon ajan eikä löydy selkeää ohjetta.

Muutama kysymys olisi:
Saako pnp remontin tehtyä kokonaan auton alta, vai pitääkö myös konehuoneesta ottaa noita ilmaputkia sun muita ja sitäkautta tehdä jotain. (Kaikki step by step ohjeet kuvien kera on vanhentuneet, mitä löysin.)
Voiko auto hajota remonttia tehtäessä? (Palaa tjs. Luin)
Mikäli ymmärtänyt oikein niin auton alta aukastaan se kotelo ja pnp pitäisi näkyä? Mutta kaikissa ohjeissa mennään konetilan kautta jonnekkin.


Voisiko joku kirjoittaa yksinkertaiset askel askeleelta ohjeet lyhyesti.
Kiitos.

Konehuoneesta ei tarvi ottaa muuta kuin akunkenkä irti.
Joissain tapauksissa, joutuu irrottaan öljyn paluuletkun, ite irrotin sen syylerin päästäkin.
Joku on sanonut, että saa ilmankin, omastani ei saanut.

Kylki ylös ja auton alle makaamaan, jos ei oo nosturia.

Irrota moninapaliitin ja laita naru siihen kiinni, kun vedät sen laatikon yli hantin puolelle.
Irrotat pnp-kytkimen lootan kyljestä, voi joutua irrottaan sen öljyputken.
Omassani oli pakoputken "suojapelti" tiellä, vääntelin raakasti sivuun.
Sit meet räpeltään sitä pnp- kytkintä vaikka naisten iloks keittiön pöydälle.

Sit käänteisessä järjestyksessä osat takaisin.
Huomio se naru, että jätät sen sinne lootan päälle, kun korjaamaan kytkintä, niin sillä on sit helpompi kiskoa se johtonippu takaisin, ilman sitä se on aika kusinen laitettava.

http://www.volvo-forums.com/t33849-960-pnp-switch-replacment.htm

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #20 : 17.12.2013, 10:19:46 »
Putsasin eilen pnp anturin. Sen sisällä oli rasvat hiukan jähmettynyt uriin. Ja kuparipinnat melko puhtaat mutta hieman tummat.
Lika pois, CRC multilubea uudeksi rasvaksi. 3:n pienen kupariosan alla olevien jousien tarkastus, kaikki tuli n. 0.5mm ulos rei'istään eli jouset ok.

Pnp takaisin autoon. Auto käyntiin. Liikkui pakilla pois ruudusta. Vaihdekeppi tuntui jähmeältä ja jäykältä. Eteenpäin liikkui ryömimismodella, sitten pysäytin ja vaihde ei mennyt enää silmään.

Mitäs seuraavaksi ja mikä huollossa olisi voinut mennä vikaan?
Onko laatikko voinut viottua eli ongelma ei olisikaan anturissa?

Vikakoodeja en vielä katsonut mutta katson tänään, täytyykö ne nollata että laatikko tajuaa vian korjautuneen?
Paljon kysymyksiä mutta kiitos etukäteen.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9583
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #21 : 17.12.2013, 11:47:55 »
Täällä painiskellaan vähän saman ongelman kimpussa -94 auton kanssa.

PNP käytettiin irti ja auki, putsaus ja takaisin kasaan. Näytti toimivan yleismittarilla tutkien ja autoon takaisin. Kardaania pyöritti kun pisti vaihteen päälle. Mutta kardaanin perään pulttauksen jälkeen ei enää vedä. Peruutusvalot kuitenkin toimii ja auto käynnistyy vain P- ja N-asennoissa kuten kuuluu.

Jos vaihdekeppi on jäykkä niin tulee mieleen olisko PNP ylikiristetty.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #22 : 17.12.2013, 16:47:17 »
Pnpn kiristin kasaan niin kireelle kun ruuvit meni..
Ilmeisesti johonkin tiettyyn monenttiin olisi pitänyt laittaa?
Liekkö siitä johtuvaa silti tuo ryömimismode häiriö?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #23 : 17.12.2013, 16:54:04 »
Pnpn kiristin kasaan niin kireelle kun ruuvit meni..
Ilmeisesti johonkin tiettyyn monenttiin olisi pitänyt laittaa?
Liekkö siitä johtuvaa silti tuo ryömimismode häiriö?

Ei siinä mitään hullumaisia kireyksiä kannata käyttää, jengat vaan menee, näppituntumalla...

Kai säädit N- asennon kohdalleen?
Tuliko moninapaliitin kunnolla kiinni ja kai laitotit siihen kontaktispraytä?

Vikakoodien nollaus ihan ensin, ei se muuten tuu pois limpmodesta.

Ottaisin vielä tuon auki ja katsoisin, että ne koskettavat lirpakkeet on varmaan hyvin paikoillaan.

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #24 : 17.12.2013, 19:27:47 »
Vaihdelaatikko käyttäytyy seuraavanlaisesti:
P vaihteella pysyy nappia painamalla siirtyy R vaihteelle mutta nappi ei nouse R vaihteen kohdalla takaisin ylös eli ei lukitu R päälle, R:ltä menee N ilman napin painamista koska R ei lukitu.
N kohdalla nappi nousee ylös mutta painamattakin nappia menee D:lle, D:ltä tosin ei takas N, paitsi nappia painamalla. D siirtyy 3 vaihteelle ilman nappia ja 3->D samoin. Nappia painamalla siirtyy 3->L, L siirtyy 3 asti ilman nappia.

Nämä viat siis oli jo ennen anturin putsaustakin.

 Lisäksi outoa vinkunaa/suhinaa kuuluu auon alta, ehkä vaihteistolta?
Laitan videon myöh. Jossa kuuluu se vinkuminen.

Vaihteet on oikeassa järjestyksessä eli R päällä toimii pakkovalo jne.
Vinkkejä?
Voiko olla vieläkin pnp anturissa vika kun unohtui se moninapaliittimen kontaktispray sekä anturi meno liian kireälle.

Antaa vieläkin vikakoodia 1-4-3 nollauksen jälkeen. Muita vikoja ei antanut.

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #25 : 17.12.2013, 23:02:15 »
1-4-3 on oikosulku kick-down katkaisiassa (kaasuvaijeri) tarkista toi ekaks ennen kun teet mitään muuta
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #26 : 18.12.2013, 09:35:57 »
1-4-3 Oil temperature sensor circuit, open circuit.
1-4-3 Kickdown-kosketin, oikosulku maattoon/maadoitukseen.

Kumpiko se siis on?

Poissa Kallekehveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -91 autom. Laatikko reistailee.
« Vastaus #27 : 25.12.2013, 12:09:51 »
Nostellaas ylös..

Edelleen ongelma 1-4-3 eli kickdown koskettimessa?
Onko minkälainen remontti tiedossa?

Edit: tänään antoi myös 2-3-2 vikakoodin.
2-3-2 speedometer signal missing.

Mikä avuksi vai joko luovutettava ja vietävä korjattavaksi?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2013, 13:46:13 kirjoittanut Kallekehveli »

 

Carcom Oy  Elekma