RallyBaron  Samppasport

LH ja nokan vaihto, joskus vaan vastustaa.

  • 15 Vastauksia
  • 7054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH ja nokan vaihto, joskus vaan vastustaa.
« Vastaus #15 : 04.04.2011, 10:48:48 »
Laitoin tuohon omaan B230F -koneeseen hiotun A-nokan. Tyhjäkäynti on kuin kävisi kolmella pytyllä, mutta kun antaa vähänkin kaasua, niin toiminta rauhoittuu.

Oma amatöörin veikkaus yhdeksi syyksi kehnoon tyhjäkäyntiin on nokan Overlap eli se kuinka monta astetta imu ja pako nokka on auki samaan aikaan. Jos naputtelen höpöjä, niin saa korjata :).

Lasketaan asteet YKK:n ympärillä yhteen:
M -6.4 astetta + 13.1 astetta= 6.7 astetta
T 3.8+3.8 = 7.6 astetta
VX 4.7+9.1 = 13.8 astetta
A 12.6+12.6 = 25.2 astetta
D 15.5+15.5 = 31 astetta

Ja se oma viriviri -nokka -> 22.5+30= 52.5 astetta :)

Tuolta voi noita nokkia arpoa ja laskeskella:
http://www.stonis-world.net/docs/volvo_camshafts.pdf

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo