Tuli tässä viikolla värkkäiltyä kaasuttimen kanssa. Mopo sportista tilasin uuden tiivisteen kaasuttimen kanteen. käytin kohon ja neulan ja neulasuuttimen irti ja putsailin brakecleenerillä paikat. Koitin heilutella kohoa, että hölskyykö se, mutta ei kuulunut mitään niin vaikutti ehjältä. Mittasin kohon asennon ja se oli 41mm mitä ohje sanoo. Pikkuisen säädin bensan pintaa alemmas.

Saksasta tilasin tuommoisen adapterin
https://www.pro-gt.de/en/adaptor-weber-carburetor.html. Asensin kaasuttimen ja ilmansuodattimen letkun väliin niin sain alkuperäisen suodatinkotelon taas käyttöön weberin kanssa. Hiukan piti yhdistellä ja muokata letkuja ja koteloa. Tässä on alunperin ollut matalan mallin solex ja ilmansuodatin systeemi. Yhdeltä kaverilta aikoinaan ostin korkean mallin solexin ja ilmansuodatin vermeet niin oli varastossa mistä rakennella. Otin korkean mallin ilmansuodatin kotelon käyttöön, kun siinä ei ole sitä ilmansäätöläpän vaijeria tai ylimääräistä reikää. Tosin siinä kotelossa se anturi ei toiminut niin otin sen läpän yms pois. Mietin, että millä saisin sen lämpimän ilman lähdön tukittua niin yhdestä aerosoli purkista jäi sopiva korkki niin sen kiersin paikalleen.

Ilmansuodattimen kannen otin taas toisesta kotelosta, kun oli tuossa kotelossa ollut kansi kokenut kovia, kun oli toinen alakiinnike poikki. Jostain ilmansuodatin projektista oli jäänyt tuommoinen yleismallin letku. Siihen sitten yhdistin korkeanmallin ovaalin kumihatun niin sai putkiston valmiiksi. Huohottimen letku pitää vielä parantaa, kun saa letkua ja paremman jatkon. Mietin, että kattoisi huohottimen liekkilukon, että missä kunnossa se on ja mietin, että voisiko sen jättää kokonaan pois.

Illalla sitten kävin vielä koeajolla. Tuntui ainakin toimivan. Ehkä paremmin, kun ennen. Ei nyt vuotanut bensaa enää. Toivottavasti nyt toimisi jonkun aikaa
