Tuli tässä jokunen aika sitten haettua käyttäjältä jar-ii volvoon joitakin osia mm toinen solexin kaasutin. Pesin kaasuttimen ja tein uuden tiivisteen kaasuttimen kannen alle ja tässä ns uudessa kaasuttimessa oli vissiin ollut lisäilmapumppu kiinni, kun oli ylimääräisiä alipaine lähtöjä. Tulppasin ylimääräiset lähdöt ja asensin kaasuttimen paikalleen.
Viime viikon ke käytin volvoa päästömittauksessa kaarvanilla kempeleessä niin ei saanut kaasutinta säätöihin millään. Co säätöarvo on muistaakseni 1.5 ja Co:ta ei saanut nousemaan yli 1.0 millään ja sama homma tyhjäkäynnin kanssa, että just ja just yhen kerran kävi yli 900 kierrosta vaikka tyhjäkäyntiruuvi oli melkein irti. Kaasuttimen juureen, kun suihkuttaa jarrukliineriä niin kierrokset nousee. Pitää tarkistaa, että onko bakeliitti napsahtanut halki, kun tein 1.5mm tiivistepaperista uudet tiivisteet ja varalta laitoin oikein ohuen siivun sitä punaista liimaa.
Eilen purin alkuperäisen kaasuttimen ja mittailin 2 kurkun akselin ja akselin reiän. Tiesin etukäteen, että akselin välys on melkoinen, kun sen näki silmällä selvästi. Akseli oli 7,92mm ja 7,94mm molemmista päistä mitattuna ja reikä vaan toiselta puolta mitattuna 8,10mm.
Tänään sitten purin korkeanmallin kaasuttimen ja hioin siitä laipan suoraksi ja pesin kaasuttimen ja kasasin läpät ja kalvot paikalleen. Muistaakseni korkean mallin ja matalan mallin cisacin rungot on samat ja kansi vaan eri niin ajatelin tuosta vasta ostamastani ottaa kannen tähän korkeanmallin kaasuttimeen.

Sitä jäin miettimään, että tarvisiko tuo nyt paikallaan oleva kaasutin sen lisäilmapumpun, että se toimisi oikein ja toinen mikä nyt jäi ressaamaan, kun laitoin paperitukon siihen imusarjan aukkoon, ettei mene likaa sinne niin ei ole selvää muistikuvaa siitä, että otinhan varmasti sen pois

Töitä ja koulutusta ollut nyt niin paljon, että ei vaan muista
