Terve!
Leikkihän alkoi kun kävin hakemassa vikalistaa konttorilta. Toisen puolen käsijarru ei pitänyt ollenkaan. Räjäytin koko jarrusetin palasiksi ja vaihdoin sinne uudet kengät ja varmistin että vaijeri liikkuu helposti. Tämän jälkeen ajelin sillä viikon ja koitin kiristää sitä vielä lisää, mutta silti toisen puolen käsijarru ei tunnu nappaavan kiinni ollenkaan. Mustalla jäällä alamäessä vain pelkääjän puoli menee lukkoon.
Tänään sitten vaihdoin sinne vielä uudet levyt, jonka lisäksi vielä kerran uudet kengät. Sama ongelma jatkui, pelkääjän puoli ottaa kiinni ihan hyvin, mutta kuskin puoli hädintuskin ollenkaan.
Ja kyllä, 6kk sisällä siihen on vaihdettu vaijerit, asennusarjat, kengät kahdesti ja viimeisenpänä nyt levyt. Myös vaijereiden toiminta on katsottu että on ok sekä vaijereiden reitti että on kiinnitetty asianmukaisesti oikeista kohdista.
Sitten nippelitietoa
- Kengät kiristetty molemmilla puolilla aina niin, että menee lukkoon ja pari naksausta takas. Toinen puoli toimii tälläkin hetkellä hyvin näillä säädöillä.
- Koitettu myös kiristää toinen puoli vähän yli ja katsoa alkaisiko se pitää, vastaus on ei.
- Asentaessa tottakai putsattu tehdasrasvat kaikkialta pois, ei vaikutusta.
- Osat tietty tarvikkeena, paloissa koitettu biltemaa ja kahta eri motonetin (pro-sweden ja toinen joku nönönö). Levyt motonetistä ja kenkien sopivuus testattu ennen asennusta, tuntuu menevän hyvin rumpuun eikä heilu/kolise kun heiluttelee. Vaijerit myös motonetistä (ja varmasti oikean mittaiset, kun kasipätkäänhän noita on tehty kahden mittaisia)
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan mustalta magialta. Kahva on ainakin kesällä ollut mekanismiltään keskikonsolissa ehjä. Ainut mitä käsijarrussa ei ole vaihdettu on juurikin kahva, sekä levittitin-nippeli joka tulee vaijerin päähän siellä kenkien alapäässä.