Toissa talvena soittelin Volvon maahantuojalle aiheesta mitä commonrail dieselin tankkiin kun talvilaadun pakkaskestävyys ei riitä ja arktista ei ole saatavilla. Bensalle tuli ehdoton EI, eikä millekkään muullekkaan antanut siunausta. Epävirallisesti kuitenkin sanoi, että valopetrooli on ainoa aine jota sinne voisi edes kuvitella. Minkähän verran mahtaa lamppuöljyssä olla voitelevia ainesosia, ja pystyykö voitelun puutetta kompensoimaan esim. 2-tahtiöljyllä?
Itse olen myös miettinyt tuon suodattimen lämmitysvastuksen tehoa, kun 15 A sulakkeesta voisi päätellä, että siinä sentään jonkin verran on watteja.
Omasta kikottimesta oli tuo lämmitysvastuksen sulake pois, ja mittailin mielenkiinnosta suodattimen ulkopinnalla lämpötiloja ajon aikana maantienopeuksilla. Koneen ollessa normaalissa käyntilämpötilassa ja auton ulkolämpömittarin näyttäessä -27 C, näytti suodattimen kylkeen nippusiteellä kiinnitetty mittari -21 C. Mittareiden synkronoinnin tarkistin ennen mittauksia, ja mittarit näytti samaa lämpötilaa -15 C pakkasella.