Väylässä on. Eiköhän tuo auton mukana ole tullut 2010. En tiedä tarkempaa historiaa. Luulisi että joskus uusittu kun ei ollut pahasti karstainen.
Ekalla käynnistyksellä siis pienen pölläytyksen antaa ja sammuu heti perään. Toinen käynnistys jää päälle ja savuttaa tietysti kun löpöä putkessa ja varmaan eberin sisälläkin.
Sen jälkeen palaa siististi.
Savutus pieneni mielestäni käynnistyksessä kun vaihtoi sihdin.
Aina lähtee toisella käyntiin ja kuulostaa ihan normaalilta.
En siis itse käynnistä toista kertaa vaan laite hoitaa sen itse.
Tulppa varmaankin vanha. Voisiko se olla tiensä päässä ja ei hehkuta tarpeeksi alkuun?
Vidalla taisi ehkä pystyä ajamaan jonkin testin. Mitään yleistä koodia ei ainakaan ole näkynyt vielä. Voin tarkistaa.. 
Okei. Ei ole täysin kunnossa jos ei syty kertalaakista tulille. Mulla tuo on jälkiasennettu.
Olen kuullut että Sercap korjaa onnistuneesti myös noita väylävehkeiden aivoja. Tuossa kun alkoi olemaan pahana se ohjainlaitevika niin teki samoin että ei syty kerralla ja sitten kun syttyi niin käyntiääni seilasi, aluksi en kiinnittänyt sen kummempaa huomiota asiaan mutta kun pakkasta alkoi olla -30 ja eberi ei herää niin alkoi kiinnostaa..
Jos paloilmapuhallin pyörii käsin herkästi niin tuskin on kaput. Asiaan vihkiytyneet kertoi myös että hehkun maavikaa ollut noissa D5WS ohjainlaitteissa. Minullakaan laite ei ollut karstainen sisältä juuri lainkaan.
Mutta jos/kun siinä on keraaminen hehku niin se on 99% varmuudella ehjä, ne kestää valmistajan mukaan ainakin 9000 hehkutusta ja kaikki eberien kanssa touhunneet ovat sanoneet samaa että se on elinikäinen, ei säry ellei itse sitä särje.
Keraamisesta tulpasta ei saa johtoja irti mutta tavallisesta ne saa irti tulpan päästä, muistaakseni rengasliittimillä, helppo siten erottaa kumpi tulppa kyseessä.