Carcom Oy  Elekma

B200K Tyhjäkäynti

  • 12 Vastauksia
  • 4340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
B200K Tyhjäkäynti
« : 11.12.2013, 20:50:49 »
Elikkäs Volvossa ilmenee... noh taasen pientä viantynkää. Ei halua pysyä tyhjäkäynnillä. Kaasarina siis Solexi. Tyhjäkäyntisolenoidista sen verran että pitäs vissii kuulua naks, kun laittaa virrat päälle? Miten selvä se on kun en ainakaan äkkiseltään kuullut mitään. Solenoidin alla on prikka, en tiedä sen alkuperästä. Tyhjkäkäyntiruuvi on melkein täysin auki ja ei käy kun ryyppy päällä. Säädetty rikkaammalle (sieltä alhaalta?), mutta tuntuu että vedot vaan katoaa.

Nakkasin varakaasarin kiinni, mutta kierrokset on sillä about 3000rpm "tyhjäkäynnillä"... Eikä solenoidista tunnu kuuluvan mitään siinäkään. Mistä saa uusia solenoideja tai millä ne varmuudella kanttii testata? Tympiä ajella päivät pitkät ryyppy päällä, kun muutenkaa mikään pieniruokanen vehje ole...

Kiitos jo nyt neuvoista! Ja jos jollaki on vaikka koko kaasari myydä nii ostan pois  :hello: Mennee hermot pikkuhiljaa  :nuhtelu
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #1 : 11.12.2013, 20:53:58 »
niin ja imuvuotoja ei ole?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #2 : 11.12.2013, 21:13:39 »
Koneen vaihdoin kesällä ja uusin imusarjan ja kaasarin väliset tiivisteet  :-\
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #3 : 11.12.2013, 21:15:54 »
Vedä hyppyjohto solenoidille puolan +:lta ja kaikki jälleen ok. Tuon joutunu tekemään 3-4 kertaa parin vuoden aikana omaan kalustoon. Testimielessä solenoidin voit ottaa irti (sormi tiukkuudessa), kiinni imusarjaan ja toinen laittaa virrat päälle. Naksahtaa ja kärki painuu sisään, jos toimiva.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #4 : 11.12.2013, 21:48:27 »
Mulla on se hyppyjohto, muttei auttanu... Yksin yritin värkkäillä. Pittääpä kaveri pyytää virtoja kääntämään kunhan taas viikonloppuna tallille pääsee.  :hello: Annetaan ton levätä pihalla rauhassa pari päivää, kun ole aikaa tehä mtn.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #5 : 11.12.2013, 21:50:17 »
Mulla on se hyppyjohto, muttei auttanu... Yksin yritin värkkäillä. Pittääpä kaveri pyytää virtoja kääntämään kunhan taas viikonloppuna tallille pääsee.  :hello: Annetaan ton levätä pihalla rauhassa pari päivää, kun ole aikaa tehä mtn.

Niin tai laittaa itse virrat ja tökkäsee sitten solenoidin maihin :hello:

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #6 : 16.12.2013, 23:04:11 »
Uus imusarjantiiviste, uudet tiivisteet kaasarin ja imusarjan väliin, solenoidi ok. Kaasari otettu toisesta autosta. EI toimi ei millään. Tuntuu että huonommaksi vaa menee. Ryyppy päällä voi ajella, mutta 100km/h alkaa oleen huiput. Pittää varmaan kaasari laittaa vaan tehdassäätöihin ja käydä sytytyksen kimppuun. Outoa kun tuota konetta käsillä heiluttaa kunnolla, niin käy 10sek normaalisti, mutta sitten alkaa taas yskiminen ja sammuu kohta. Pitäskö sitte kohosta bensapintaa nostaa tai jotain. Kummallakin kaasarilla teki samaa. Tyhjäkäyntiruuvi nii auki ku voi olla. Joku on kyllä pahasti pielessä... Melkein tekis mieli jo ruisku vaihtaa tähän tai käyttää subarua leimalla ja ajella sillä talvi.  :peetu:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #7 : 17.12.2013, 09:03:15 »
...Tyhjäkäyntiruuvi nii auki ku voi olla...

Jos tarkoitat tyhjäkäynnin ilmaruuvia, on tyhjäkäyntiseos aivan liian laihalla.
Tyhjäkäynnin nopeus säädetään kaasuläpän stopparin säätöruuvista.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #8 : 17.12.2013, 11:34:38 »
Jos tarkoitat tyhjäkäynnin ilmaruuvia, on tyhjäkäyntiseos aivan liian laihalla.
Tyhjäkäynnin nopeus säädetään kaasuläpän stopparin säätöruuvista.

Cisacissa on tyhjäkäynnille oma säätöruuvi. Jos oletetaan, että kaasari ja solenoidi ok, niin katso lampulla ennakot ja se, että alipainesäätö toimii. Jos ei toimi, niin tyhjäkäynti heikkoa. Tarkasta myös puristuspaineet. Jos venttiilirikko, niin saa ajaa ryyppy päällä. Solenoidi kannattaa vielä kerran tarkastaa (että naksahtaa kiinni kaasarissa ollessaan. Varsinkin jos vedetty hyppyjohto (että saa maita)).

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #9 : 17.12.2013, 21:11:42 »
Tai sitten siksakin perusvika, ylikiristetty laippa kieroon. Mulla oli tuossa omassa niin kiero se laippa että lasilevyn päällä keikkui tuo kaasari. Noh, ongelmat loppu kun vinttas siksakin lepikkoon ja laittoi Weberin tilalle.
Jäitä housuun!

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #10 : 18.12.2013, 01:44:52 »
Kaasarin pitäs olla ok, kun otin tosta iskän entisestä käyttiksestä ja siinä pelannu. Sytkän kimppuun seuraavaksi. Tai muuta sähkövikaa etsimään. Nyt alko mittarinvalot syttymään kaikki ja sammummaan hiljakseen. Eli nämä; laturi, jarru jne, niinku ois virrat vaa päällä mutta auto ei käynnissä. Hankala selittää  :2funny: En tiiä pitäskö itkee vai nauraa ton diskon kans  :buck2: Pakko varmaa bilteman kautta sytkälamppu hakea ja alkaa tutkimaan.. Vai oisko laturi tai jännitteensäädin menossa? vai mistä nuo mittarinvalojen hiljanen syttyminen ja sammuminen voi johtua? Siis ei vilku vaan hehkuu ja himmenee ajon aikana.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #11 : 18.12.2013, 04:10:27 »
Kaasarin pitäs olla ok, kun otin tosta iskän entisestä käyttiksestä ja siinä pelannu. Sytkän kimppuun seuraavaksi. Tai muuta sähkövikaa etsimään. Nyt alko mittarinvalot syttymään kaikki ja sammummaan hiljakseen. Eli nämä; laturi, jarru jne, niinku ois virrat vaa päällä mutta auto ei käynnissä. Hankala selittää  :2funny: En tiiä pitäskö itkee vai nauraa ton diskon kans  :buck2: Pakko varmaa bilteman kautta sytkälamppu hakea ja alkaa tutkimaan.. Vai oisko laturi tai jännitteensäädin menossa? vai mistä nuo mittarinvalojen hiljanen syttyminen ja sammuminen voi johtua? Siis ei vilku vaan hehkuu ja himmenee ajon aikana.
Jännitteensäädin sieltä on menny. Tai oikeastaan hiilet mutta nehän on samassa paketissa.
Jäitä housuun!

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B200K Tyhjäkäynti
« Vastaus #12 : 18.12.2013, 21:06:43 »
Kaasari säädetty ohjearvoihin, sytkä säädetty valon kanssa ja auto toimii paremmin kun ikinä  :3/4 jättää sen: Jotenkin tuntuu oudolta että tuolla hävisi... mittarinvalotkin tuntuu asettuneen. Pitää vielä varmuudeksi vaihtaa jännitteensäädin ja tarkistaa moottorin maadotus kunnolla. Kiitos kaikille avusta!  :hello: Tuli taas hermoiltua niin turhasta.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy