Hekoti hekoti ja voi vi**u sentään

Tänään otin Volvon työn alle taas ja aloitin alustan pesulla. Yllättäen painepesuri suostui toimimaan ja sain pahimpia karstoja pois. Ekana tietysti moottorinsuojamuovilevy vekka ja sitten hieman painepesuria.
Aloitin korjaushommat siitä, että nostin eturenkaan ylös tunkilla ja irroitin renkaan. Sitten irroittelin renkaan ja vedin oikean kokoisella (vihdoin) kierretapilla ongelmapultin reikään kierteet uusiksi ja luulin tosiaan jo että homma korjaantui. Paskanmarjat, pultti pyörähti reijässään.. vaan minkäs teet, uusi napa siis tilaukseen kun vaan on mahdollista.
Työ jatkui sillä, että vaihdoin vasemman puolen (etu) koiranluun. Sitten rinta rottingilla eteenpäin..
Homma jatkui sitten vuotavat vetarin kumin tutkimisella. Aivopierun saattamana availin laatikon puoleisen vetarin kumin pidikkeen ja kas perhanaa.. laatikon öljyt ulos! Heh

No paskaakos siinä, kaupasta onneksi löytyi uutta vaihteistoöljyä. Kai se kuvassakin näkyvä olja käy? Ja samalla sain todettua, ettei tuota Bilteman vetarin kumia liimattavaa mallia voi siihen laittaa

No onneksi en vanhaa leikannut, joten se takaisin ja..
Ja sitten tapeltiin perkuleesti tuon vaihteistoöljypropun kanssa. Luulin kokemuksen perusteella hankkineeni (viite edellinen V40 ja yksi Ooppeli) oikeat avaimet, vaan ei.. tappelun saattamana keksin sitten lopuksi käyttää kuvan mukaista tuurnaa. Se vain poikittain reikään ja hyvin aukesi.
Sitten loruteltiin vaihteistoöljyä reikään tovi jos toinenkin. Ks kuva. Huoh.
Lopuksi sitten vaihdoin toisen koiranluun ja laskin auton alas. Otin koirat takapenkille ja kävin ajamassa "korttelin" ympäri. Vieläkin kampeaa vasemmalle, mutta eiköhän siihenkin aurauskulmien suuntaus tai nelipyöräsuuntaus auta.
Hauskaa kuitenkin oli






