KL-varaosat  Race.fi

460 Halpisprojekti

• 127 Vastauksia
  • 45398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #45 : 28.05.2014, 11:16:04 »
Ranskalainen vaatii nelikanttiset avaimet ja ikkunakarmin avain on aika passeli esim öljyproppuun

Ei muuten käy kaikki ikkuna-avaimet. Ainakin meillä oli liian pieniä. Joskus ostin tähän tarkoitukseen tarkoitetun avaimen, mutta eipä käynyt.

Tässä nyt metsästelen sitä uutta napaa tuohon.

Mitenkähän tuon vetoakselin kumin kanssa tekisi? Oletettavasti siis mun pitää siihen etsiä oikea kumi ja unohtaa tuo Bilteman viritys. Joudun siis purkamaan ihan napaa myöten ja ottamaan vetoaksen irti kumin laittaakseni. Mistä siitä vetoakselin nivelestä tietää että se on kunnossa? Silmämääräisesti halkeamia ja muita etsien vaan?

Mutta vuoto on kyllä aika pientä, voiko se tuosta jäädä katsastuksessa kiinni? Mietin että voisikohan tuo vielä olla tuommoisenaan?

Nelipyöräsuuntaus tai aurauskulmat varmaan pitää jossain tehdä kohdilleen.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #46 : 04.06.2014, 11:40:59 »
No nyt olisi napa tarjolla.. vaan onkohan mulla ABS vaiko eikö? Itse olen töissä ja en pääse tarkistamaan. Onko kaikissa 95 vuosimallin 460:ssä ABS? Navat taitaa olla erilaisia ABS ja ei-ABS 460:iin.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #47 : 06.06.2014, 11:03:55 »
Homma etenee. Napa tosiaan löytyi, mutta en ole vielä hakenut. Samoin Volvoksilta tilasin myöskin vetarin kumin.

Yritin tuossa yhtenä iltana irroitella sitä napaa. Voimahylsysetillä napamutteri lähti mukavasti irti, mutta se osa missä jarrusatula on kiinni, ei lähde millään irti. Pultit on vissiin hieman ruostuneet ja ovat tietysti melko hankalassa paikassakin. Olisiko ehdotuksia? Laitoin WD40:stä reilusti, saa nyt muhia siellä. Ehkä vkloppuna yrittelen sitten uudelleen.

Tarvitaanko tuohon navan irroitukseen jotakin ulosvetäjää muuten?

Poissa Edi

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #48 : 17.06.2014, 15:25:05 »
Mulla oli tommoset helicoil kirteet joku tehnyt napaan ja se piti vaihtaa kun tulivat ulos kesärenkaita vaihtaessa. Jouduin rälläköimään nuo jarrusatulan kiinnike pultit irti. Ei auttanut lämpö tai ruosteenpoistajat. Napaan tarvitsi muistaakseni jonkun perus ulos vetäjän.

Katotaan miten itelle käy, ois tarkoitus myös laittaa uusi keskuslukitus omaan 460:seen. Mulla tosin erona se että oli jo valmiiksi kaukoohjattulukitus.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #49 : 17.06.2014, 15:29:48 »
Jooh, nyt on napa irti, mutta vielä on nuo jarrusatulan pultit kiinni. Jos ne rälläköi, niin nehän pitää sitten porata tai jotenkin muuten poistaa siitä? Eikö niitten kierteet ole siinä navan puolella?

Helicoilin olen jo hylännyt.

Perkuleellista hommaa ottaa napa irti, lähinnä siis ruosteisten pulttien ja mutterien vuoksi. Napa lähti ihan käsin vetämällä irti lopuksi. Vielä jarrusatulan kun saisi irti.. hankala vaan vääntää irtonaisen navan kanssa. Mutta mielessä on jo yksi niksi siihen.

"Uuden" eli romikselta haetun navan kiinni laittaminen lienee suhteellisen "simppeli" homma, eli bolt-on..

Tämän jälkeen ohjelmassa lienee sitten aurauskulmien säätö, vai pitäisikö ihan nelipyöräsuuntaus teettää? Kai ne aurauskulmat riittää.. vaan on se sekin satasen homma tehdä.

Jätän sen vuotavan vetarin laittamisen vielä sikseen, vaikkakin nythän tuo olisi ehkä helpointa tehdä. Vaan kun auto pitäisi saada jussiksi ajokuntoon.

Poissa Edi

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #50 : 17.06.2014, 16:01:13 »
Muistaakseni ne oli läpipultit. Mulla oli niin että pultin kanta oli ruostunut kiinni ja siksi ei saanut auki, kannan kun saat rälläköityä irti niin pultin kierre osa lähti aika helposti pois.

nelipyöräsuuntaus tuossa on pakko tehdä. Jos sulla tulee ongelmia vielä navan kanssa niin ite tilasin ruotsista uuden navan ja maksoi 33€, semmonen firma kun skruvat.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #51 : 17.06.2014, 16:03:13 »
Muistaakseni ne oli läpipultit. Mulla oli niin että pultin kanta oli ruostunut kiinni ja siksi ei saanut auki, kannan kun saat rälläköityä irti niin pultin kierre osa lähti aika helposti pois.

nelipyöräsuuntaus tuossa on pakko tehdä. Jos sulla tulee ongelmia vielä navan kanssa niin ite tilasin ruotsista uuden navan ja maksoi 33€, semmonen firma kun skruvat.

Katos vaan, kiitoksia vinkistä. Mulla on siis jo purkaamolta haettu napa joka näyttää olevan ihan ok-kunnossa.

Et sattumalta tiedä mikä kierre niissä jarrusatulan pulteissa on?

Poissa Edi

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #52 : 17.06.2014, 17:14:07 »
Katos vaan, kiitoksia vinkistä. Mulla on siis jo purkaamolta haettu napa joka näyttää olevan ihan ok-kunnossa.

Et sattumalta tiedä mikä kierre niissä jarrusatulan pulteissa on?

En kyllä valitettavasti muista, otin ite sen jämä kierre osan mukaan ja katoin paikallisesta pulttiliikkeestä uudet, ei ollut mikään erikoiskierre kuitenkaan.

Poissa Edi

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #53 : 17.06.2014, 19:41:19 »
Minkälaista kulutusta porukalla on muuten ollut 460:sessä? Jos saa sen verran offtopicia laittaa :D.
Omalla 2,0 automaatilla maantie ~8,5L ja yhistetty ~10L.

Poissa Kovalchuck33

• Grand Touring
« Vastaus #54 : 17.06.2014, 19:48:25 »
Näissä on jäykkä taka-akseli, eli nelipyöräsuuntaus ei onnistu ja vain eturenkaiden kulmat ovat säädettävissä.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #55 : 17.06.2014, 23:01:46 »
No nyt on jarrusatulankin pultit irti. Ei tarvinnut rälläköidä kuin se pulttien pään kaulus ja sitten irtosi suurta voimaa ja kiroilua käyttäen.

Ja kierre jarrusatulan pulteissa on jokin tiheämpi kuin "normaali" rautakaupan pulttien kierre. Huomenna käyn jossakin pulttiliikkeessä kyselemässä pultteja ja muttereita mallikappaleitten kanssa.

Kiitoksia kovalchuckille, eli siis etsiskelen aurauskulmien säätöä. Mistä halvimmalla PK-Seudulla?

Polttoaineen kulutuksesta en osaa sanoa mitään vielä, on tullut niin vähän ajettua. Jotain 8-9 litran seutuville veikkaisin menevän.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #56 : 19.06.2014, 12:54:28 »
No voihan itku sentään. Toissapäivänä sain loputkin pultit ja muut irti varaosanavasta ja kävin eilen hakemassa uudet. No, eipä muuta kuin askartelemaan uutta napaa paikalleen.. Tietysti olin vasaroinut napamutterin pultin päätä pois ottaessani, joten sitä piti siistiä rälläkällä.

Muutoin asennus meni ihan hyvin, mutta huomasin sitten että vetoakselissa on kyllä jotakin vikaa. Tosin mulla ei ole hajuakaan sen sielunelämästä, mutta ei kai sen pidä toimia niin, että kun vedän vetoakselista, tuntuu hieman muljahdusta ja sitä voi pyöritellä? Lieneekö siis vetoakselin nivel paskana ja siitä johtuisi tuo puoltaminen? Lieneekö mahdollista vaihtaa pelkkä nivel kumeineen päivineen?

Onneksi alkaa kesäloma :) Joten jossain vaiheessa nostan auton pukeille, otan navan irti ja irroittelen vetoakselin paikaltaan. Sittenhän tuo selviää mitä sieltä löytyy.

Täytyy kyllä hankkia jokin ulosvedin tai muu sellainen jotta saan siististi ilman vasarointia navan irti.

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #57 : 19.06.2014, 13:00:25 »
No voihan itku sentään. Toissapäivänä sain loputkin pultit ja muut irti varaosanavasta ja kävin eilen hakemassa uudet. No, eipä muuta kuin askartelemaan uutta napaa paikalleen.. Tietysti olin vasaroinut napamutterin pultin päätä pois ottaessani, joten sitä piti siistiä rälläkällä.

Muutoin asennus meni ihan hyvin, mutta huomasin sitten että vetoakselissa on kyllä jotakin vikaa. Tosin mulla ei ole hajuakaan sen sielunelämästä, mutta ei kai sen pidä toimia niin, että kun vedän vetoakselista, tuntuu hieman muljahdusta ja sitä voi pyöritellä? Lieneekö siis vetoakselin nivel paskana ja siitä johtuisi tuo puoltaminen? Lieneekö mahdollista vaihtaa pelkkä nivel kumeineen päivineen?

Onneksi alkaa kesäloma :) Joten jossain vaiheessa nostan auton pukeille, otan navan irti ja irroittelen vetoakselin paikaltaan. Sittenhän tuo selviää mitä sieltä löytyy.

Täytyy kyllä hankkia jokin ulosvedin tai muu sellainen jotta saan siististi ilman vasarointia navan irti.
Ettei sisempi pää vaan tule sieltä laatikon päästä ulos? Eli ihan samalla lailla kun ainakin mulla on tullut vastaan noita etuvetokikkareita :) Alatukivarsihan estää sitä ulostautumasta sitten kun on kaikki paikallaan.

Ja kierteet säästyy kun laitat mutterin pulttiin lyömisen ajaksi. Kun sitten otat mutterin pois niin se aukoo kierteet. Ite laitan sen tapauskohtaisesti myös siten että se mutteri ottaa osan iskusta vastaan.
No kun halvalla sai.

Poissa jets

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #58 : 19.06.2014, 13:02:43 »
Ettei sisempi pää vaan tule sieltä laatikon päästä ulos? Eli ihan samalla lailla kun ainakin mulla on tullut vastaan noita etuvetokikkareita :) Alatukivarsihan estää sitä ulostautumasta sitten kun on kaikki paikallaan.

No kehveli, silleensäkö sen kuuluukin toimia? Itsekin arvelin että eiköhän tuo koeajon verran pysy. Ja tosiaan ei rengas nostettuna pyöri itsekseen, pientä klappia tietysti on.

Hitto kun osaisi nämä hommat kunnolla, mutta tässähän tulee sitten opeteltua ;)

Mistähän löytäisi kuvan tuommoisesta virityksestä että tietäisi sitten että toimiiko oikein vaiko viärin?

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #59 : 19.06.2014, 13:04:20 »
No kehveli, silleensäkö sen kuuluukin toimia? Itsekin arvelin että eiköhän tuo koeajon verran pysy. Ja tosiaan ei rengas nostettuna pyöri itsekseen, pientä klappia tietysti on.

Hitto kun osaisi nämä hommat kunnolla, mutta tässähän tulee sitten opeteltua ;)

Mistähän löytäisi kuvan tuommoisesta virityksestä että tietäisi sitten että toimiiko oikein vaiko viärin?

Kovin tuo näyttää sellaiselta kuin oletin, eli se on vain painamalla laatikossa/sisemmässä vetonivelessä
No kun halvalla sai.

Carcom Oy  Elekma