Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

460 Halpisprojekti

  • 127 Vastauksia
  • 45385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14940
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #75 : 22.08.2014, 13:06:34 »
se on ilmausruuvi se sun rasvanippas.

tulipas tökerösti kirjoitettua...  :-[
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #76 : 22.08.2014, 13:17:24 »
se on ilmausruuvi se sun rasvanippas.

tulipas tökerösti kirjoitettua...  :-[

Niin tietysti! Hehheh.. hakkaan päätä seinään ;

Ajatusvirhettä aloittelijalla pukkaa. Se jarrunestehän sitä jarrusatulan sisustaa voitelee.

Joo, taitaa olla se käsijarrun mekanismi mikä siinä takeltelee. No nyt on rasvoja ja putsausaineita taas haettu. Onneksi rasvaa kuluu kuormaimeenkin aika runsaasti. Siinähän jarruja ei edes ole!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14940
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #77 : 22.08.2014, 14:33:56 »
käsijarrun sa toimimaan joko räjäyttämällä satulan palasiksi ja putsaamalla kaiken mitä löytää tai hakemalla motonetistä uudet.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #78 : 18.09.2014, 12:03:29 »
Jes, sain eilen sen verran inspiraatiota, että laitoin uuden käsijarruvaijerin paikalleen ja ilmeisesti sain säädettyäkin kaiken kohdilleen. Täytyy vkloppuna katsoa vielä tarkemmin kun tulee kaveri joka hommista jotain tietää.

Myöskin vielä on tekemättä takalokareiden pikkuruosteiden pakkelointi ja maalaus. Mitähän pakkelia pikku kukkimiseen kannattaisi laittaa? Hion tietysti siistiksi ruosteet veke. Katsastuksessa huomauttivat kun oli parissa kohtaa terävää reunaa, ne pitää hoitaa pois. Ajattelin maaliksi laittaa jotain kumi/muovi/tmv-maalia, teippaan siistit reunat ja vedän paksun kerroksen päälle.

Lisäksi pitää muistaa kiristää ne navan pultit :) Ettei taas luulla että on vetoakselin päässä väljää.

Pitäisi taas myös ynnäillä, että paljonko on rahaa mennyt tähän projektiin.

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #79 : 03.10.2014, 14:55:49 »
No, vuotaa tuo vetarin kumi sen verran, että on pakko vaihtaa. Viikonloppuna ajattelin sen tehdä. Mahtaisiko tuota saada mitenkään tehtyä niin, ettei tarvitse ihan hemmetisti purkaa?

Kyseessä on siis sisempi vetari, joten oljat sieltä tulee ulos, onneksi on uudet jo hankittuna. Mitenkä tästä selviäisi kaikkein vähimmällä vaivalla?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #80 : 04.10.2014, 10:41:17 »
En tunne tätä mallia, mutta esim. 850:ssä ei tule vetoakselia irroitettaessa öljyt laatikosta, kun tunkkaa auton reilusti kallelleen.

Olihan tuolla topikin ykkössivulla ohjeet vetarihommaan, itselläni ainakaan ei ole siihen mitään lisättävää.

Keep up the good work, tämä on mielenkiintoisempaa seurattavaa kuin turbo- yms. "hienot" projektit. 400-sarja taitaa olla muutenkin vähän aliarvostettu, taitavat käydä kohta harvinaisiksi...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #81 : 04.10.2014, 10:58:33 »
Kun niitä pikkuruosteita teet, niin muista maalata pohjamaali ennen pakkelointia! Muutoin kestää yhden talven (alkaa ruostumaan pakkelin alta).

Jaa-, muovikittiä kait jotkut ovat käyttäneet... Bilteman "kemiallinen metalli" on osoittautunut pitäväksi (pysyy esim. pakoputkessa), mutta on kyllä niin kovaa tavaraa että en ehkä sitä suosittelisi. On muuten todella rasittavaa hioa...

Muttasdneproshinin kanssa samaa mieltä, että mielenkiintoista välillä seurata projektia jonka maalitavoite ei ole "hevosenpäänkokoinenholsetjamontasataahevosvoimaa".

O0

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #82 : 04.10.2014, 15:11:24 »
No nyt alkoi vetarin kumin vaihto. Totesin että helpommalla nyt saan tuo vetoakselin irti niin, että otan navan sen mukana :) Nopeammin sain uudet pultit ja mutterit auki kuin naputeltua akselin irti.

Vaan nyt ihmetys, mitenkä tuosta saa tuon laatikon puoleisen pään irti? Siis tuossa on tuo teräksen värinen laakerisysteemi, niin siitä kohtaa se on varmaan jotenkin irroitettava? Kun ei uusi kumi voi mitenkään mahtua menemään, jos tuo laakerisysteemi on tuossa.

Eli miten tuo lähtee irti? En uskaltanut kovin paljoa sitä naputella vielä. Lähteekö siis vaan paukuttamalla vai mitenkä?

Kiitokset neuvoista taas. Pitänee ottaa vielä valokuvia niistä takapyörien koteloitten ruostefiksauksista. Niissähän siis tein niin, että hioin pahimmat pois ja laitoin päälle suoraan kivenisku/tms spraytavaraa useita kerroksia. Siitä tuli aika hyvä vaikka itse sanonkin. Ei siis pohjamaalia.. Toivon mukaan kestää. Mun mielestä ohjeessa ei ollut mitään että pitäisi laittaa pohjamaalia alle..

No joo, nyt on siis akuutti tämä vetarin kumin vaihto.






Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #83 : 04.10.2014, 16:55:57 »
Olisin sitä mieltä, että ulompi vetonivel pitää irroittaa.

Nyt kun olet tuossa vaiheessa niin pitäisi riittää kun vetää ulomman nivelen kumin pois tieltä ja napauttaa koko nivelen irti. Sittenhän sisempi suojakumi lähtee kivuttomasti pois "väärästä päästä" akselia.

Ulompi vetonivelhän yleensä tipahtaa pois akselin pään booreilta kuin pamauttaa napakasti sisäkooliin sopivalla vasaralla ja tarvittaessa tuurnalla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #84 : 04.10.2014, 17:43:48 »
Olisin sitä mieltä, että ulompi vetonivel pitää irroittaa.

Nyt kun olet tuossa vaiheessa niin pitäisi riittää kun vetää ulomman nivelen kumin pois tieltä ja napauttaa koko nivelen irti. Sittenhän sisempi suojakumi lähtee kivuttomasti pois "väärästä päästä" akselia.

Ulompi vetonivelhän yleensä tipahtaa pois akselin pään booreilta kuin pamauttaa napakasti sisäkooliin sopivalla vasaralla ja tarvittaessa tuurnalla.
Samaa suosittelisin. Tosin kannattaa boorit putsata kunnolla ja tarkistaa ettei sielä ole mitään lukkorengasta. Muuten joutuu vaihtamaan nivelenkin :D Kokemusta on :-[
No kun halvalla sai.

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #85 : 04.10.2014, 17:57:14 »
Oukkidoukki, minäpä testaan tuota tapaa. Menee varmaan huomiseen.

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #86 : 05.10.2014, 16:14:01 »
Voi kirous ja kuolema tätä projektia. Ei mene kuin strömsössä. Yritin irroitella tuota vetarin renkaan puoleista päätä, mutta ei se saakeli mihinkään siitä lähde. Paukuttelin sitä eri tavoin,  mutta ei inahdakaan. Ja nyt vaihdan tietysti molemmat kumit, mutta kun nyt ensiksi saisi jomman kumman pään irti niin että pääsee kumeja pujottelemaan.

Kyllä tässä loppuu jo kirosanat. Olisiko vinkkejä?



Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #87 : 05.10.2014, 16:40:54 »
Mitä itse olen irtonaisena noita vaihtannu. Ruuvipenkkiin kiinni topakasti ja massaulosvetäjällä raakalla voimalla, on irronnu. Joskus teettää työtä "paukkusokka" mikä pitää tota ulompaa niveltä on murtunnu sisällä muutamaan osaan ja sitten yrittää pyrkiä hammastuksen väliin. tahdo vanhoissa boorituksen olla niistä timmimmästä päästä.

Onnituuhan ulommankumin vaihto, ilman ulomman vetarin irroitusta. ostaa yleimallisen läpipujotettavan kumin, kartio, rasvaa kartiolle ja pujoitus. pystyy vaihtaa sisemmänkin samalla idealla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #88 : 05.10.2014, 17:23:31 »
Saisikos sen sisäkumin pujotettua tuon vaalean "laakerin" yli ja päälle sisäkautta? Tripodit on ainakin sokalla kiinni...

Ja voihan sitä ulkoniveltä koettaa purkaa kääntämällä se "yli" asentoon, missä kuulat putoilevat pesästä. Tällöin mahtuu ehkä tulemaan pesästään kruunuineen päivineen ulos ja ehkä pääsee sitä sokkaa ihmettelemään, onko jumissa vai mitä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #89 : 05.10.2014, 17:24:26 »
Kunnon leka ja lyöt sinne ulkopään sisäosaan mahdollisimman paljon. On vaan lujaa kiinni.
Tollanen kumivasara ihan turha työkalu tuossa.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo