Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 b6254 egr poisto

  • 16 Vastauksia
  • 7343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
960 b6254 egr poisto
« : 19.12.2013, 00:17:18 »
miten saa ton egr helpoiten pois käytöstä kun tulee erillainen pakosarja ? onnistuuko silleen että tulppaa vaan putken joka lähtee pakosarjalta?

-ville-
volvo 740 b200et -87

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8109
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #1 : 19.12.2013, 00:30:18 »
Onnistuu. Herjannee kuitenkin vikakoodilla jollei tee ohitusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #2 : 19.12.2013, 01:54:02 »
Onnistuu. Herjannee kuitenkin vikakoodilla jollei tee ohitusta.
haittaako vikakoodi mitään vaikka se siellä onkin?
volvo 740 b200et -87

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #3 : 19.12.2013, 06:03:58 »
lainaan vähä topicia :) sytyttääkö tuo egr poisto vikavaloa.?
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #4 : 19.12.2013, 08:28:13 »
Kyllä

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #5 : 19.12.2013, 08:36:21 »
Onnistuu. Herjannee kuitenkin vikakoodilla jollei tee ohitusta.
Mites se ohitus hoidetaan?
volvo 740 b200et -87

Poissa J_J-T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #6 : 19.12.2013, 16:17:34 »
Mites se ohitus hoidetaan?
N.15K ohmin vastuksella.
Volvo 960
Volvo 164

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #7 : 20.12.2013, 09:01:28 »
Kaipa tuo 15k on ihan hyvä ainakin aluksi kokeilla. Se mullakin taitaa olla, mutta aikoinaan, kun aiheesta oli paljonkin juttua, niin jotkut ei saaneet tuolla arvolla sitä kohdilleen. Tuo kokeilu kun on vaan turhan pitkävetistä puuhaa kun vikavalo syttyy yleensä vasta noin puolen tunnin ajon jälkeen (jos on syttyäkseen) oli siellä sitten minkä arvoinen tahansa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #8 : 20.12.2013, 16:27:41 »
Kaipa tuo 15k on ihan hyvä ainakin aluksi kokeilla. Se mullakin taitaa olla, mutta aikoinaan, kun aiheesta oli paljonkin juttua, niin jotkut ei saaneet tuolla arvolla sitä kohdilleen. Tuo kokeilu kun on vaan turhan pitkävetistä puuhaa kun vikavalo syttyy yleensä vasta noin puolen tunnin ajon jälkeen (jos on syttyäkseen) oli siellä sitten minkä arvoinen tahansa.

Jos se noin kranttu on niin laittaa vaikka 10k vastuksen ja 10k potikan sarjaan, niin sit saa säädellä sopivaks.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #9 : 20.12.2013, 17:10:39 »
Selitin varmaan huonosti. Ei se niin hirmusen tarkka ole, mutta kun tuo  mietiskelee niin kauan ennenkuin ilmoittaa josko mittaustulos on sallittujen rajojen sisällä ,niin kun olet jotain muuttanut niin saat vastauksen vasta jonkin matkaa ajettuasi.
Mkäli tuon vastuksen + tuon säätöpotikka yhdistelmän laittaa sinne egr-venttiilin ntc-vastuksen luo liittimeen, niin tuon potikan olisi sitten syytä olla hyvin suojattuna kun ne noissa olosuhteissa kyllä alkaa pätkiä aika pian.Asennus  sisälle olisi parempi paikka
Tuon koko egr-venttiilin toiminta perustuu sen kyljessä olevan ntc-vastuksen antamiin arvoihin. Näiden perusteella  ohjataan magneettiventtiiliä, jonka kautta ohjataan alipaine imusarjasta egr.venttiilille. Tällä perusteella virtausta lisätään tai vähennetään.
Täytynee kai lisätä, että edellä oleva pätee ainakin b230fk koneisiin. Olisko tuossa isommassa jotenkin erilainen systeemi?

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #10 : 20.12.2013, 18:26:30 »
Selitin varmaan huonosti. Ei se niin hirmusen tarkka ole, mutta kun tuo  mietiskelee niin kauan ennenkuin ilmoittaa josko mittaustulos on sallittujen rajojen sisällä ,niin kun olet jotain muuttanut niin saat vastauksen vasta jonkin matkaa ajettuasi.
Mkäli tuon vastuksen + tuon säätöpotikka yhdistelmän laittaa sinne egr-venttiilin ntc-vastuksen luo liittimeen, niin tuon potikan olisi sitten syytä olla hyvin suojattuna kun ne noissa olosuhteissa kyllä alkaa pätkiä aika pian.Asennus  sisälle olisi parempi paikka
Tuon koko egr-venttiilin toiminta perustuu sen kyljessä olevan ntc-vastuksen antamiin arvoihin. Näiden perusteella  ohjataan magneettiventtiiliä, jonka kautta ohjataan alipaine imusarjasta egr.venttiilille. Tällä perusteella virtausta lisätään tai vähennetään.
Täytynee kai lisätä, että edellä oleva pätee ainakin b230fk koneisiin. Olisko tuossa isommassa jotenkin erilainen systeemi?
joku helppo ratkasu pitäs saaha ja semmonen että katsastuksestaki läpi menis   :D
volvo 740 b200et -87

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #11 : 20.12.2013, 18:51:24 »
Mulla on ollut tuo vastusviritys omassani (940-96) ainakin viiden katsastuksen ajan eikä ole ollut ongelmia.(eikä vikavalo ole syttynyt kertaakaan tämän takia) Niihin päästöarvoihin, jotka Suomessa mitataan, tuolla ei ole vaikutusta. Egr´n tarkoitus on vähentää typen oksiidipäästöjä ja niitä ei kai mitata muualla kuin USA´ssa, jota varten koko egr-systeemi on tietääkseni ollut pakko aikanaan tehdä.

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #12 : 20.12.2013, 19:33:46 »
Mulla on ollut tuo vastusviritys omassani (940-96) ainakin viiden katsastuksen ajan eikä ole ollut ongelmia.(eikä vikavalo ole syttynyt kertaakaan tämän takia) Niihin päästöarvoihin, jotka Suomessa mitataan, tuolla ei ole vaikutusta. Egr´n tarkoitus on vähentää typen oksiidipäästöjä ja niitä ei kai mitata muualla kuin USA´ssa, jota varten koko egr-systeemi on tietääkseni ollut pakko aikanaan tehdä.
Voitkos neuvvoo tarkemin minne se vastusviritys laitetaan ku ei oo hirveesti tietoa itellä näistä
volvo 740 b200et -87

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #13 : 20.12.2013, 19:57:38 »
Nyt pitäis varmistaa, että systeemi on samanlainen sun autossa kuin tuossa omassani. En ole perillä autosi sisuskaluista sen paremmin, mutta olettaisin tuon egr´n olevan samanlainen molemmissa?
Jos näin on niin egr-venttiili löytyy kun seuraat sitä pakosarjalta tulevaa putkea. Venttiilin sivussa on tuo ntc-anturi ja siitä lähtee lyhyt johto väliliittimelle. Irrota tuo liitos ja siihen autoon sisälle lähtevään puoleen kytket tuon vastuksen liitinnastoihin. Jouduin ettimään sopivat liitinnastat jotka sopii tiukasti siihen liittimeen jotta kontakti on kunnollinen. Noihin päihin juotin tuon vastuksen. Liitintä ei siis enää laiteta takaisin paikalleen vaan johto jää vastus juotettuna vapaasti olemaan. Se kannattaa jotenkin suojata ettei tee kontaktia auton runkoon mihinkään esim.
Jos tuo operaatio onnistuu niin kannattaa seuraavaksi tulpata tuo alipaineletku, joka menee magneettiventtiille. Ihan vaan sen takia että nuo ohuet letkut tuppaa ajan myötä hapertua ja aiheuttaa osaltaan turhaa imuvuotoa.

Poissa ville93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6254 egr poisto
« Vastaus #14 : 20.12.2013, 20:13:24 »
Nyt pitäis varmistaa, että systeemi on samanlainen sun autossa kuin tuossa omassani. En ole perillä autosi sisuskaluista sen paremmin, mutta olettaisin tuon egr´n olevan samanlainen molemmissa?
Jos näin on niin egr-venttiili löytyy kun seuraat sitä pakosarjalta tulevaa putkea. Venttiilin sivussa on tuo ntc-anturi ja siitä lähtee lyhyt johto väliliittimelle. Irrota tuo liitos ja siihen autoon sisälle lähtevään puoleen kytket tuon vastuksen liitinnastoihin. Jouduin ettimään sopivat liitinnastat jotka sopii tiukasti siihen liittimeen jotta kontakti on kunnollinen. Noihin päihin juotin tuon vastuksen. Liitintä ei siis enää laiteta takaisin paikalleen vaan johto jää vastus juotettuna vapaasti olemaan. Se kannattaa jotenkin suojata ettei tee kontaktia auton runkoon mihinkään esim.
Jos tuo operaatio onnistuu niin kannattaa seuraavaksi tulpata tuo alipaineletku, joka menee magneettiventtiille. Ihan vaan sen takia että nuo ohuet letkut tuppaa ajan myötä hapertua ja aiheuttaa osaltaan turhaa imuvuotoa.
Kiitos! Pitää tässä alkaa suunnittelemaan
volvo 740 b200et -87

 

Samppasport  Futurez