Yleensä mäennousukyky tulee esiin 4x4 maastoautojen yhteydessä vaan mikähän mahtaa olla tavallisen henkilöauton mäennousukyky?
Ihmettelin asiaan kun erittäin jyrkässä luiskassa ei V70 D5 (manuaali) tahtonut nousta paikaltaan luiskaa ylös kuin vaivoin, jos taas luistatti hieman kytkintä niin tuloksena oli lähinnä sutismisjälkiä luiskan pintaan.
Ongelmana on siis että puhtia ei riitä nostamaan koneen kierroksia jyrkän luiskan takia sen verran että turbon saisi mukaan tai sitten D5:ssä on jokin vika alaväännön suhteen?
Jotenkin noloa kun samassa luiskassa 1.2l Opel Corsa jopa kiihtyy mäkeä ylös kun Volvo vaivoi selviää tasavauhtia mäen päälle

On tuossa muutkin sudittaneet renkaita ja ottaneet lähituntumaa tolppiin. Paikka on hankala sillä luiska päättyy seinää ja on pakko tehdä 90 asteen käännös joten kankealla ja isolla vollella on hankaluuksia tuossa paikassa...