Jos autosi on AW:n lootalla, ei tarvitse sähkövitosen kanssa tehdä justiinsa yhtikäs mitään muuta kuin irroitella ja kiinnitellä liittimiä. Lootan johtosarja vain vaihtaen, vaihdekepin juureen yksi hyppylanka, joka on valmiina jokaisessa manuaalivaihteisessa autossa, liittimen perässä vieläpä. Releen kantakin on sama, senkin voi vain vaihtaa suoraan. Tein askijumpan joskus hölmöön suuntaan, M46 -> AW71L... Kaikki on Volvomaisesti plug-and-pray.
Osatarpeesta:
- Perät ovat ulkoisesti samoja, jos ei välitys aiheuta harmaita hiuksia, anna olla siellä vaan... Ainakin kannattaa kokeilla koskematta. Automaagin kanssa pitäsi olla 3,7 tai 4,1 joista jälkimmäinen on ärsyttävän tiheä arkiajoon manuaalilla.
- Kardaani saattaa jossain kombinaatiossa sopia ainakin pienellä sovittamisella, mutta kantsii sekin ottaa samasta luovuttajasta.
- Aski itsessään, keppitelineet, ympärysmuovi, ainakin PNP-kytkimen hyppylangan tarvitset johtosarjapuolelle
- Vauhtipyörä, kytkinlevy, asetelma, painelaakeri, haarukka... Kytkimen voi tehdä vaijerilla tai nesteellä, ysissä ei ole koskaan tehtaalta ollut vaijerikytkintä, mutta kyllä semmonenkin pelaa. Vähän raskaampi se on käyttää kuin neste. Nestekytkimessä tarvitset pääsylinterin, työsylinterin ja letkut jarrunestesäiliöltä ja sylinterien väliin. Kaikissa jarrunestesäiliöissä on lähtö kytkimelle, melko usein vain tulpattu jollain kutistesukan näköisellä. Huomaa, että haarukka on eri neste vrt. veijari.
- Jotain polkimiakin tarttee vissiin lisäillä.
Askien kestävyyteen en ota kantaa, kun en ole niitä rikkonut. M47 on aika paljon pienempi ja kevyempi, mukavampi asentaa. Itse tekisin valinnan lähinnä saatavuuden pohjalta. Niin kauan, kun pellin alla on vakioahdin, ei kannata minusta juurikaan ressata askista. Hölmöily sit tietenkin erikseen.