Elekma  Autoracing

b200f kierroslukumittari

  • 6 Vastauksia
  • 2813 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luisulaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
b200f kierroslukumittari
« : 31.12.2013, 13:09:24 »
Auto on siis 740 vm90, eli siis LH 2.4 jetronic ohjauksella. Ongelmana on kierroslukumittarin sekoilu. Välillä ei toimi ollenkaan ja välillä hyppii miten sattuu ja välillä ei toimi ollenkaan. 2 pinniltä antaa koodit 131 (Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa)
ja 311 (Nopeusanturin signaali puuttuu) Vikavalo ei pala enkä ole vielä yrittänyt koodeja nollata. Nopeusmittari kyllä toimii. Viikko sitten piti välillä sahailla puolisen minuuttia käyntiin mutta tällä hetkellä käynnistyy hyvin. Miten tuo kierrosluku tietohomma oikeen menee? Saako LH ja kierroslukumittari pyörimisnopeuden ykk anturilta? Entäpäs sitten nopeustieto? Mittarihan saa nopustiedon perämurikasta kasittääkseni? Mutta saako LH nopeustiedon samasta lähteestä?
Ja kiitoksia jo etukäteen, pitäis vaan saada auto illaksi rullamaan näin uudenvuodenaatoksi :)
« Viimeksi muokattu: 31.12.2013, 13:57:46 kirjoittanut Luisulaiva »

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #1 : 31.12.2013, 13:38:21 »
Käsittääkseni ykk-anturilta menee signaali syttyboxille ja kiekkamittari saa signaalin puolalta. Ykk-anturin likaisuus aiheuttaa juuri käynnistys ongelmia. Mittaristo saa nopeustiedon perästä ja LH-boxi nopeusmittarista. Nopeustiedon puute ei aiheuta suurempaa ongelmaa. Vaikuttaa siihen kuinka tiputtaa kierrokset tyhjäkäynnille vapaalle vaihdettaissa paikallaan/liikkeessä ollessa. Näin 240-sarjalaisten kohdalla ainakin.

Poissa Luisulaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #2 : 31.12.2013, 14:01:28 »
Kiitos vastauksesta. Kokeilen tuon ykk-anturin puhdistamista.

s73

  • Vieras
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #3 : 31.12.2013, 14:44:12 »
Auto on siis 740 vm90, eli siis LH 2.4 jetronic ohjauksella. Ongelmana on kierroslukumittarin sekoilu. Välillä ei toimi ollenkaan ja välillä hyppii miten sattuu ja välillä ei toimi ollenkaan. 2 pinniltä antaa koodit 131 (Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa)
ja 311 (Nopeusanturin signaali puuttuu) Vikavalo ei pala enkä ole vielä yrittänyt koodeja nollata. Nopeusmittari kyllä toimii. Viikko sitten piti välillä sahailla puolisen minuuttia käyntiin mutta tällä hetkellä käynnistyy hyvin. Miten tuo kierrosluku tietohomma oikeen menee? Saako LH ja kierroslukumittari pyörimisnopeuden ykk anturilta? Entäpäs sitten nopeustieto? Mittarihan saa nopustiedon perämurikasta kasittääkseni? Mutta saako LH nopeustiedon samasta lähteestä?
Ja kiitoksia jo etukäteen, pitäis vaan saada auto illaksi rullamaan näin uudenvuodenaatoksi :)
oliko kone kylmä vai lämmin kun sahailit käyntiin? ???

Poissa Luisulaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #4 : 31.12.2013, 15:09:02 »
Kone oli lämmin. Nyt puhdistin ykk-anturin ja nollasin koodit. Pikku ajolenkin jäkeen antoi 2 pinniltä edelleen koodit 131 ja 311 mutta nyt ainakin lämpimänä lähtee hyvin käyntiin ja pelaa hyvin. Pitää illemmalla kokeilla kylmänä käyntiin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #5 : 31.12.2013, 17:56:14 »
Vaihda se anturi suoraan, markan osa ja ei ole ikuisia kapistuksia.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kierroslukumittari
« Vastaus #6 : 02.01.2014, 10:21:35 »
Vaihtamalla paranee. Vaihdoin sekoilevan kiekkamittarin tilalle toimivan ja toimii. Vika siis itse mittarissa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Carcom Oy  Elekma