Autoracing  KL-varaosat

Kampiakselin siimapyörän pultti

  • 33 Vastauksia
  • 9512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #15 : 02.01.2014, 23:21:59 »
Ihan ekana tuo nälviminen siimapyörästä, mitä hiton välii ku kuitenkin jokainen kartalla oleva ymmärtää mistä on kysymys  :idiot2:

Itsellä oli joskus Pajero, jonka hihnapyörän kiinnityspultti oli Kouvolan Moottorikoneistamon (vastuuton liike muutenkin ) toimesta laitettu liimalla kiinni. Seuraava asentaja teki tosi paljon hommia jotta punainen loctite luovutti  :idiot2: Onhan tuo liimaaminen ratkaisu, mutta onko se hätavarjelun liioittelua, jos valmistaja sitä ei edellytä  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #16 : 02.01.2014, 23:25:46 »
Tässä viikko sitten eräällä palstalaisella ex-Volvon omistaja oli hitsannut laturin pultit, että pysyy säädöissä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #17 : 02.01.2014, 23:27:49 »
Itsellä oli joskus Pajero, jonka hihnapyörän kiinnityspultti oli Kouvolan Moottorikoneistamon (vastuuton liike muutenkin ) toimesta laitettu liimalla kiinni.
Vastuuton kirjaimellisesti.
Joskus vein sinne kannen ja sanoin että 1,5mm pois: Jouduin allekirjoittamaan paperin, jossa he pesivät kätensä mahdollisista vaurioista, jotka aiheutuvat kyseisestä operaatiosta.  :D

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #18 : 02.01.2014, 23:43:04 »
sori ot. mutta tuosta Kouvolan moottorikoneistamosta oli puhe.

Mun pajerosta porsi uudesta ajamattomasta vaihto koneesta noin 3tkm ajon jälkeen tasapainoakselin kiristin rulla, takuuseen tekivät vanhaan kanteen uusille pukeille kierteet ja eikun uutena kantena mulle takaisin.

Vajaan 150tkm jälkeen kansi halki ja männissä (jokaisessa) venttiilin kuvat.
Arvidsonille toimittamassa laskussa olivat vain veloittaneet kannen kunnostuksen, mutta mulle väittivät laittaneensa uuden kannen keinuvipuinen, pukkeineen sekä kaikki vaurioituneet osat oli uusittu. 

Ja venttiilien kuvat mäntiin olivat tulleet ajamalla, ei sen tasapainoakselin kiristimen aiheuttaman jakohihnan katkeamisen seurauksena. 

Soitellessani koneistamoja ympäri suomea kukaan ei ollut kuullut moisesta ajamalla tulleista mäntäkosketuksista, mutta kun pyysin todistajaksi oikeuteen, jokainen firma pesi kätensä, koska kyseisen koneistamon omistaja oli ainakin silloin SUomen moottorikoneistamojen liiton PJ  :idiot2:

Harmi kun olivat mitsuklubilta poistaneet mun kuvat kertomuksen kera.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #19 : 03.01.2014, 01:02:17 »
Kyllä niitä pajoja tääläkin,kaveri vaihatti kannentiivisteen ja oikasutyöt.Kasausvaiheessa olivat"unohtanu"puhdistaa kannenpulttien reiät.Ei kotia asti kerenny ku vellit sekasi :-[
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #20 : 03.01.2014, 09:38:37 »
sori ot. mutta tuosta Kouvolan moottorikoneistamosta oli puhe.

Mun pajerosta porsi uudesta ajamattomasta vaihto koneesta noin 3tkm ajon jälkeen tasapainoakselin kiristin rulla, takuuseen tekivät vanhaan kanteen uusille pukeille kierteet ja eikun uutena kantena mulle takaisin.

Vajaan 150tkm jälkeen kansi halki ja männissä (jokaisessa) venttiilin kuvat.
Arvidsonille toimittamassa laskussa olivat vain veloittaneet kannen kunnostuksen, mutta mulle väittivät laittaneensa uuden kannen keinuvipuinen, pukkeineen sekä kaikki vaurioituneet osat oli uusittu. 

Ja venttiilien kuvat mäntiin olivat tulleet ajamalla, ei sen tasapainoakselin kiristimen aiheuttaman jakohihnan katkeamisen seurauksena. 

Soitellessani koneistamoja ympäri suomea kukaan ei ollut kuullut moisesta ajamalla tulleista mäntäkosketuksista, mutta kun pyysin todistajaksi oikeuteen, jokainen firma pesi kätensä, koska kyseisen koneistamon omistaja oli ainakin silloin SUomen moottorikoneistamojen liiton PJ  :idiot2:

Harmi kun olivat mitsuklubilta poistaneet mun kuvat kertomuksen kera.
Mitenkäs tää liittyy tähän topikkiin. :idiot2: :idiot2: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 693
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #21 : 03.01.2014, 10:12:15 »
Ihan ekana tuo nälviminen siimapyörästä, mitä hiton välii ku kuitenkin jokainen kartalla oleva ymmärtää mistä on kysymys  :idiot2:

Itsellä oli joskus Pajero, jonka hihnapyörän kiinnityspultti oli Kouvolan Moottorikoneistamon (vastuuton liike muutenkin ) toimesta laitettu liimalla kiinni. Seuraava asentaja teki tosi paljon hommia jotta punainen loctite luovutti  :idiot2: Onhan tuo liimaaminen ratkaisu, mutta onko se hätavarjelun liioittelua, jos valmistaja sitä ei edellytä  ::)
itteä kans ihmetyttää tuo sama asia ja kyllä täällä päin, kun olin amiksessa autopuolella aikanaan oli kyllä aina puhe siimapyörästä, siivapyörästä en oo koskaan kuullutkaan. Amiksessa oli kans silloin yksi honda accord mihin oli joku tehnyt patentin kampiakselin pulttiin. Oli mennyt pultti poikki nii oli jättänyt katkenneen osan sinne kampiakselin kierteen pohjalle ja laittanut kemiallista metallia väliin ja pultannut kiinni ja se ei lähtenyt edes raskaankaluston puolelta lainatulla pulttikoneella irti. varmaan tähänki on tehty joku patentti tai sitten pultti on vaan niin tiukassa, onko sulla minkälainen pulttikone millä olet yrittänyt pulttia aukoa ?  ???

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #22 : 03.01.2014, 11:01:44 »
Ne on varmaan nuita "murre"juttuja.Monilla työkaluillakin on eri nimiä muuallapäin.Muistaakseni joskus biltemasta tilattu,töpseliseinään pultit irti pyssy.Nyt taitaa olla hammasrattaat kaljuna ;D Mut kohta pitäs irrota ???
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #23 : 03.01.2014, 15:02:21 »
Irtosi vaikka todella tiukkaan oli LIIMATTU :P Käy sievästi ku merkit kohillaan ja pientä hienosäätöö sytkälle annettu :3/4 jättää sen: Kyllä se sittenkin ajamalla talliin saahan :D
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #24 : 03.01.2014, 15:42:33 »
Mikä ratkaisi asian lopulta?  :)

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #25 : 03.01.2014, 18:28:47 »
Puolitoistametrinen rautatanko johon hitsasin 24 millisen voimahylsyn,ykkönen silmään ja velikossi jarrupolkimen päälle.raju vääntö peräsuoli pitkällä,johan aukes.... :2funny:
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #26 : 03.01.2014, 18:30:26 »
Puolitoistametrinen rautatanko johon hitsasin 24 millisen voimahylsyn,ykkönen silmään ja velikossi jarrupolkimen päälle.raju vääntö peräsuoli pitkällä,johan aukes.... :2funny:
Oisit laittanu nelosen etkä ykköstä :D Noh, pääasia että aukes.
Jäitä housuun!

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #27 : 03.01.2014, 20:33:42 »
Velipoika laitto ;)
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #28 : 04.01.2014, 19:12:28 »
Oisit laittanu nelosen etkä ykköstä :D Noh, pääasia että aukes.

Joo.  Kovemmin se nelonen panee hanttiin kuin ykkönen.  Huomaa vaikka liikennevaloista lähtiessä.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin siimapyörän pultti
« Vastaus #29 : 05.01.2014, 02:06:19 »
No mutta mitä väliä jos joku oli painamassa jarrua?  :D
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Kulkukoira  Proturbo