Proturbo  Autodiagnoosi

Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri

  • 73 Vastauksia
  • 34010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #30 : 12.03.2014, 18:04:12 »
Seurattu on ja jatketaan.

Kuva saattaa vääristää mutta jos oikein katson niin on camberia reilusti jo vaikka keulalla ei ole painoa, tekniikan kun nostaa keulalle niin pyörät kallistuu lisää?
Olen kanssa huomannut tuon, että löysempi jousi olisi parempi, pikkuvolvossa on edessä omissa tolpissa katkaistut 240:n takajouset (saattaa olla vielä farkusta) ja keula on liian jäykkä, lisäiskaritkin tuli laitettua kun omat pumput rupesi vuotamaan eikä varmaan parantanut tilannetta. Kärsii niin lähtö- kuin jarrutuspitokin kun keula ei juuri joustele.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #31 : 12.03.2014, 21:19:14 »
Seurattu on ja jatketaan.

Kuva saattaa vääristää mutta jos oikein katson niin on camberia reilusti jo vaikka keulalla ei ole painoa, tekniikan kun nostaa keulalle niin pyörät kallistuu lisää?
Olen kanssa huomannut tuon, että löysempi jousi olisi parempi, pikkuvolvossa on edessä omissa tolpissa katkaistut 240:n takajouset (saattaa olla vielä farkusta) ja keula on liian jäykkä, lisäiskaritkin tuli laitettua kun omat pumput rupesi vuotamaan eikä varmaan parantanut tilannetta. Kärsii niin lähtö- kuin jarrutuspitokin kun keula ei juuri joustele.
camberia on kyllä jonkun verran vaikka ei ole moottoria paikoillaan..saa nyt nähdä kuinka paljon lisääntyy kunmoottorin saa keulille. Ei vielä oikein uskalla laittaa painoa keulalle ettei koppa notkahda.
Pitää testailla noita jousia kun auton saa (toivottavasti) kesäksi liikkumaan.

Kiitos kaikille mielenkiinnosta
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #32 : 13.03.2014, 08:17:23 »
Mulla oli jm-sierrassa bilsteinin tolpat eessä vakio jousilla.. puski märällä ihan törkeesti ja kuivalla pelas ok. Vaihdoin dieselin jouset eteen, niin alko märällä kääntyin kuin unelma ja kuivalla alko välillä puskeen.. mukava hakee aina säätöjä, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen :)

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #33 : 13.03.2014, 16:11:33 »
Tokihan tuohon kääntymiseen auttaa myös kun vie pyöriä eteenpäin  ;)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #34 : 14.03.2014, 10:11:30 »
Tokihan tuohon kääntymiseen auttaa myös kun vie pyöriä eteenpäin  ;)
joo eli jäikin mainitsematta että renkaat on ainakin silmä määräisesti siirtynyt muutaman sentin eteenpäin. Tämä siis katsottu kun lokarit ja 14" renkaat paikoillaan, 15" piikkejä varten joutuu varmaan kaarta laikkaamaan isommaksi.

eilen hain isältä migin lainaan ja sain sen verran ehtoolla hitsattua että laskin auton pyörilleen.
Tänään pitää hakea vatupassi jotta saa koneen linjattua...taas :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #35 : 17.03.2014, 23:46:15 »
taas muutama ilta oltu tallilla ja kuvamateriaalia saatu
Kuvan kauniit koneenkorvat :)

Vaihteiston takatuennan/lisäpalkin rakentelua

Keulakuvaa

Huomenna hommat jatkuu kardaanitunnelin rakentelulla, jonka jälkeen auto siirretään toiseen talliin ja siirrytään perän kimppuun.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #36 : 20.03.2014, 13:16:03 »
pari päivää on taas tallisa tullut oltua ja jotain saatu aikaan. Lattia on on yhtä paikkaa ja paria kardaanitunnelin saumaa vaille valmis. tänään koitan noiden lisäksi saada penkin paikan tehtyä, jonka jälkeen otan uusimman volvohankinnan sisälle (360 b200f) :) näillä näkymin tuosta otan polkimet tähän projektiin.
Asiasta toiseen..mitä eroa on b200k ja b200f männillä?? sen verran tiedän että f-männissä on n.0,5mm amme mutta entäpä k-männissä?

Tuossa pari kuvaa parilta edelliseltä päivältä



Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #37 : 20.03.2014, 16:58:45 »
pari päivää on taas tallisa tullut oltua ja jotain saatu aikaan. Lattia on on yhtä paikkaa ja paria kardaanitunnelin saumaa vaille valmis. tänään koitan noiden lisäksi saada penkin paikan tehtyä, jonka jälkeen otan uusimman volvohankinnan sisälle (360 b200f) :) näillä näkymin tuosta otan polkimet tähän projektiin.
Asiasta toiseen..mitä eroa on b200k ja b200f männillä?? sen verran tiedän että f-männissä on n.0,5mm amme mutta entäpä k-männissä?
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #38 : 23.03.2014, 11:08:37 »
Kiinnostavaa luettavaa 8) Itsellä oli elämäni toisena autona 80-luvulla just samanlainen ja vieläpä samanvärinenkin Raketti  S* Vuosi oli vaan -75.
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #39 : 23.03.2014, 11:48:31 »
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
ok. On vaan sellanen mielikuva että f-männät on montulla. Kun tuohon siviili moottoriin on 230f männät ja ne oli 0,6mm montulla ja yks b200 alakerta on missä on samanmoiset mukit. Veikkaus on että tuo on ruiskun alakerta (b-pumpun paikka tulpattu, jakaja kärjetön ilman hall-anturia ja pottapyörä triggerillä)
Olihan tuo nyt tarpeeksi epäselvästi kirjotettu :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #40 : 23.03.2014, 11:56:51 »
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
ok. On vaan sellanen mielikuva että f-männät on montulla. Kun tuohon siviili moottoriin on 230f männät ja ne oli 0,6mm montulla ja yks b200 alakerta on missä on samanmoiset mukit. Veikkaus on että tuo on ruiskun alakerta (b-pumpun paikka tulpattu, jakaja kärjetön ilman hall-anturia ja pottapyörä triggerillä)
Olihan tuo nyt tarpeeksi epäselvästi kirjotettu :)
Kiinnostavaa luettavaa 8) Itsellä oli elämäni toisena autona 80-luvulla just samanlainen ja vieläpä samanvärinenkin Raketti  S* Vuosi oli vaan -75.
katuauto tästäkin piti tulla mutta mielenkiinto lopahti ooppeleihin kun eka volvo tuli pihaan :) yritin koppaa myydäkkin mutta huonolla menestyksellä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #41 : 28.03.2014, 01:04:55 »
pellitykset jatkuu


tuo hantin nurkka meni hiukan perseelleen kun piti suorasta pellistä tehä


kuskin alanurkka onnistui paremmin kun tuli joskus hommattua "korjauspala"


360 polkimet sekä tehostinkin löysi paikkansa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #42 : 01.04.2014, 12:32:08 »
noniin..nyt pidetään taukoa pellityksestä..tuli ns. välikyllästyminen ja auto tuupattiin ulos pressun alle odottelemaan hiukan myöhempiä aikoja ja väillä teen moottori hommia. Tallin sähköjäkin tarvis laitella.
Tuossa nyt pari kuvaa hitsaushommista vielä:

Tohon vielä lisänä n.30x30cm paikka..eli paljoa kadetin peltiä ei jäänyt..vaikka vähemmällä ois päässy ku ois laikannu koko pohjan auki ja tehny yhestä isosta palasta.

kylläpäs se kuva vääristääkin. Penkki ja ratti ei ihan tollasessa linjassa ole :)
ja hydraulikässäri minkä toiminto on jo tuhoon tuomittu, mutta ennen en tee mitään tolle kun käytännössä totean ettei omegan pääsylkky tossa toimi :)

Tosiaan moottori hommia teen pikkuhiljaa että mielenkiinto säilyy :) eilen otin auki B200F moottorin ja tuolla aiemmin jo kun arvuuteltiin noita mäntiä niin ainakin nuo on n.0,5mm montulla..niinkun on noi toisen äffä mottorin männätkin.
Eli tarkotuksena on että vien männät ja lohkon kaverille joka sorvaa männät tasalakisiksi, sekä lohkosta ottaa siivua pois niin että saadaan mukit hieman yli dekkipinnan.
Lisäksi perusremppa, voipi olla että runkolaakereita en vaihda mutta kk-laakerit olivat aika valmiin näköset.

Kannen kaivan itse ja aihiona käytän 530 kantta, johon tulee pösön kupit ja hitsinokka+säädettävä nokkapyörä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #43 : 14.04.2014, 21:45:49 »
Mites sulla jää tilaa kytkin haarukalle? Mun piti kyhäillä nestetoiminen, kun jalkatilaa ei meinannu oikein olla.
Muutama kuvatus toteutuksesta ja lisää löytyy http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel

Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel kadett -76 B200+M45 Kilpuri
« Vastaus #44 : 14.04.2014, 22:59:39 »
Mites sulla jää tilaa kytkin haarukalle? Mun piti kyhäillä nestetoiminen, kun jalkatilaa ei meinannu oikein olla.
Muutama kuvatus toteutuksesta ja lisää löytyy http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel


kytkinkäpälän ja tunnelin seinän välin saa mitata rakotulkilla, sama homma kaasupolkimen ja tunnelin väli :) siis tilaa ei juurikaan ole mutta käpälä mahtuu liikkumaan. Helpommin tuo olisi käynyt omegan laatikolla, siinä voi käpälän siirtää hantin puolelle.


moottorin avoin ja kyllähän runkolaakeritkin menee vaihtoon, sekä kampiakseli. Kampurassa oli kahessa kaulassa aika syvät naarmut sekä 2 kaulaa oli soikeita (0,15mm ja 0,2mm) vissiin saanu huonoilla öljyillä melkosesti runtua.

mitä mieltä ootte..linnunluilla vai paksuilla kangilla n.150hp ja kierrätystä???
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 23:07:01 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

KL-varaosat  Race.fi