Samppasport  Futurez

Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut

  • 6 Vastauksia
  • 3322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« : 09.01.2014, 23:55:11 »
Juventuksiahan näkyy monesti kaupattavan kaikkiin takavetoihin käyvinä, mutta eipä käyneet eteen. 142:ssa, jossa 240 jäähdytetyt jarrut, ottaa vanne kiinni satulaan pahasti. Eikä mielestäni pitäisi vaikuttaa missä autossa nuo jarrut on, vaan tilannehan olisi sama 240:ssäkin. Liekö näitä sitten käytetty spacereitten kanssa? Nyt ei kuitenkaan rengas kärsisi tulla yhtään ulospäin. Ajattelin sipaista jarrusatulasta siivun pois, mutta olisiko tarjolla faktaa, paljonko satulasta kärsii työstää?

Selvyyden välttämiseksi vielä kuva, eli tuosta ulkopinnasta meinasin ottaa.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #1 : 10.01.2014, 00:41:08 »
Ei ole varaa niinpaljon. Kysy Mistalta resepti, se tuossa syksyllä möi tolpat josta navoista sorvattu vähän pois ja siirretty satulaa, sitten spaceri ja pikku sipasu satulasta.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #2 : 10.01.2014, 18:52:00 »
Jahas, ja 142 olka-akseliin nuo satulat on sovitettu ottamalla satulan kiinnityspinnasta 3mm siivu, että tulee ulommas levyn kanssa linjaan..  :buck2:
Noh, ehkä toiset satulat tilalle ja navasta sitten se siivu pois, jostain syystä tämän idean silloin alunperin hylkäsin. Nuohan onkin hyvä viedä vahtosatuloina motonettiin :D
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #3 : 10.01.2014, 18:54:40 »
240 volvoissa resepti ollut aina sama.

Jarrulevyn sisäpinnasta 2,5mm pois. Navasta 2,5mm pois. 5mm adapterilevy satulan siirtämiseksi taaksepäin. Vanhasta jarrulevystä keskiö spaceriksi ja sen spacerin tasoon jyrsitään jarrusatulat.

Sinne istuu. Vakio ET, mutta romut sisempänä.

Tällänen palikka siis satulan ja tolpan välissä:





Hieman huonosti näkyy tuo ylimääräinen jarrulevyn keskiö tuossa:





« Viimeksi muokattu: 10.01.2014, 19:02:02 kirjoittanut mista »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #4 : 11.01.2014, 14:38:57 »
Mutta jos tilaa on ja haluaa päästä helpommalla/fiksummalla niin sitten pelkkä spacer ja homma selvä.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #5 : 11.01.2014, 15:04:19 »
Jäähdyttämättämillä jarruilla menee heittämällä 2satkuun  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Juventukset ja 240 jäähdytetyt jarrut
« Vastaus #6 : 27.09.2014, 20:51:32 »
Eipäs mene ainakaan omaan 240, jossa jäähdyttämättömät jarrut.
Kuinka paljon tuosta satulasta voi oikein sipaista pois?
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

 

Samppasport  Futurez