Samppasport  Futurez

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 104642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #225 : 08.06.2013, 10:07:01 »
Kupla volsun yksinkertaisia jäykempiä jousia on käytetty. Saa esim. AirCooledilta tai HotCarsilta Bugpackit
noista scatin jousista on juttua tällä voorumilla..muistaakseni menettävät jäykkyyttä ja vapaa pituuskin pienenee. Keiteleen koneella oli parempi vaihtoehto
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #226 : 03.07.2013, 09:09:17 »
Kaasari gurut voisivat kertoa. Mitenkä suuri vaikutus on sentin parin imutorvilla kuin ilman? Kun tuli 10cm pitkä imusarja niin imutorville ei oikein jää tilaa. Putsaritkin pitäisi mahtua ja käyttö\kakkosautona tulee olemaan. Kiitokset  :P
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #227 : 03.07.2013, 09:20:09 »
Laita ennemmin lyhyet imutorvet, kun jätät pois. Jossain netissö on havainnollistava kuva kuinka vaikuttavat ilman virtaukseen.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #228 : 03.07.2013, 09:28:53 »
 Imutorvet paikoilleen vaikka olis kuinka lyhyet.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #229 : 03.07.2013, 10:08:37 »
Tarkkaan en osaa sanoa, kun en nyt tiedä minkälainen se kokonaisuus nyt oli sinulla. Lyhyt 8mm ei ainakaan haittaa. ;)
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 10:14:52 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa _KimmoH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #230 : 03.07.2013, 18:52:28 »
Onko kukaan viritellyt B6254 konetta? Ite ajettelin nokkien vaihtoa ja peltisatsia laitella josain vaiheessa.
s80 D5244T4

ex s60 D5244T, ex v70 D5244 T, ex 960 B6254 FS, ex s70 B5254 FS

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #231 : 03.07.2013, 20:33:50 »
Tarkkaan en osaa sanoa, kun en nyt tiedä minkälainen se kokonaisuus nyt oli sinulla. Lyhyt 8mm ei ainakaan haittaa. ;)
kannessa monikulma seetit, millin matalempi,h nokka ja solexin 40 tuplat, oma valmiste imusarja 10cm pitkä. Pakosarja ostamatta, tulee varmaan 4-1. Kannattaako niitten imutorvien sitten olla niin pitkät kuin mahdolliset vai löytyykö mistään mitää taulukkoa mistä voisia katsoa käyriä ymm.. Jos ymmärrät mitä tarkoitan  ???
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #232 : 03.07.2013, 20:57:44 »
Missä hytissä sulla on kone, jos noin ahdasta?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #233 : 04.07.2013, 03:28:40 »
kannessa monikulma seetit, millin matalempi,h nokka ja solexin 40 tuplat, oma valmiste imusarja 10cm pitkä. Pakosarja ostamatta, tulee varmaan 4-1. Kannattaako niitten imutorvien sitten olla niin pitkät kuin mahdolliset vai löytyykö mistään mitää taulukkoa mistä voisia katsoa käyriä ymm.. Jos ymmärrät mitä tarkoitan  ???

Kyllä ollaan nyt hajulla. Olen vain vähän valvonut liikaa ja sotkin sinut ihan eri moottorin rakentajaksi ensin. Sorry. ::) Ne on ne Solexin imutorvetkin aivan eri tavaraa.. Päällepultattavat on toisaalta helpommat vaihtaa kuin sisään runkoon menevät, kuten Weberissä on. Kyllä kirjaa on itselläkin hiukan mutta ei nyt tässä kotona käsillä. Ihan yleiskirja tietysti kaasuttimista käy selventämään periaatteen ilman virtauksen eroista. Nämähän on tarkoitettu ohjaamaan sitä ilman haitallisia pyörteitä.

Airboxin sisällä voi ja tulee käyttää lyhyempiä kun se tilakaan ei anna myöden millekkään vaikkapa tuossa avatarkuvassa olevalle vakiomittaiselle torvelle. Silloin kun voi käyttää pitempää tilan salliessa niin tottakai. Mutta silloin ei putsarille enää ole tilaa liiemmälti.  Itsellä oli tuossa viimeksi yksi katuvehjeasennus jossa käytettiin airboxia joka juuri kiilana mahtui tehostimen kanssa ja siitä ihan oem letku vakioputsariin keulilla. Ei ongelmaa putsareissa kun niitä sai sinisen kallimman lisäksi myös joka kaupasta. Tehoja oli sitten se mitä H nokalla 2,5 litraisesta vakiopentasta sai eli noin 170. Heikolan mikalta ja muualta saa kyllä  kirjasia jotka yleistietona käy Solexiinkin. Suutin ja seosputkikartat ovat kyllä sitten hieman erilaiset WEBERissä. Mutta tästähän nyt ei ollut kyse. Eli nyt vain sitten mittailemaan millainen sopii sinulla pellin alle ilman lekan käyttöä jota nyt en ihan heti suosittele.  ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #234 : 04.07.2013, 09:36:47 »
Kyllä ollaan nyt hajulla. Olen vain vähän valvonut liikaa ja sotkin sinut ihan eri moottorin rakentajaksi ensin. Sorry. ::) Ne on ne Solexin imutorvetkin aivan eri tavaraa.. Päällepultattavat on toisaalta helpommat vaihtaa kuin sisään runkoon menevät, kuten Weberissä on. Kyllä kirjaa on itselläkin hiukan mutta ei nyt tässä kotona käsillä. Ihan yleiskirja tietysti kaasuttimista käy selventämään periaatteen ilman virtauksen eroista. Nämähän on tarkoitettu ohjaamaan sitä ilman haitallisia pyörteitä.

Airboxin sisällä voi ja tulee käyttää lyhyempiä kun se tilakaan ei anna myöden millekkään vaikkapa tuossa avatarkuvassa olevalle vakiomittaiselle torvelle. Silloin kun voi käyttää pitempää tilan salliessa niin tottakai. Mutta silloin ei putsarille enää ole tilaa liiemmälti.  Itsellä oli tuossa viimeksi yksi katuvehjeasennus jossa käytettiin airboxia joka juuri kiilana mahtui tehostimen kanssa ja siitä ihan oem letku vakioputsariin keulilla. Ei ongelmaa putsareissa kun niitä sai sinisen kallimman lisäksi myös joka kaupasta. Tehoja oli sitten se mitä H nokalla 2,5 litraisesta vakiopentasta sai eli noin 170. Heikolan mikalta ja muualta saa kyllä  kirjasia jotka yleistietona käy Solexiinkin. Suutin ja seosputkikartat ovat kyllä sitten hieman erilaiset WEBERissä. Mutta tästähän nyt ei ollut kyse. Eli nyt vain sitten mittailemaan millainen sopii sinulla pellin alle ilman lekan käyttöä jota nyt en ihan heti suosittele.  ;)
Kannattaako\hyövyttääkö tehdä torvia sitten itse? Eli saako tarpeeksi kiiltäväksi torvet sisältä, koska muutenhan ne oma tekeleet vain haittaavat pyörrettä? Löytyykö tuosta putsari jutusta kuvia?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #235 : 04.07.2013, 09:52:38 »
Kannattaako\hyövyttääkö tehdä torvia sitten itse? Eli saako tarpeeksi kiiltäväksi torvet sisältä, koska muutenhan ne oma tekeleet vain haittaavat pyörrettä? Löytyykö tuosta putsari jutusta kuvia?
   

Niin saa niitä valmiinakin mutta joku ne aina tekee ja kiilloittaa. Ei löydy kun ne ovat omistajansa autossa jossain Oulun seudulla olettaisin , sinne ne matkasi joskus kauemmin aikaa sitten WEBER.ien kera.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #236 : 04.07.2013, 11:43:28 »
Freetechics on oikee paikka kysellä.

http://www.freetechnics.fi/polttoainepuoli/imutorvet.html

Jos työkalut pysyy kädessä niin helppohan on sillon itekin tehä.
V70 TDI

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #237 : 04.07.2013, 11:52:57 »
mä oon ite painellut lestillä prässissä peltiputkesta ja enkä oo mitää kiilotuksia tehnyt. virtaa saman ku tehastekonen.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #238 : 04.07.2013, 23:13:35 »
morjens. mihin asti h nokka riittää tehoissa kun on 2.3 lohko laskettu ja avarrettu 530 kansi , soleksin 40 tuplat peltisarja 2.5 putkiston kanssa ? että onko h nokka tässä rajoittavana tekijänä ? olen ajatellut jos hiottaisi a nokasta rajumpaa keppiä . että riittääkö tuo h vaiko teettää paremman ? ihan katukäyttöön myös tulisi.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #239 : 03.09.2015, 11:55:50 »
Lueskelim topicin läpi ja ei jäänyt päähän oikein, että mikä nokka toimisi parhaiten katu/rata:

-Vakio B230
-LH 2.4, säätyy läppärillä kätevästi
-Turbon suuttimet
-Peltipakosarja + sopiva putkisto
-530:n tai 531:n riippuen autosta, mutta portataan kuitenkin
-Nokka D vai joku muu?

Ainoat mitä puuttuu varsinaisesti on peltipakosarja, Nokka ja auto.  :D Alustavia suunnitelmia siis.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

 

Carcom Oy  Elekma