Proturbo  Autodiagnoosi

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 104646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #240 : 03.09.2015, 12:35:56 »
D-nokkaa kovasti kehuttu ainakin. Itellä ei vaparissa oo siitä kokemusta. K-nokasta ja V-nokasta oon tykänny omassa vapariviri koneessa, jos nyt noita kirjainnokkia käyttää.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #241 : 03.09.2015, 19:05:31 »
D-nokkaa kovasti kehuttu ainakin. Itellä ei vaparissa oo siitä kokemusta. K-nokasta ja V-nokasta oon tykänny omassa vapariviri koneessa, jos nyt noita kirjainnokkia käyttää.

Yees. Tarkoitus kuitenkin ajaa myös normaaliajoa, joten varmaankin paras vaihtoehto.  Ellei jollakin ole kokemusta jostakin muusta nokasta, tosin käytettynä pitäisi löytää.  Joten varmaan D-nokka helpoin?

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #242 : 03.09.2015, 19:24:40 »
Sitten varmaan kannattaa tosiaan pysyä kirjainnokissa. D taitaa soveltua käyttöautoonkin ihan hyvin, jollei vähän humppaava tyhjäkäynti häiritse.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #243 : 03.09.2015, 19:33:58 »
Sitten varmaan kannattaa tosiaan pysyä kirjainnokissa. D taitaa soveltua käyttöautoonkin ihan hyvin, jollei vähän humppaava tyhjäkäynti häiritse.

yeps, sitten pitää metsästää sellainen.  :)

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #244 : 03.09.2015, 19:34:06 »
Kirjain nokat käyvät kaikki käyttöautoihin

Itse olen ajanut D-nokallisella B230f moottorisella merikontilla halkoja metsästä
3,4 perä eikä tarvinnut luistatella kytkintä missään vaiheessa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #245 : 03.09.2015, 19:39:11 »
Kirjain nokat käyvät kaikki käyttöautoihin

Itse olen ajanut D-nokallisella B230f moottorisella merikontilla halkoja metsästä
3,4 perä eikä tarvinnut luistatella kytkintä missään vaiheessa

Mikä noista aakkos-nokista on sitten kaikkein paras, luonteeltaan/toimivuudeltaan? Auto tulee lähinnä yksin ajettavaksi ja pitää koittaa sitä vielä keventää. Vai onko KG:n ns.kevyimmät nokat liian rajuja, tuleeko ongelma, ettei vaihdetta vaihtaessa pysytä kierrosalueella ollenkaan.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

The moose

  • Vieras
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #246 : 03.09.2015, 19:48:49 »
olikos jossain täällä vai muualla lukemat niistä vaparin alkuputken 2 -> 1 putken aikaistamisen tai  pidentämisen vaikutuksista b230 koneessa. en enää muista mitenkä päin vaikutti ja paljonko.

tattis.,

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #247 : 03.09.2015, 19:49:17 »
Sitten varmaan kannattaa tosiaan pysyä kirjainnokissa. D taitaa soveltua käyttöautoonkin ihan hyvin, jollei vähän humppaava tyhjäkäynti häiritse.

D itsellä eikä humppaa yhtään tyhjäkäynti. 3000 lähtee vetää D. V on kans aika makia toimii hyvin 2200-5000 välillä. H ja K taitaa olla vähä liijan "kisasia" käyttömukavuudeltaan
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #248 : 03.09.2015, 19:54:52 »
olikos jossain täällä vai muualla lukemat niistä vaparin alkuputken 2 -> 1 putken aikaistamisen tai  pidentämisen vaikutuksista b230 koneessa. en enää muista mitenkä päin vaikutti ja paljonko.

tattis.,

Ainakin peltisarjassa kollektorilta lähtee 2.5" lähtö, supistaa pienemmäksi 500mm matkalta esim 40mm saapi sitä vääntöä alemmaksi ja mukavuuttaa. Vielä pitemmällä supisteella saapi jälleen alemmaksi vääntöä. Mielellään saisi supisteen jälkeen jatkua suoraan 2.5" esim ekalle pöntölle asti
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #249 : 03.09.2015, 19:59:07 »
D itsellä eikä humppaa yhtään tyhjäkäynti. 3000 lähtee vetää D. V on kans aika makia toimii hyvin 2200-5000 välillä. H ja K taitaa olla vähä liijan "kisasia" käyttömukavuudeltaan

Kelpaa nekin, saisipahan huipputehoa vähän rutistetua. Aluksi harkitsin KG:n nokan, mutta ei mahda pelata ruiskussa, ison overlapin takia, tai ainakin näin lueskelin. Ei itsellä tietoa tai kokemusta vaparin virittämisestä.  Tosin KG:n nokille varmaan pitänee jo vaihtaa venttiilinjouset?  ??? 

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #250 : 03.09.2015, 20:04:37 »
Kelpaa nekin, saisipahan huipputehoa vähän rutistetua. Aluksi harkitsin KG:n nokan, mutta ei mahda pelata ruiskussa, ison overlapin takia, tai ainakin näin lueskelin. Ei itsellä tietoa tai kokemusta vaparin virittämisestä.  Tosin KG:n nokille varmaan pitänee jo vaihtaa venttiilinjouset?  ??? 

#Tommi

KG:n nokista ei tietoa tai kokemusta itsellä. Ventiilinjouset nyt on sama vaihtaa vähä jäykempiin tai tietysti jos reilusti nostoo erittäinjäykkiin. Puhutaan kuitenkin kympeistä niitten osalta, pöljyyttä jättää vaihtamatta mitä laittaa väsähteneet alkuperäiset takaisin.  Eri kansissahan taisi olla ihan volvon omia juosia, vahvuuksilla. Paljon lie sitten jousipaine niissä?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #251 : 03.09.2015, 20:08:19 »
KG:n nokista ei tietoa tai kokemusta itsellä. Ventiilinjouset nyt on sama vaihtaa vähä jäykempiin tai tietysti jos reilusti nostoo erittäinjäykkiin. Puhutaan kuitenkin kympeistä niitten osalta, pöljyyttä jättää vaihtamatta mitä laittaa väsähteneet alkuperäiset takaisin.  Eri kansissahan taisi olla ihan volvon omia juosia, vahvuuksilla. Paljon lie sitten jousipaine niissä?

Yeeps, kiitoksia avusta. Pitänee metsästää jäykemmät jouset ja joku sopiva nokka, laitella vaikka ostoilmoitusta tänne.  :)
Edit. Toiminee noilla varmaankin: http://www.osatuontiracingshop.fi/product/391/tupla-venttiilijouset

#Tommi
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 20:10:34 kirjoittanut Herra-Jermu »
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

The moose

  • Vieras
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #252 : 03.09.2015, 20:13:21 »
Ekotec-vinokone topikissa jotain juttua pitkistä sarjan putkista mutta 4 -> 1 eli pellisarja.

muutamavuos takaperin omassa volvossa oli lyhennetty tai pidennetty 2 -> 1 putki ja vetoalue meni pidemmälle mitä vakiolla.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #253 : 03.09.2015, 20:19:56 »
Näitä käyttänny omissa

Scat HD-jouset S20011



* Jousen sisähalkaisija: 23,4mm.
* Jousen ulkohalkaisija: 31.6mm
* Jousen vapaa pituus: 59,5mm
* Jousen paksuus: n. 4mm.
* Jousipaine 39.6mm korkeudella: 53kg.
* Jousipaine 25.4mm korkeudella: 98kg
* Jousen korkeus kokoon puristettuna: 21.7mm






Bug Pack 4014 jousisarja


58mm / vapaapituus
55mm / 10kg
50mm / 25kg
45mm / 43kg
40mm / 62 kg
35mm / 84kg
30mm / 107kg
25mm / 130kg
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #254 : 03.09.2015, 20:24:28 »
Näitä käyttänny omissa

Scat HD-jouset S20011



* Jousen sisähalkaisija: 23,4mm.
* Jousen ulkohalkaisija: 31.6mm
* Jousen vapaa pituus: 59,5mm
* Jousen paksuus: n. 4mm.
* Jousipaine 39.6mm korkeudella: 53kg.
* Jousipaine 25.4mm korkeudella: 98kg
* Jousen korkeus kokoon puristettuna: 21.7mm






Bug Pack 4014 jousisarja


58mm / vapaapituus
55mm / 10kg
50mm / 25kg
45mm / 43kg
40mm / 62 kg
35mm / 84kg
30mm / 107kg
25mm / 130kg

Menevätkö ihan bolt-on, entisten tilalle vai pitääkö kikkailla jotakin?
Esim.http://www.aircooled.fi/tuote/88/venttiilijouset-tuplajousethd-scat ?
#Tommi
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 20:26:58 kirjoittanut Herra-Jermu »
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

 

Proturbo  Autodiagnoosi