Mitäs tuumaatte tällaisesta kustannussäästöstä:
omassa autossa tuntui että koko vetarin ulompi osa on jumittanut laakerinnapaan kiinni. Kun jonain
päivänä laakeri jumii niin vaihtaisi (auto on siis V70 Mk1 TDI vm. -99, tehty -98, ja kiinni pultilla eikä mutterilla ulompi vetonivel) koko laakerin 850 auton vastaavaksi (850:ssä ulkona mutteri, ABS-kehä sama, huom. laakerin sisäinen booritus on ERI) ja siihen Enkuista
tällainenn 850 TDI: n vetari:
http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-850-2-5-TDI-NEAR-SIDE-LEFT-HAND-DRIVESHAFT-/170699926745?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27be822cd9tämä siis vasen, ja oikea puoli maksaa 70 quidiä, veto-osissa ei ole väliä mistä puolelta autoa ohjataan, yhteensä, kun rahti on 40 punnan luokkaa niin paketti maksaa siis 170 £ = vähän alle 200 € kotiin tuotuna ja voi käyttää mitä viidenkympin laakereita huvittaa, vaikka näitä:
http://www.ebay.de/itm/Radlager-mit-Radnabe-Vorderachse-/321109185371?pt=DE_Autoteile&hash=item4ac399535bToi ei siis lähetä Suomeen mutta onpa mitat tallella - voiko joku katsoa V/S70 etunavasta että mitat ovat samoja? Kun nimittäin ulomman vetonivelen sisempi boori (=sisemmän ulompi) on erilainen V70 ja 850:ssä ei voi käyttää niitä ristiin, mutta vaihdelaatikon puolella on sama booritus ja pyörä tulee samanlaisilla (kunhan on 5 reikää) pulteilla ja näin ollen voin päivittää alaspäin 850:n veto-osiksi lootasta alkaen, eikö? Onhan ulompi vetonivelkin jo Suomessa samanhintainen, enkä odota että nämä kestävät toiset 15 vuotta ja 400 tkm! Kommenttia kehiin!