Ihmettelen vieläkin suuresti, mikä ihme yhtälö se on laittaa 740 volvo 500hv ja 7-10L/100km kulutuksella?
Itsehän yhdessä viestissä kerroin jotta omani (tosin pikkuvolvo) on aika lähellä noita kriteereitä, EIKÄ moottoriohjausta ole viilattu aivan viimeisen päälle.

Tottakai jos käytetään 8v kantta, ni homman voi unohtaa, mut jollain modernimmalla moottorilla ja oikeilla voimansiirron välityksillä.
Tuo 487hv/688ccm dekat ja 4syl kone... ei toimi.
4x688ccm = 2,752L/min = 165,12L/h. Jos se antaa 487hv = 0,339L/hv/h.
Tällöin suuttimien aukioloaika = 100%.
Normaali bensamoottori kuluttaa 0,45-0,55L/hv/h, eli tuossa on lähes 20% parannus parhaaseen mahdolliseen tapaukseen, ottamatta vielä huomioon suuttimien 100% aukioloa.
Omassa raaserissa 1575ccm suuttimet jotka 45% aukiololla antoivat deran penkissä 408hv.
Se tarkoittaa 378L/h 100% aukiololla ja 49% aukiololla 185,22/h. Tämä tarkoittaa 0,454L/hv/h, eli tasan parhaaseen mahdolliseen "rakoon".
Ps. Kaiken moottoritekniikassa pystyy laskemaan kaavoilla jne. tänä päivänä, kannattaa hyödyntää toivottavasti olemassa olevia matematiikan taitoja, ni ei tarvitse yhtä paljon arpoa.
