Proturbo  Autodiagnoosi

b230e tyhjäkäynti

  • 45 Vastauksia
  • 9019 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #30 : 21.01.2014, 21:00:30 »
Joo siis se ohjaa vain ja ainoastaan sitä, aukeaako starttisumu vai ei, ei siis varsinaisesti vaikuta käyntiin sinällään.
Tärkeintä on, että vastusarvo on "järkevä", ohjearvoja säätimestä en muista ulkoa. Sanotaan hattuheittona joku parikytä ohm, kuitenkin luokkaa kymmeniä ohmeja, ei 0 tai tuhansia. Ja erinomaisen tärkeää on että siihen töpseliin tulee 12V kun kone käy. Tulee moottorin johtosarjaan muistaakseni tulipellin liittimeen, tulee suoraan bensapumpun syötöstä. Siirtopumpun sulake taitaa olla välissä, tai sitten vain pääpumpun sulake.
tämä selvä mikäli ei suihki kokoajan,katsoin tosta bilian kuitista niin anturin virallinen nimi tossa kuitissa on lämpöaika-anturi,ei lämpöanturi kuten kirjoitin ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #31 : 21.01.2014, 21:55:53 »
joop tuli vaa mieleen että tässähän on b.pumppu ja siirtopumppu erillisillä katkasijoilla mutta toivottavasti ne ei vaikuta asiaan

tuohon vielä lisäys että bpumpun rele ei ole ollenkaan käytössä ku entinen omistaja jostain syystä laittanu napeilla pumput nii ei mitään tietoa miten johdotettu

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #32 : 21.01.2014, 22:35:15 »
Vika siis luultavasti löydetty. Sähkötöitä siis tiedossa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #33 : 21.01.2014, 22:43:34 »
Vika siis luultavasti löydetty. Sähkötöitä siis tiedossa.

nii kulkeeko niille virta sitte ton bensapumpun releen kautta ?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #34 : 21.01.2014, 22:54:19 »
nii kulkeeko niille virta sitte ton bensapumpun releen kautta ?
Jep.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #35 : 21.01.2014, 23:04:22 »
Jep.


voi v****... tää on siitä vaa aika homma ko ei tiiä mitää volvon sähköistä että mikä piuha kuuluu minnekki...

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #36 : 21.01.2014, 23:09:12 »

voi v****... tää on siitä vaa aika homma ko ei tiiä mitää volvon sähköistä että mikä piuha kuuluu minnekki...

Kaivappa Vihreä kantiset esille (netistä).

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #37 : 21.01.2014, 23:15:11 »
Kaivappa Vihreä kantiset esille (netistä).

nii mikkä?  :D

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #38 : 21.01.2014, 23:21:50 »
nii mikkä?  :D

Volvon viralliset huolto-oppaat. Löytyy kaikesta kaikki. Esim täältä http://www.k-jet.org/documents/

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #39 : 22.01.2014, 17:04:01 »
Volvon viralliset huolto-oppaat. Löytyy kaikesta kaikki. Esim täältä http://www.k-jet.org/documents/

vähän huono englannin taito nii en ymmärrä noista mitää ja mulla on volvon korjausopas jossa sähkökaaviot vaa ei ossaa lukia tuota ja tällä hetkellä ongelmana ku menee pinkillä johdolla pohjan alla olevaan pumppuun että minkä värisestä johdosta se on tost alkuperäsestä johtosarjasta voiko olla punamusta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #40 : 22.01.2014, 19:43:45 »
Pinkkiä johton on käytetty bensapumpulla ja myös startin herätepiuhassa. Voisi siis olla alkuperänen bensapumpun johto. Voit kyllä testata tuota sillainkin, että etsit moottorin johtosarjasta liittimen, johon tulee samanvärinen johto kuin sekä ohjauspaineensäätimen töpseliin että venakopan kyljessä olevaan tyhjäkäyntiluistiin. Sitten nuo liittimet irti, varmistat yleismittarilla että johto on sama, ja irrotat sen tulipellin liittimestä sen johdon (liitin aukeaa varovasti puukolla, näet kyllä kun ensin puhdistat sen huolella). Sitten kone tulille ja syötät akulta tai vaikka irtolaturilla 12V tuohon johtoon ja mahdollisen laturin maan runkoon. Tosin testaa nyt vielä että tuleeko niihin töpsiin sähkö, joku 5w lasikantapolttimo millainen on esim sivuvilkussa on täysin hyvä testikapine.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #41 : 23.01.2014, 10:58:41 »
no nyt siel on bpumpun rele muttei pumput mee sitä kautta vaan napeilla ja sitte nyt mittasin ohjauspaineensäätimen ja tyhjäkäynti luistin sinne tulee "sykäyksinä" virtaa ja ohmit 45.3. mutta kai sinne kuulus tasavirtaa tulla ? ja se bensapumpun rele nakuttaa koko ajan johtuneeko siitä ettei pumput mee sitä kautta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #42 : 23.01.2014, 11:01:38 »
Sykäyksinä tuleva virta johtunee releen nakuttamisesta. Onko rele ehjä/uusi? Vika kuulostaa joko releen maadotusongelmalta tai syöttöpuolen jännitteiden heittelyltä... Niin onhan rele se vihreäkuorinen? Mikäli valkea, se on eri version rele eikä oletettavastikaan toimi k-jetissä. Vihreä rele tarvitsee maadoituksen, jatkuvan virran, virtalukon takaa virran ja kierrosmittarillekin kulkevasta puolan miinuksesta tulevan moottorin käymistiedon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #43 : 23.01.2014, 11:23:54 »
Sykäyksinä tuleva virta johtunee releen nakuttamisesta. Onko rele ehjä/uusi? Vika kuulostaa joko releen maadotusongelmalta tai syöttöpuolen jännitteiden heittelyltä... Niin onhan rele se vihreäkuorinen? Mikäli valkea, se on eri version rele eikä oletettavastikaan toimi k-jetissä. Vihreä rele tarvitsee maadoituksen, jatkuvan virran, virtalukon takaa virran ja kierrosmittarillekin kulkevasta puolan miinuksesta tulevan moottorin käymistiedon.

joo on vihreä kuorinen mutta voi olla viallinen uusi se ei ainakaan ole.kävin ylkyllä kattoon auton ollessa sammuksissa nii 1jatkuva virta 1tinni ei sanonu mitää ja 4tinnistä sain maan eikai se voi olla mahollista ?
« Viimeksi muokattu: 23.01.2014, 12:13:21 kirjoittanut tomberi »

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #44 : 23.01.2014, 15:06:02 »
joo on vihreä kuorinen mutta voi olla viallinen uusi se ei ainakaan ole.kävin ylkyllä kattoon auton ollessa sammuksissa nii 1jatkuva virta 1tinni ei sanonu mitää ja 4tinnistä sain maan eikai se voi olla mahollista ?

Kannattaa avata se rele ja kattoa juotokset vaikka suurennuslasin kanssa.

Tällänen tapaus oli itellä viime kesänä

Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

 

Elekma  Autoracing