Jonku verran tapahtunu hallilla. ABS-valo hävis ku vaihto anturin, mutta syttyy vähän ajon jälkeen. Leimalle tuli kiire, enkä jaksanu edes käsijarrua korjata. Puolentoista tunnin vatvomisen ja tutkimisen sekä ahkeran puhelinmaratoonin jälkeen katsuri löysi/tuomitsi seuraavaa..
Huomautuksia:
Moottori muutettu ---> muunmuassa ahdin vaihdettu ---> vaaditaan lisäselvitystä
Ratti ---> asiapaperit ---> todistus turvalaitteiden toimintakyvystä puuttuu (bägitön ratti)
Seisontajarrun dynamometritesti ---> seisontajarru ---> jarruvoima alle 16% kokonaismassasta
Lähivalot ---> väärä väri
Äänimerkinantolaite ---> ei toimi
Ajovalo ---> lähivalon korkeudensäätölaite oikealla ---> ei toimi
Etuvalo, vilkut ---> väärä väri
Korin sisustus, istuimet ---> edessä vas ja oik ---> istumapaikat eivät vastaa rekisteritietojen henkilömäärää ---> ei vaadi kuitenkaan lisäselvitystä
Muuta huomautettavaa ---> etuiskunvaimentimissa nestevuotoa ---> tirskahtelevat nestettä käsille
...
Kaikki oli sovittu toisen katsurin kanssa, ettei ongelmaa ---> ko katsuri sairaslomalla..

Penkit tämä katsuri siis lupasi jo muutoskatsastaa, mutta oli yön yli miettinyt ja soitellut jopa maahantuojalle.. Eli soitti tänään ettei onnistu ja että olisi paras varautua siihen, että toimitan hänelle VTT-laput ja lisäksi vielä annan hänen ottaa päästötestin... Aikamme kinasteltua, kehoitin häntä mitä ystävällisimmin rouhaisemaan vitun päähänsä..
Hieno oli nähdä tämän katsastusmiehen ammattimaista sintterin käsittelyä

Hirmu pamauksella kytkin ylös ja täyskaasu ---> lukko kytkeytyy ---> asfaltti rullalla ---> auton holtitonta luikertelua ---> kauhistunut ilme

Katsurin reaktio oli suuttumus. Ei pelkästään sen takia, ettei auto meinannut pysyä käsissä, vaan myös siksi ettei jantteri meinannu päästä kuppipenkistä pois

Noo katsastusongelma jo ratkaistu
