Samppasport  Futurez

Alatukivarret, hyvät ja huonot.

  • 84 Vastauksia
  • 26521 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #45 : 22.04.2012, 22:54:34 »
Scantech=täyttä kuraa. Alapallo antautu 2v/30tkm. Alkuperäinen kestää varmasti sen 120tkm vähintään. Nyt loppui pelleilyt tarvikkeiden kanssa.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #46 : 06.05.2012, 15:52:50 »
Omat kokemukset omasta autosta ja ihan työn kautta:

Älkää ostako niitä Scantecin tms. halpisvarsia, ne hajoaa heti. Puslat murtuu tai pallo väljistyy.
Sama pätee raidepäihin yms. niveliin.
Toinen merkki nivelten kohdalla, jota kannattaa välttää on Delphi, aivan kuraa.

Motonetista taitaa saada TRW:n varsia nykyään, ne on jo parempaa laatua.

Kaverilla on ollut jo muutaman vuoden Bilteman alatukivarret paikallaan, ite laitoin viime syksynä toisen (35tkm ajetun Scantecin tilalle, josta oli pusla aivan holo).
Niissä Biltemalaisissa tuntuu olevan hinta/laatu paljon parempi mitä Scantecin varsissa, mutta seurataan tilannetta.

Hyvät jos haluaa varmuudella, niin alkuperäiset tai sitten Lemförderit, joita saa esim. AD:lta.
Alkuperäiset maksaa vähän alle 250€/kpl ja Lemförderit on AD:lla alle 200€/kpl.

V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #47 : 06.05.2012, 18:40:53 »
14.10.2009 ja 37 tkm sitten vaihdettu Motonetin alatukivarret ja siellä ovat vielä. Vuoden vaihteessa oli katsastus, eikä kommenttia.

Nyt noilla ajettu kohta 45tkm ja edelleen siellä ovat. Huolto kuukauden päästä, joten täytyy kysellä, että katsovat tarkkaan.
Tarkoitus oli, katsotaan nyt toteutuuko vihdoinviimein, viimeistään joulukuussa (veronpalautus) laitattaa alusta alle, niin samalla voisi vaihtaa noi alatukivarret, oli kunto mikä tahansa. Kuitenkin olleet jo 2,5 vuotta ja 45tkm.  Kun eivät siis ole alkuperäiset, niin odotukset eivät ole pitkälle?

Niin, en edes tiedä, mitkä tuolla omassa on alla. Mutta epäilen, että nyrkkipajan kaveri osti nekin Motonetistä. Hintalapussa lukee kahdelta kappaleelta 139,80 ja kerran katsuri ihmetteli, että mitenhän siellä on XC:n alatukivarret alla...



kävin itse kysymässä alkuviikosta volvolta ja 180e kpl.

Alkuperäiset maksaa vähän alle 250€/kpl

Hyvä topic kaikenkaikkiaan. Varmasti moni säästää (lopulta) rahaa sekä hermojaan. 180 kuulostaa arvokkaalle, mutta kuitenkin mahdolliselle. 250 saattaa laittaa jo miettimään  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 18:43:56 kirjoittanut adrock »

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #48 : 06.05.2012, 20:30:49 »
hmm. 175-180e sanottiin minulle tukivarren hinnaksi sinisellä ;)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #49 : 06.05.2012, 22:02:40 »
Oisko noissa eroa hinnassa, että onko kiinnitys kahdella vai neljällä pultilla...?
Äkkiseltään vois arvailla, että vapareihin joissa kiinnitys kahdella pultilla ois halvemmat, mitä turboissa.

Jos jaksaisi, niin voisi katsoa vadiksesta varaosanumerot ja tsekata bilian verkkokaupasta hinnat... ::)

E: äkkiä kattelin volvopartsonlinesta varaosanumeroita ja bilian verkkokauppa antaa molempiin versioihin hinnaksi 213€, eli noiden hinnat on hieman tippunu lähiaikoina, muistaakseni viimeksi kun katsoin, oli hinta jotain 240€ paikkeilla.
Eli tiskiltä hakemalla saa varmaan siihen 200€ tuntumaan molempia versioita, ehkä vähän jopa alle.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 22:11:58 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #50 : 07.05.2012, 21:53:39 »
175e juurikin nelipulttisella kiinnityksellä. eikös se ole se kalliimpi?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #51 : 18.05.2012, 21:41:11 »
No nyt on pitkäkaton alle pungettu toivottavasti laadukkaammat osaset. Alatukivarret ja raidetangon päät (sisä+ulko).
Hitto kun olis tajunnut ostaa samalla uudet haitarit raidetankoon niin olis jäänyt värkkääminen vähemmälle, no vanhoilla mennään nyt kuitenkin. TRW:n vähän hinnakkaammat palikat joiden soisi kestävän edes 2v.  ::)

Vanhoista oli KAIKISTA kumit revennyt nivelien päältä, puslat sentään oli vielä paikoillaan. Sisäpäät oli muuten vaan jo väljistyneet, ei ole meidän aikana vaihdettu. (130tkm)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #52 : 23.05.2012, 07:28:02 »
En nyt alkanu koko viestiketjua käymään läpi vastauksen toivossa mutta mitä eroa on dieselin ja bensamallin alatukivarsilla??

Olisko nuo dieselin tukivarret järeemmät ja käykö päittäin vaihtaa bensamallin kanssa?
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #53 : 23.05.2012, 09:51:42 »
Tänään ois tarkotus käydä Motonetistä tukivarsi, mimmonenhan tossa -98 t5:ssa pitää olla tukivarren, 2 vaiko 4 pultilla kiinni tuleva. mitä tuossa tutkailin, niin paikoillaan on 2:lla pultilla kiinnitetyt, en ainakaan useampia huomannut., jotka melko uudennäköiset, mutta kuskin puolen alapallo totaalisen loppu.

Edit: siniselle soiteltuani, tulin siihen tulokseen että mulla 2 pulttiset, kun pultit on korin suuntaisesti. Mutta käykös tuohon ne 4 pulttiset, kun ei ole mitään hajua kiinnityksestä, miten se on toteutettu?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012, 10:27:40 kirjoittanut Phav »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #54 : 23.05.2012, 10:12:31 »
En nyt alkanu koko viestiketjua käymään läpi vastauksen toivossa mutta mitä eroa on dieselin ja bensamallin alatukivarsilla??

Dieseleissä on aina ne nelipulttiset, bensoissa on sitten sikin sokin neli- ja kaksipulttisia. Tietääkseni eroa ei ole bensan ja dieselin nelipulttisilla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #55 : 23.05.2012, 12:16:14 »
Edit: siniselle soiteltuani, tulin siihen tulokseen että mulla 2 pulttiset, kun pultit on korin suuntaisesti. Mutta käykös tuohon ne 4 pulttiset, kun ei ole mitään hajua kiinnityksestä, miten se on toteutettu?
Sulla on kaks pulttiset.
Ei taida käydä 4 pulttiset. Ainakaan ilman jonkin näköistä jumppaa.

Dieseleissä on aina ne nelipulttiset, bensoissa on sitten sikin sokin neli- ja kaksipulttisia. Tietääkseni eroa ei ole bensan ja dieselin nelipulttisilla.
Ei ole eroa onko diesel vai bensa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #56 : 23.05.2012, 13:51:44 »
Sulla on kaks pulttiset.
Ei taida käydä 4 pulttiset. Ainakaan ilman jonkin näköistä jumppaa.
Ei ole eroa onko diesel vai bensa.
Tuohan on aika äkkiä kurkattu kun öögailee sitä tukivarren kiinnitystä apurunkoon...
Ja tosiaan, 2 pulttisten tilalle jos haluaa 4 pulttiset, niin vaihtoon menee "vain" apurunko ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #57 : 23.05.2012, 21:06:57 »
Kaksi ja nelipulttisia ei pysty mitenkään soveltamaan ristiin. Eikä ne nelipulttiset ole kyllä mitenkään heavy-duty, aivan helvetin rimpula tuenta 1.5 tonnin autoon.  Jos lähtisin ite "virittelemään" niin kaksipulttiset varret/ apurunko jämäköillä uretaanipuslilla olisi ratkaisu.

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #58 : 23.05.2012, 23:40:08 »
Täällä alla scantecit. Melkein kuivat olivat ostaessa, mutta lisäsin injektio ruiskulla vaseliininiöljyseosta niveleen. kestäneet nyt 6v ja 200tkm. Pari helaa olen vaihtanut, mallia motonet. Seuraavaan katsastukseen joutuu vaihtamaan ne toiset kaksi helaa. Pallot ei vielä väljät. Auto on v70 tdi ajetaan~30tkm/ vuosi.
Vain automaatilla

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #59 : 24.05.2012, 06:37:56 »
Olipas tosiaankin väljä alapallo, vaikka oli hiekkaa tiivistämässä :) . Eikä ihme ettei ole kestänny tukivarressa oli GM merkki, nyt lootassa luki profesional parts Sweden.

 

Carcom Oy  Elekma