RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm

  • 26 Vastauksia
  • 9610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #15 : 28.01.2014, 22:37:27 »
Hieno prokkis  O0 Minkä kokosilla siivillä ja pakopesällä tuo ahdin on? Itsellä vastaavanlainen prokkis ja koitan hahmotella minkä kokosta ahdinta pitäs metsästää  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #16 : 28.01.2014, 22:47:14 »
En muista siipikokoa mutta schwitzerin "ykkös" kokoluokan pesä, aiempi oli 1 ja varttinen ja vääntöalue melki tonnin ylempänä. Kyl tollaki iha kivasti ilma liikkuu ja painettaki riittää reippaasti yli 2:n barin. Vastaa käsittääkseni holsetin hx 40 ja 50 sekoitusta. Täytyy laittaa siipikoot ylös ku avaa seuraavan kerran. :)
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #17 : 28.01.2014, 23:03:15 »
Tukee siis ajatusta että hx40 kokoluokka olis passeli kun 400hv lähentelee kipurajaa. B23a vakio alakerta  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #18 : 28.01.2014, 23:11:55 »
Ei ainakaa vakio veiveillä kannata lähtee havitteleen mitää 400hv:tä hyvällä tuurilla voi hetken kestää mut erittäin suurella todennäkösyydellä tulevat ulos sieltä :)
Mun auton edellisellä omistajalla oli pari lohkoo joista volvon "vahvat" kanget oli tullu morjestaan ja niissä ei ollu muistaakseni paljo 300 enempää hevosia.
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #19 : 29.01.2014, 00:00:05 »
juu se HD mp myös kiinnostaa.olisiko siitä kuvaa.onko ajopyörä.onko myynnissä jossain tulevaisuudessa.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #20 : 29.01.2014, 09:22:48 »
Ei ainakaa vakio veiveillä kannata lähtee havitteleen mitää 400hv:tä hyvällä tuurilla voi hetken kestää mut erittäin suurella todennäkösyydellä tulevat ulos sieltä :)
Mun auton edellisellä omistajalla oli pari lohkoo joista volvon "vahvat" kanget oli tullu morjestaan ja niissä ei ollu muistaakseni paljo 300 enempää hevosia.

Jep... Paljon on silti likimain 400hv kertomuksia vakio alakerroin. Niistä ei tosin selviä onko ne kuinka pitkäikäisiä olleet käytössä...

Mutta mun tarttee suunnitella tätä. Jatka sä projektias  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #21 : 29.01.2014, 10:54:46 »
Harley Davidson '52

Moottorina Shovelhead 1200cc
Kireempi nokka
Kärjetön sytkä, hukkakipinäpuola
Lohko STD
Ensiöveto 3" remmi
Runko orkkis '52 wishbone
Keulakulman muunnin mallia SCS (germany)

On ihan ajopyöränä ja hyvin pelaa, aina kiksistä käyntiin jopa pakkasella noin viidennellä potkulla :D
Ja iha mukavilla papereilla kun muutokset kaikki otteessa mut prosentit 0% :)
Ympärivuotinen vakuutus 91€ :)
Eli ei ihan juuri tulossa myyntiin...

Tässä pari fotoo moposta:



Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #22 : 10.02.2014, 15:44:31 »
Käytiin jäällä vähä kokeileen vanhoilla reenipiikeillä ja laskettu paineet 0.7 barin nurkille. Jossain kohtaa nousi kyl 0.8 mut aika hyvät säädöt ku suoralla 2:lta 3:lle vaihtaessa löyty pitoja hyvin ja saatiin vauhtia pääsuoralla noin 150-160 km/h jonka jälkee lyhyt jarrutus ja kolmosella jatkoin viimeiseen neulansilmään asti.

http://www.youtube.com/watch?v=d3Hae3h7xGI&feature=youtu.be
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #23 : 10.02.2014, 18:19:13 »
Kiva nähdä että näillä vehkeillä ajetaan muulloinkin kuin pouta-sunnuntaina saaristossa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #24 : 10.02.2014, 19:57:53 »
Joo mulla ei oikee oo mitää ns. "talvi-" tai "kesäautoja" :D
Nytkin on vaa tää :) ja aina ajetaa nii kauan ku kestää.
Eli iha käyttöautona jokapäiväisessä ajossa.
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #25 : 10.02.2014, 20:32:42 »
Joo mulla ei oikee oo mitää ns. "talvi-" tai "kesäautoja" :D
Nytkin on vaa tää :) ja aina ajetaa nii kauan ku kestää.
Eli iha käyttöautona jokapäiväisessä ajossa.

 O0
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 '87 8V Turbo 1,4bar 417hp 537nm
« Vastaus #26 : 10.02.2014, 22:07:21 »
Vaikuttaa todella hienolta peliltä! Tämmöstä on ilo lukea että autolla ajetaan ympärivuotisesti, eikä ainoastaan kesällä pyhänä kauniissa säässä. Tästä autosta lukee mielellään jatkossakin juttua täältä showroomista!  :pomo:
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

 

Carcom Oy  Elekma